Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1277
Okai.
Specs på PC'n er i signaturen.

FPS'en er helt grei, har 60 FPS. (Har 150FPS på laptopen med et GeForce 540M kort, tho :/)
Syns det er rart at jeg har så lav FPS med 7970.
Får syke lagspikes hvert sekund. Når jeg flyr fremover raskt, hakker jeg bare fremover på grunn av spikes...

Noen som har noe forslag til hva som kan være problemet?
http://bildr.no/image/1199693.jpeg
http://bildr.no/image/1199693.jpeg
Sist endret av Claryn; 8. juni 2012 kl. 12:11.
Er du sikker på at du dedikerer nok ram til minecraft ? ? eller rettere sagt java.... http://www.youtube.com/watch?v=P6WUy7Pe3Ng

Jeg hadde like problemer som deg men de ga seg etter jeg prøvde det som blir vist på ytube linken.
Sitat av lollern Vis innlegg
Er du sikker på at du dedikerer nok ram til minecraft ? ? eller rettere sagt java.... http://www.youtube.com/watch?v=P6WUy7Pe3Ng

Jeg hadde like problemer som deg men de ga seg etter jeg prøvde det som blir vist på ytube linken.
Vis hele sitatet...
Ga 2GB til Minecraft. Fortsatt samme problemet.
om du har drevet med mod'ing av Minecraft, så kan dette føre til mye lagg, jeg vil da anbefale Optifine

om du derimot ikke har installert noen mod'er så vet jeg ikke (hadde planer om å skylde på HDD, men så du hadde SSD)

hvilken vesjon av JAVA har du? (JRE6 eller JRE7?)

prøv å kjøre denne komandoen, og se om du fortsatt får lagg (kan være du må erstatte "java" med path til java.exe)

java -Xmx2048M -Xms1024M -XX:+UseFastAccessorMethods -XX:+AggressiveOpts -XX:+DisableExplicitGC -XX:+UseAdaptiveGCBoundary -XX:MaxGCPauseMillis=500 -XX:SurvivorRatio=16 -XX:+UseParallelGC -XX:UseSSE=3 -XX:ParallelGCThreads=4 -cp "%APPDATA%\.minecraft\bin\minecraft.jar;%APPDATA%\.minecraft \bin\lwjgl.jar;%APPDATA%\.minecraft\bin\lwjgl_util.jar;%APPD ATA%\.minecraft\bin\jinput.jar" -Djava.library.path="%APPDATA%\.minecraft\bin\natives" net.minecraft.client.Minecraft


edit: har du oppdatert Driverene for skjermkortet?
Sist endret av miniene1; 8. juni 2012 kl. 14:17.
Sitat av miniene1 Vis innlegg
om du har drevet med mod'ing av Minecraft, så kan dette føre til mye lagg, jeg vil da anbefale Optifine

om du derimot ikke har installert noen mod'er så vet jeg ikke (hadde planer om å skylde på HDD, men så du hadde SSD)

hvilken vesjon av JAVA har du? (JRE6 eller JRE7?)

prøv å kjøre denne komandoen, og se om du fortsatt får lagg (kan være du må erstatte "java" med path til java.exe)

java -Xmx2048M -Xms1024M -XX:+UseFastAccessorMethods -XX:+AggressiveOpts -XX:+DisableExplicitGC -XX:+UseAdaptiveGCBoundary -XX:MaxGCPauseMillis=500 -XX:SurvivorRatio=16 -XX:+UseParallelGC -XX:UseSSE=3 -XX:ParallelGCThreads=4 -cp "%APPDATA%\.minecraft\bin\minecraft.jar;%APPDATA%\.minecraft \bin\lwjgl.jar;%APPDATA%\.minecraft\bin\lwjgl_util.jar;%APPD ATA%\.minecraft\bin\jinput.jar" -Djava.library.path="%APPDATA%\.minecraft\bin\natives" net.minecraft.client.Minecraft


edit: har du oppdatert Driverene for skjermkortet?
Vis hele sitatet...
Har Jre6, og ja, har riktig driver.
Bruker NODUS som har samme funskjon som Optifine. Har samme problem med og uten Optifine.
Om du kan prøve å installere JRE 7 og se om det fungerer litt bedre da :-)
Har du slått av v-sync?
Catalyst Control Center -> Gaming -> 3D Application Settings.
Følg Miniene1 sitt råd, installer Java 7, husk å velge 64-bit versjonen!
Sitat av Claryn Vis innlegg
Har Jre6, og ja, har riktig driver.
Bruker NODUS som har samme funskjon som Optifine. Har samme problem med og uten Optifine.
Vis hele sitatet...
hmm, jeg har testa denne "NODUS" som du sa du bruker og det virker som at det er den som genererer mye av laggen, ihvertfall på mitt system, og jeg har aldri hat problemer med lagg (selv med 50+ mod'er)

prøv med JRE7 og med standard minecraft, se om du fortsatt har problemer da
Claryn's Avatar
Trådstarter
Installerte Jre7. Nå har jeg samme problem jeg hadde før: Blir kicka fra Minecraft etter 3 sekunder. Er nede i 3 FPS btw.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Installerte Jre7. Nå har jeg samme problem jeg hadde før: Blir kicka fra Minecraft etter 3 sekunder. Er nede i 3 FPS btw.
Vis hele sitatet...
Sikkert noe med den ekstreme klokkinga di, har du prøvd å slette alt og installere på nytt? (Minecraft)..