Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1306
Hei. Er en gutt på 19år som har slitt litt med opiater, benzoer og alkohol de siste årene. Har nå vært nykter i et halvår (røyker men bor i spania så her er det ikke noe stress), men har de siste 2 månedene begynt å kjøpte tramadol på apoteket bare pga kjedsomhet. Bor i spania og venter på en jobb, men kan ikke begynne i jobben før januar. Har litt penger så jeg klarer meg, men siden alle jeg kjenner jobber 9 timer om dagen å legger seg tidlig kjeder jeg meg mye i ukedagene.

Starter somregel dagen med 2 100mg Tramadol (i spania fåes de uten resept, 100kr 60 piller) tygger de og svelger, så tar jeg 2 eller 3 til to timer etterpå. Fortsetter på denne måten med ny dose hver andre eller tredje time helt til jeg har nådd 1000-1400mg så går jeg og legger meg. Dette gjør jeg ca 3 dager i uken ikke mer, men jeg er bekymret for risikoen for å få anfall, muskelspasmer å ende opp på sykehuset. Vet at 400mg er anbefalt max døgndose men har aldri følt noe som helst ubehag ved bruk av tramadol, bare kløe.
Vet ikke helt egentlig hva spørsmålet mitt er, er vel bare usikker på hvor forsvarlig dette er, vet at 400mg er anbefalt døgndose men jeg doserer ca 1000mg utover en periode på kanskje 10 timer. Har noen bare høyere anfallterskel enn andre?
Terskelen for å få anfal varierer fra person til person, men jeg ville definitivt ikke tatt så høye doser uten litt benzo i tilleg. Dersom du fortsetter på denne måten risikerer du å bli avhengig og få alvorlige problemer når du må slutte. Tilgangen på Tramadol er en helt annen i Norge enn i Spania.
Klem fra Betty
Ting trenger somsagt ikke være trygt selvom det kommer uten resept.
Vær forsiktigt, avhengigheten kommer så jævla snikende at det er skummelt!

Lykke til uansett!
Tramadolavhengigheten er der før du selv merker det.
Offtopic; Er det Max Dialog du starter på eller?
Vet lite om din livsstil og matvaner, men hos meg (som får stryk på begge deler) så sa magen ifra med full forstoppelse lenge før jeg tenkte på anfall.
Spiste kanskje 10-15x100mg om dagen i et par tre uker. Følte formen var fin, men ikke så veldig fremtredende. Kunne aldri tenke meg å prøve det igjen.
A pain in the ass is a pain in the ass
Sist endret av Bothrops; 21. november 2016 kl. 14:05.
Vet veldig godt farene ved bruk av legemidler, har brukt opiater flere ganger i måneden siden jeg var 15, men har aldri brukt det hyppig nok til å bli avhengig. Å apropo tramadolene så har jeg bestemt meg for å bare bruke de max 2 dager sammenhengende annenhver uke. Skal også prøve å anskaffe meg Dolcatil Codeina og gjøre CWE da jeg kan få disse på resept pga skade og kodein har langt mindre bivirkninger.

Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Tramadolavhengigheten er der før du selv merker det.
Offtopic; Er det Max Dialog du starter på eller?
Vis hele sitatet...
Hei, hva/hvor er det? Skal jobbe med litt handymanarbeid sammen med en kompis av faren min, snekkring, betongarbeid etc

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Vet lite om din livsstil og matvaner, men hos meg (som får stryk på begge deler) så sa magen ifra med full forstoppelse lenge før jeg tenkte på anfall.
Spiste kanskje 10-15x100mg om dagen i et par tre uker. Følte formen var fin, men ikke så veldig fremtredende. Kunne aldri tenke meg å prøve det igjen.
A pain in the ass is a pain in the ass
Vis hele sitatet...
Har et meget godt kosthold, så dette har ikke vært så veldig merkbart hos meg
Sist endret av trippyinsomniac; 21. november 2016 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er callsenter i Fuengirola