Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5204
Hvis jeg teoretisk sett skulle oppbevare en hekker med weed eller hasj og ikke kunne ha det hjemme/inne en plass. Hvordan og hvor ville det oppbevart seg best? Inni en trestubbe? I en vanntett sekk i en skog? Pakket inn i hva?

Dette er så klart bare hypotetisk
Teoretisk sett skal du beskytte mot luft, fukt, og temperaturforskjeller. Den teoretisk beste reelle løsningen jeg kan se for meg ville vært vakiumspakket i sentrum av en heldekkende glavarull i en termos ett tørt sted gravd ned under bakken.
Tenker at det er viktig med lokasjon også, selv om du skulle klare å pakke det perfekt med 100 års holdbarhet er det alltid en fare for at noen ser deg og lurer på wtf du gjør, og kanskje går og sjekker hva du dreiv med etter du gikk.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Teoretisk sett skal du beskytte mot luft, fukt, og temperaturforskjeller. Den teoretisk beste reelle løsningen jeg kan se for meg ville vært vakiumspakket i sentrum av en heldekkende glavarull i en termos ett tørt sted gravd ned under bakken.
Vis hele sitatet...
Satt og irriterte meg over at jeg ikke klarte å tenke ut noe den kunne legges i, tenkte vakuumpakka selvsagt, men i hva? Takk, du dempa frustrasjonen min, hehe
Jeg ville ihvertfall gått for en luftett boks hvor ingen fuktighet kan komme inn, og så ville jeg gjemt det i skogen, funnet en litt stor stein, tatt den opp og laget et mindre hull under der hvor du kan oppbevare det tørt og godt. Har faktisk tenkt å gjøre dette selv om jeg kjøper meg en stor batch en dag, men ville først testet med å legge 1g der eller noe bare for å være sikker, la det ligge der i noen dager, helst da det regner sånn at du ser at det kan klare været og temperaturen. Så om alt er good så kommer du tilbake med resten av sakene og hiver det nedi der.
Det er ihvertfall hva jeg ville gjort
Sist endret av slappegodt; 20. september 2016 kl. 02:28.
Grav ned en gammeldags kjøleboks. Pakk sakene godt inn, legg det gjerne i en tom isboks og legg denne så nedi kjøleboksen.
Weed må vertfall være tørket skikkelig og på riktig måte før lengre oppbevaring i lufttett boks eller pose er weeden for fuktig begynner den å råtne.
Jeg ville lagt det i en vakiumspakket og inn i en beholder av et slag(isboks, hvilken som helst annen boks eller helst et luftett glass) for så å grave det 10-15 centimeter ned i jorden slike at ingen tilfeldigvis sparket bort jorden på toppen. TA BILDE av hvor du legger det i tilfelle det går i glemmeboka, men ikke merk det på noen som helst måte som gjør at det kan bli merket.

Vil også råde deg til å gjemme deg godt bort fra bebyggelse, eller en annen plass hvor ingen kan se at du bruker et par minutter på og grave noe ned i bakken(Hehe, lær av andres feil, fort gjort og miste en hekker eller 2). Og for all del, når du en gang i fremtiden skal finne den fram så ikke vær uforsiktig, pass like godt på som når du gravde den ned
Har fundert på det selv tidligere og kom frem til denne ideen; Et lukket PVC rør.
Skaff deg et stykke PVC rør, to endestykker (lokk) eventuell spraymaling av ønsket kamuflasjefarge, forseglingsmiddler. Finner info om hvordan man forsegler pvc rør på det store internett.
Sett alt sammen så det ikke blir permeabelt for hverken fukt eller vann. Ved behov kan oppbevares under vann ved å putte lodd i røret sammen med planten (som igjen er forseglet for seg) og fiskesnøre som man knytter et sted på røret og et annet sted. kan gjøres i ønsket størrelse og kan oppbevare mange ting.

googla pvc stash tube, virker ikke som jeg er den første til å tenke på den måten .
Kan sikkert modifisere den ene enden så man får koblet noe slags pumpe eller kompressor og endret trykket, kanskje til og med vakuum...
Kan også bare ta et tacosausglass, skru på lokket, så teipe litt rundt og oppbevare det et lurt sted som under terrassen (helst ikke i rassen) eller ja... har nok klart å formulere fram ideen min.
Sist endret av Kloroplast; 20. september 2016 kl. 22:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva med å bruke en silica pose i boksen?
Jeg har noen store pakker som det bare er å putte i ovnen hvis de er fuktige, da kan du bytte de ut av stashet ditt fra tid til annen.
http://bildr.no/thumb/Ty9ZNlhZ.jpeg
Apropos inkognito :

http://www.klikk.no/helse/trening/te...icle421263.ece

( test av sammenleggbar spade )

- Og skråning er bedre enn sump ..
Største utfordring er når du skal forsyne deg med bare litt av kaka. Gikk på en smell i gode gamle dager:L
Har du tenkt tanken på tilfeldig funn av hasjen? Har vært noen episoder de siste par årene hvor tåpelige tilfeldigheter har ført til funn, spaning og pågripelse.
Feks har det skjedd et par ganger at luftetur med bikkja ga funn, fordi bikkja var narkohund. Tåpelige tilfeldigheter er vanskelig å gardere seg mot.

Mtp på den lille mengden så skal du neppe oppbevare hasjen særlig lenge. Dermed ville jeg personlig bare fokusert på lufttett pakking. Vakuumpakking etc.
Temperatur fokus ville jeg valgt bart mtp mengden eller mangelen på mengde.

Hvor ofte tenker du at du kommer til å oppsøke skatten? Er det kanskje lurere å pakke lufttett i flere mindre pakker? Da slipper du alt styret med å pakke om etter hver "kvalitetsinspeksjon". Og du løper mindre sjanse for at noen ser hvor du har stashet ditt siden du kun trenger å gå til samme sted 1 gang.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Mesias Vis innlegg
Hvis jeg teoretisk sett skulle oppbevare en hekker med weed eller hasj og ikke kunne ha det hjemme/inne en plass. Hvordan og hvor ville det oppbevart seg best? Inni en trestubbe? I en vanntett sekk i en skog? Pakket inn i hva?

Dette er så klart bare hypotetisk
Vis hele sitatet...
Hvis du hypotetisk har én hekker så ville jeg tro risikoen er større ved å ha den ute. Regner med du blir å forsyne deg av den for å kose deg nå og da også.

Er ikke store smekken på lanken fra staten for 100gram liksom.
Sjansen er større for å at den blir funnet ute eller forpakningen ikke er god nok.