Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8458
Hei, Freaks! :-)

Jeg sliter med PTSD og angst generelt. Også kom jeg over denne CBD-Oljen på nettet. Men det jeg lurer på er om denne oljen er lov å innføre i Norge, dvs uten noen form for resept (kun kjøp på nett) her er en link til oljen : https://sensiseeds.com/en/hemp/dieta...lement/cbd-oil

Takker så mye for svar!

Ha en fin dag videre folkens!
Avventende
nudo's Avatar
Dersom du har en legeattest fra en lege i et land( innen Schengen ) hvor det er lov; da kan du kjøpe medisiner deretter.

Hvis ikke bør du la være; til og med hamptau er i utgangspunktet ulovlig.
Sist endret av nudo; 15. mai 2015 kl. 10:26.
Trådstarter
44 1
Takker så mye for svar, nudo! :-)

Okei, jeg skjønner. Jeg har nemlig bestilt en legetime i Amsterdam i August for å få medisinsk cannabis. Men jeg kikket jo som sagt på denne oljen, og nå har jeg ringt til både tollvesenet, politiet og legemiddelverket (legemiddelverket var stengt i dag). Politiet sa at vedkommende som kunne svare på dette var tilbake rundt kl 12-13 i dag. Tror du det kan være lurt å spørre han? Jeg har også ringt til denne nettbutikken/butikken i Amsterdam, og de sa at de ikke sender frø og slikt til bl.a Norge, men de sa at denne oljen kunne jeg helt fint innføre. Men jeg vet jo ikke om jeg "Stoler" på de, hvis du skjønner hehe. Hva ville du ha gjort? :-)

Mvh,
Joklion
Jeg hadde kontaktet sjappa og forhørt meg om det i det hele tatt kan finnes spor av THC i den. Selv om det ikke står oppført på innholdslista på siden du linker til så er det fortsatt mulig. Å få rulleblad på grunn av dårlig merking kan umulig være kult.
Sitat av Joklion Vis innlegg
Takker så mye for svar, nudo! :-)

Okei, jeg skjønner. Jeg har nemlig bestilt en legetime i Amsterdam i August for å få medisinsk cannabis. Men jeg kikket jo som sagt på denne oljen, og nå har jeg ringt til både tollvesenet, politiet og legemiddelverket (legemiddelverket var stengt i dag). Politiet sa at vedkommende som kunne svare på dette var tilbake rundt kl 12-13 i dag. Tror du det kan være lurt å spørre han? Jeg har også ringt til denne nettbutikken/butikken i Amsterdam, og de sa at de ikke sender frø og slikt til bl.a Norge, men de sa at denne oljen kunne jeg helt fint innføre. Men jeg vet jo ikke om jeg "Stoler" på de, hvis du skjønner hehe. Hva ville du ha gjort? :-)

Mvh,
Joklion
Vis hele sitatet...
Off topic, men var det du som var i BA/BT (?) for ett par dager siden?
Latterlig at staten ønsker og stoppe for folk som åpenbart kan få nytte av cannabis som behandling.
On topic er vell heller ikke CBD lovlig i Norge såvidt meg bekjent.

Lykke til!
Trådstarter
44 1
Takk for hjelp folkens. Så det vil si at jeg ikke BØR kjøpe denne CBD-Oljen på nettet?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
random12345677: Narkotikalisten er lett tilgjengelig på nett, Cannabidiol (CBD) er ikke oppført.

Cannabidiol havner derimot under definisjonen legemiddel, og dermed kan tollvesenet kreve resept som må være lovlig i landet det ble handlet fra. F.eks er det visse land som har regler mot "nettdoktor resepter".

I følge det nederlandske kontoret for medisinsk cannabis kan ikke privatpersoner importere medisinen, det må skje via et apotek/distributør innen landet som må ha en egen lisens for import av medisinen: kilde.
Såvidt jeg vet finnes ingen slik distributør/apotek i Norge, så de som har resept henter medisinen sin selv i person.

Det kan hende at du kan importere medisinen selv siden det er snakk om CBD som ikke har psykoaktive Delta-9-THC i seg.
Avventende
nudo's Avatar
Jeg har en far som har blødd mye og levet et veldig uverdig liv; fordi han var kronisk syk.

Men jo mer man står på krava, jo mindre populær blir man og skulle man ha meninger som strider imot hvermansen; eller den generell amerikanske rassismen kan man fort bli hengt ut eller fornedret. Dersom dere er interessert i at mennesker med kroniske lidelser skal få verdige liv vil jeg anbefale dere å lese dere opp på California Prop 215; dette er loven som ga mennesker med mange kroniske lidelser verdige liv innenfor et avgrenset geografisk område.

Han bor nå i Los Gatos; man bør bo i California i 6 mnder før man faller innenfor loven som gir kronisk lidende tilgang til et verdig liv; as you will ned a residence card...

Dodecha: ॐ

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det kan hende at du kan importere medisinen selv siden det er snakk om CBD som ikke har psykoaktive Delta-9-THC i seg.
Vis hele sitatet...
Den medisinske virkingen av cannabis ligger som regel i kombinasjonen av CBD og Delta-11-THC

Delta-11-THC får man ved å spise eller drikke planten.
Sist endret av nudo; 17. mai 2015 kl. 14:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av nudo Vis innlegg

Dodecha: ॐ

Den medisinske virkingen av cannabis ligger som regel i kombinasjonen av CBD og Delta-11-THC

Delta-11-THC får man ved å spise eller drikke planten.
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på lidelsen man er ute etter å lindre, det finnes medisinske preparater som har større bestanddel av enten Delta-9-THC eller CBD, førstnevnte har effekt på appetitt og humør som kan være det man er ute etter når man lindrer effektene av cellegift, mens CBD har vist seg effektiv i demping av epeleptiske anfall o.l.

11-hydroxy-thc/delta-11-thc er den aktive metabolitten som nyrene våre skaper fra Delta-9-thc, uansett om du spiser, drikker eller røyker planten. Ser ut som du blander noen stoffer her. Kilde.
Sist endret av Dodecha; 17. mai 2015 kl. 16:02.
▼ ... over et år senere ... ▼
La oss si jeg bestiller denne: http://www.ebay.co.uk/itm/15ml-CBD-L...dNB5iPckxKKeJQ

Bryter jeg noen lover? Er worst case at den blir destruert/sendt tilbake til avsender?
Sitat av Hater Vis innlegg
La oss si jeg bestiller denne: http://www.ebay.co.uk/itm/15ml-CBD-L...dNB5iPckxKKeJQ

Bryter jeg noen lover? Er worst case at den blir destruert/sendt tilbake til avsender?
Vis hele sitatet...
Prøv, og gi oss beskjed om du får den igjennom eller ikke
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hater Vis innlegg
La oss si jeg bestiller denne: http://www.ebay.co.uk/itm/15ml-CBD-L...dNB5iPckxKKeJQ

Bryter jeg noen lover? Er worst case at den blir destruert/sendt tilbake til avsender?
Vis hele sitatet...
Worst case kommer politiet på døren din. Mer sannsynlig blir det ulovlig innførsel av legemiddel, siden de reglene er strammet inn på: Det må være norsk pakningsvedlegg etc, de nye reglene gjør det ulovlig å skaffe medikamenter fra utenlandske distributører.

Siden det ikke er et godkjent legemiddel i Norge, men en bestanddel i cannabis kan reaksjonen være strengere enn om du f.eks bestillte et tradisjonellt legemiddel.
Sitat av Hater Vis innlegg
La oss si jeg bestiller denne: http://www.ebay.co.uk/itm/15ml-CBD-L...dNB5iPckxKKeJQ

Bryter jeg noen lover? Er worst case at den blir destruert/sendt tilbake til avsender?
Vis hele sitatet...
om pakken blir stoppet og kontrollert, så vil enten toll-tjenesten:
1. sende gjennom som ingenting har skjedd pga. feilsortering mennesklig svikt osv. dette skjer iblant
2. sende retur.
3. ringe deg eller sende brev og kreve resept "mest sannsynlig"
4. destruere det.
om tollen spør etter resept/dokumentasjon og du ikke kan fremlegge dette, så kan du risikere at du blir anmeldt for forsøk på innførsel av reseptbelagt legemiddel. men som oftest blir det bare sendt i retur for om tollen spør etter noe slikt er det bare til og si at du ikke aner noe om noe som helst det er et sjangse spill som du har stor mulighet for å vinne, opp til deg om du vil ta risken