Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 661
Har holdt på med php i 1-2 år nå, har hatt noen pauser nå og da, men har begynt på nå. Har 3 bøker som jeg skal lese ferdig så tenkte jeg å lære meg AJAX etterpå for det er jo greit å kunne. Men kan foreløbig html, css, php og mysql, så lurer på om jeg må kunne noe JavaScript før jeg begynner på AJAX. Er klar over at AJAX er JS, men fant en .pdf fil som viser hvordan du lager PHP og AJAX websider. AJAX And PHP - Building Responsive Web Applications heter den. Er den utdatert, eller er den fortsatt god å lese?
Har du link til den? Blir litt lettere å kunne si noe hvis en faktisk kan lese innholdet.
Jeg vil tro du ikke kommer noen vei med ajax om du ikke kan javascript.
Hvorfor ikke bare lære seg javascript? - Det er moro!
som tidligere sagt; javascript er nøkkelordet her
Ok, får lese ferdig alle bøkene så fort som mulig og lære det jeg trenger å lære. Så får jeg vel lese litt om JS på w3schools.com, er ikke så veldig glad i JS, men savner det i mange situasjoner.
du bør vel strengt tatt ikke lese dem ferdig så fort som mulig, du bør heller ta deg litt god tid, slik at ting sitter som det skal
Hehe men er ivirig etter å lære meg JS og AJAX nå.

Men er snart 15, ikke fullt utviklet hjerne. Så får vel ta det litt roligere da
Det er vel egentlig bevist at hjernen har lettere for å ta opp informasjon i ung alder...

men du får egentlig gjøre som du vil, føle deg litt frem, gjerne prøve på litt ajax mens du holder på med de andre bøkene
Men ser ut som det endelige svaret ble at jeg må lære meg JS først Takk for svarene ^^