Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1024
Jeg mottokk min Nexgentel ADSL pakke i dag, men det viser seg at RJ-45 kabelen er for kort
så det jeg lurte på var om jeg kan bruke den gamle ISDN ledningen some er lang nokk istedet for RJ-45 kabelen, eller må jeg bla opp å kjøpe en ny en?
Du må bla opp å kjøpe en ny en. Dette har vært i en annen tråd og.

edit;
Når jeg tenker meg om er jeg ikke sikker. Pga jeg husker at for lenge siden brukte en kamerat av meg isdn kabelen som tp. Jeg husker ikke om han brukte den som kryssa eller vanlig.
Trådstarter
66 0
Mååååååå? jeg?! *blakk* jaja det går til en god sak

vel jeg vil være på den sikkre siden..får vel bruke de siste casha på en slik ledning da....hvor får man tak i en slik jævel?
Vent til noen med SKIKKELIG peil svarer. Uansett så koster ikke en RJ-45 kabel mer enn 125 kr for 10 meter på Clash Olshon.
Trådstarter
66 0
ok...takk(hvor nå enn det er.hmmm)
isdn kabel funket fint med alcatel modemet fra telenor.

kan dog hende NGT kjører et litt forskjellig oppsett i modemet sitt.
Sist endret av Blitzer; 10. september 2002 kl. 23:13.
snakker du om den kabelen som går mellom maskin og router?? Jeg hadde samme problemet, og det funker fett med en krysset tp kabel, men hvis du skal dele internettten ved å koble routeren til en HUB eller en switch, så må du bruke en ukrysset kabel.
prøv og se ? skal vel ikke være no prøblem og bruke isdn kabelen
isdnkabelen fungerer helt fint. stemmer kontakten og det ser ut til å være nok ledere (studer kontakten) så funker det. dessuten, den enkleste utgaven er å teste å se om det fungerer.

meitemark
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
NGT linja di inn i huset bruker bare ett par, så det skulle få fint med isdn-kabel. Når det gjelder TP'er brukes alle fire par i kabelen, noe som det ikke er i isdn-kabelen.
btw, RJ-45 er "støpslet".. kabeln er enten tp 4par eller ep4par
Trådstarter
66 0
vell..ok jeg prøver nå snart...
takk for tipsene
(isdnledninger er ukrysset...)
men hva slags kapasitet har de?
Så vidt jeg har forstått så er de linjene som går inn i huset kun 1 par, er muligens flere, men kun 1 par som brukes av hver tilkobling. Så man har jo ADSL/SDSL over 1 par, og kapasiteten blir vel deretter.

2 par gir 10 mbit, og 4 par gir 100 mbit.