Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 500
Hei.
Jeg har nylig fått tak i x games pro boarder fra 98, kan huske dette spillet godt. Problemet er at levels i nattmodus lagger. Kraftig lag når mye kommer inn i bildet. Skru ned grafikken helt fjerner noe av laggen, men ikke alt. Har prøvd å kjøre i kompitablitetsmodus, men fant fort ut at det ikke var problemet. Noen som har noen tips eller råd? (at jeg har dual core prosessor kan ha noe med saken å gjøre ??)
Vel, prøvd å sette det på èn kjerne ? Det er vanlighvis det du må gjøre om det går for fort, men kan godt hende det fikser dette og! Har bare 1 kjerne, så er ikke helt sikker, men ta en Control alt delete, så går du på "prosesser", så finner du frem spillet i listen, høyreklikker, og finner noe som lar deg velge hvor mange kjerner som skal være aktivert.

Jeg har ikke peil på om dette funker, men er jo verdt et forsøk.
Lykke til.
Det funket desverre ikke, men da fant jeg ut at det mest trolig ikke var et dualcore problem :-)
Jeg kan forklare litt grundigere, i håp om at noen kjenner problemet.
På grafikkvalg kan man velge om man skal ha "software" grafikk (enkleste måten å kjøre spillet på, ingen ekstra grafikk krimskrams), det andre valget er "Direct3D - Primary" (der får man flere valg og mer smooth grafikk).

Saken er at når jeg kjører software, kan jeg kjøre nattnivåer nesten helt uten lag, men ikke dagnivåer. Og motsatt med Direct3D - Primary (dagnivåer helt uten lag, og nattnivåer med ekstrem lag). Det er vel ikke mulig å laste ned en slags fix for directx for eldre spill?