Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5324
Hvilket land blir minst sjekket i brevpost av toll på gardemoen?
Og hvilket land er mest sjekket?
Tipper nederland

Fungerer det slik at nederland som ofte blir brukt som mellomlanding fyller på brevpost fra f.eks tyskland?.

Går da ALT posten flyet leverer på gardemoen under "fare for nederland smugle-post" ?

Noen sider hvor jeg kan lære meg postlogistic?
Jeg jobber ikke i tollvesenet, så kan ikke svare deg på alt. Men, basert på egen erfaring er England det farligste landet å bestille fra, etterfulgt av Nederland. Regner med at det er fordi det kommer så mye RC derfra. India er også ganske risikofylt, da de shipper drugs for ekstremt lave priser. Forsikre deg at du ikke bestiller fra et av disse landene og du har god sjanse for at pakken går gjennom.
Sist endret av pkk1990; 10. august 2016 kl. 16:06.
Har selv så langt fått problemer i nederland og sverige.

Typisk avsender land er: Nederland, Storbitania, Spania, Kina, Thailand, Tyskland og Polen Ifølge flere artikkler på nettet.
Føler veien og teste ut er: Belgia, Tjekkia, Tyskland og Baltikum
Sist endret av peter_thornton; 11. august 2016 kl. 03:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kommer det ikke en del fra Canada også? Belgia må da også være en kjent rute siden det ikke har noen grensekontroller mellom de og nederland.
Har en pakke fra belgia som ble sendt for 13 dager sider, den er nok stoppa er jeg redd
Sitat av Saape Vis innlegg
Kommer det ikke en del fra Canada også? Belgia må da også være en kjent rute siden det ikke har noen grensekontroller mellom de og nederland.
Vis hele sitatet...
Canada er på toppen når det gjelder legemidler og marijuhana iallefall
Liten detalj: all fortolling foregår på Alnabru-terminalen. Ingenting skjer på Gardermoen. Brev blir plukket ut av toll-opplærte postfolk og så oversendt tollen på Alnabru. All post til Norge blir behandlet i Danmark eller Sverige (kun svensk post), og mistenkelig post blir flagget der før vi mottar posten. Hadde nær kontakt med utlands-avdelingen når eg jobbet i Posten.
Det er vel neppe noen overraskelse at kjente narko-land blir sjekket grundigere enn andre land. Det er heller ingen trygge land. Kan godt bli stoppet om det kommer fra Færøyene.
Av ren nysgjerrighet; Hva skjer dersom en pakke blir stoppet? Hvor det er noe ulovlig i, mener jeg. Om jeg bestiller noe over nettet, og det står mitt navn og adresse på pakken, har de da straffegrunnlag?
Sitat av BatCat Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet; Hva skjer dersom en pakke blir stoppet? Hvor det er noe ulovlig i, mener jeg. Om jeg bestiller noe over nettet, og det står mitt navn og adresse på pakken, har de da straffegrunnlag?
Vis hele sitatet...
Nei, du kan hevde at noen andre har bestilt pakken i ditt navn. Det som skjer er at de får ransakelsesordre, og beslaglegger PC'en din for å prøve å bevise det, pluss at de går igjennom alt du har på adressen for å prøve å ta deg på noe annet.