Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6542
Hei, jeg ser på meg selv som en erfaren bruker. Jeg kan en del men ikke like mye som visse folk her inne. Jeg har derimot en venninne som har røyket cannabis nå i 1 mnd eller 2 veldig av og på hvis dere skjønner.

Vi hoppet på temaet med å lage hasj brownies og hun hadde hørt av en "erfaren" venn som hun røyker med (Jeg kjenner ikke han & han er i fengsel nå for bruk osv) at det er normalt å bruke 128g hasj i en langpanne.. Altså, jeg har hørt at 0,3 holder liksom ellernoe? Leste en tråd hvor 1g fikk noen på legevakta pga panikk anfall.

Altså 128g er jo helt latterlig.. Du hadde bokstavelig talt ikke smakt annet.. Man hadde jo dævva hahahaha! Hva er deres syn på dette?
Anonym bruker
"Rik Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor akkuratt tallet 128? Der jeg kommer fra hadde dette blitt en 19 200 kroners kake. Du hører jo selv hvor dumt dette høres ut.
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Helt enig! Nei hun sa 128g og det var tydeligvis akkurat det som var riktig. Jeg sa til henne at dette blir en veldig dyr kake.. Men neida, hun var veldig sikker på at dette er helt riktig. Hun har jo trossalt vært inni dette miljøet i 2 måneder hahaha..
Da kommer jo brownien til å koste rundt 10k. Helt unødvendig i tillegg, bare waste!
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
haha ekkesant!
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje hun var full og mente 12,8g? XD
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje hun var full og mente 12,8g? XD
Vis hele sitatet...
Men dette er også veldig mye for hasj-browns i en langpanne
128g i en kake? Det er jo overkill og waste som faen, etter 1 bit og 2-3 timer ligger alle som spiser den kaka på dass å spyr.
En kompis brukte 13g og det var mere nok for 10 veldig innrøyka karer liksom.

Men hun veninnen din bør vel kanskje lære seg litt mer om stoffet før hun kommer med slike dumme påstander eller før hun går å bruker nærmere 15k på hasj bare for å lage en kake ingen takler å ete.
Det er det dummeste jeg noen gang har hørt. Høres ut som sånn typisk trashy biker-bullshit. Kanskje du må ha så mye når du bare har dårlig trailer-tørrokk smugla med motorsykkel gjennom finnskogen, men det er virkelig ingen logisk forklaring på å bruke en sånn mengde forsvarlig i edibles. (må jo være utrolig billig og dårlig vare om du kan casually bruke en hekker på en langpanne brownies)
Det er bare bortkastet. Og ikke minst overhvelmende. For ikke å snakke om at det basically vil være en hasjplate med litt sjokolade i. Det er det mest absurde og idiotiske jeg har hørt noen påstå.

Det du sier om 0.3 er pr kakestykke, ikke hele langpanna. Så du må isåfall se for deg en langpanne delt i 9-12 stk og regne ut hvor mye du må ha for å oppnå ca 0.3 pr stk (eller hva enn du ønsker).

Folk som bruker over 10g i en browniepanne vil jeg si overdriver eller kaster bort varer. Men noen er jo faktisk så innrøyka at dem må. Isåfall hadde jeg heller sett etter en ny supplier og skaffa nye varer, slik at man kommer seg rundt toleransen isteden...

Alt i alt tull å høre på slike folk. Høres ut som noen som tøffer seg eller rett og slett ikke har peiling på hva dem driver med. Har møtt slike biker-folk før, som nesten ikke kan noenting, selv om dem har smugla dritten i 20 år.
Sist endret av Alzo88; 1. mars 2017 kl. 16:25.
Tror, tbh, at det ikke er mulig engang. En brikke med brunt på den størrelsen blir jo faen meg større en kaka.
Hahaha. Vist du har 128g i en kake å klarer å spise litt av den så har du i såfall varmet kaken så mye at det ikke er noe virkestoff igjen. Vist ikke så hadde du tatt 1 bit av den kaka og hallisa og bad trippa så jævelig! Haha
Sitat av four4 Vis innlegg
Tror, tbh, at det ikke er mulig engang. En brikke med brunt på den størrelsen blir jo faen meg større en kaka.
Vis hele sitatet...
Nei, den blir ikke større en kaka, en 100g plate er ikke større en normale smart telefoner.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
4000 kroners kake, vell det hadde sikkert funka fjell!
128g pr kake er feil.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg hadde 15g ganske bra rev i muffins for en tid tilbake, det ble for mye, kunne dele 1 muffin på 4 personer.
Bare tullprat.
128g. god hasj preparert på korrekt måte - og bundet opp mot langkjedede triglycerider ville tilsvart ca. 320 dager med betydelig ruspåvirkning for mitt vedkommende.
Skjønner det hvis det er HA-tørrokk, da kan muligens 128g gi en liten buzz...
Jeg postet denne i en annen tråd her inne, å vil tro den vil hjelpe deg godt på vei.

Bruker selv å innta cannabis oralt daglig, men da helst grønt for å unngå evt skadelige stoffer som henna, lim, skovoks eller andre giftige stoffer som kan være innblandet hasjen for at den skal holde seg sammen eller se "bra" ut. Men må jo nevnes at det som regel er dårlig hasj som kan inneholde uønskede tilsetningsstoffer, selv om det også kan forekomme i bra hasj.

Skal man innta cannabis oralt må man først lage cannabissmør før du kan blande det med mat eller drikke. Prosessen for å lage cannabissmør er litt forskjellig avhengig om det er hasj eller weed du skal lage smør av, så jeg kan gå igjennom begge.

Når du lager cannabissmør er det veldig viktig at du ikke har for høy varme at smøret koker (Da fordamper THC). Det skal bare småputre slik at det kommer bobler på størrelse av "O"en på tastaturet ditt. Jeg pleier lage smøret mitt i vannbad med 2 kasseroller.


Hasjsmør: (30-40min)
Du trenger: Smør/olje (Helst usaltet smør eller kokossmør, men det meste funker), bra hasj, vann, kasseroller og kjøleskap/fryser. Valgfritt: Cheesecloth evt annet rent tøystykke om du vil filtrere smøret for urenheter. (Kaffefilter blir for tett).

Blandingsforhold: 250g smør sammen med 10-15g hasj.

Du begynner med å smelte smøret i vannbad sammen med vann. Kasserollen skal fylles opp 40-50% med vann.
Når smøret har smeltet smuldrer du hasjen oppi kasserollen, å lar det småputre i 30-40 minutters tid. Det er nok ikke nødvendig med jeg pleier å røre om i smøret hvert 10. minutt.

Da smøret har småputret ferdig kan du evt filtrere smøret i et Cheesecloth, men prøv og ikke få med bunnslammet (rester av hasjen) da dette gjør filtreringen vanskeligere. Dette er et valgfritt steg, men jeg vil anbefale at alle gjør det om dem ønsker et best mulig resultat. Forurensninger i smøret vil påvirke smak og sluttresultat.

Etter alt dette er igrunn cannabissmøret ditt ferdig, og det trengs bare å kjøles ned så det stivner. Dette kan gjøres i kjøleskap 12-24 timer, eller i fryseren 2-3 timer om man har det travelt.
Når smøret har stivnet skal smøret ligge på toppen av vannlaget, og det er bare å skjære med en kniv midt over smøret å få det ut av kasserollen eller beholderen du har det oppbevart i. Og da er smøret fiks ferdig til å blande det med hva du måtte ønske, om det er brownies eller kaffe er helt opp til deg. Bare pass på å ikke ha for høy varme på det du baker. Tror max varme er 180 grader om du feks steker brownies.


Weedsmør: (5-13 timer)
Du trenger: Smør/olje (Helst usaltet smør eller kokossmør, men det meste funker), cannabis-buds eller trim, vann, stekeovn, kasseroller, kjøleskap/fryser og Cheesecloth evt annet tøystykke.

Blandingsforhold: Jeg bruker 500g smør sammen med 30g timmet buds eller 60g trim (blader).

Dette er en mer omfattende og tidkrevende prosess. Men resultatet blir bedre (om du spør meg..). Det han brukes både rene cannabis-buds eller cannabis-trim (blader), men blandingsforholdet i forhold til smør dobles med trim.

Det første du må gjøre er å dekarboksylere cannabisen. Se link: https://www.youtube.com/watch?v=MYEQaTG0WX8&t Dette gjøres for å aktivere det psykoaktive-stoffet i cannabis å forsterke dens rus-effekt når man inntar dette oralt.
Du begynner med å bryte opp cannabisen til passe små biter med hendene dine (grinder blir for finhakket) over et stekebrett med bakepapir. Forvarm stekeovnen til 120 grader å toast cannabisen i 30-45 minutter, mens du vender om på cannabisen hvert 10.-minutt. (ikke ha stekeovnsdøra åpen for lenge). Cannabisen er ferdig dekarboksylert når den er gylden grønnbrun, og det er viktig at du ikke toaster den for lenge. (Da kan THC fordampe).

Mens du lar cannabisen dekarboksylere kan du klargjøre vannbad med vann og smør. Fyll opp 40-50% av kasserollen med vann. Når cannabisen er ferdig dekarboksylert er det bare å ha den oppi vannbadet å la det småputre i 4 til 12 timer å rør om hver halvtime. Jo lengre du lar det småputre jo bedre. Jo lengre du lar det småputre jo mer THC får du ut av cannabisen, og du får ut mer klorofyll (chlorophyll) som gir veldig sterk og ubehagelig cannabissmak på sluttresultat og bakverk.

Når cannabisen har småputret lenge nok må du filtrere ut cannabisen fra smøret. Dette gjør du med å sile cannabissmøret igjennom cheesecloth eller evt annet rent tøystykke.

Etter alt dette er igrunn cannabissmøret ditt ferdig, og det trengs bare å kjøles ned så det stivner. Dette kan gjøres i kjøleskap 12-24 timer, eller i fryseren 2-3 timer om man har det travelt.
Når smøret har stivnet skal smøret ligge på toppen av vannlaget, og det er bare å skjære med en kniv midt over smøret å få det ut av kasserollen eller beholderen du har det oppbevart i. Og da er smøret fiks ferdig til å blande det med hva du måtte ønske, om det er brownies eller kaffe er helt opp til deg. Bare pass på å ikke ha for høy varme på det du baker. Tror max varme er 180 grader om du feks steker brownies.


Cannabissmør-dosering: 0.3-1g cannabis per person.
Det kan være ganske individuelt hvor mye man trenger for å bli passe ruset. Det er ganske avhengig av kvaliteten på råvarene du bruker. Jeg trenger ofte bare 0.4-0.5g med god cannabis for å bli ganske høy, og andre trenger noe mer. Det er bedre å ta for lite en alt for mye, man kan jo alltids fylle på med mer men aldri mindre. Vet om flere som har tatt en alt for høy oral dose, og blitt så pass skremt over den intense rusen at dem har holdt seg langt unna oralt inntak i ettertid. Vent minimum 2 timer etter inntak før du etterfyller med mer. Kan ta litt tid før rusen kommer, men til gjengjeld varer rusen mye lengre.

Rusen vil som regel komme raskere om du inntar det på tom mage.


Oppbevaring av cannabissmør:
Erfaringsmessig kan cannabissmør ha lett for å mugne eller bli dårlig om det står noen uker. Så om du lager mye vil jeg anbefale at du bruker det til baking med en gang, eller oppbevarer det i fryseren.
Sist endret av MikkelRæv; 1. mars 2017 kl. 18:25.
Til alle dere som synes dette er så sinnsykt så spesifiseres det ikke om denne 128grams kaken er beregnet på 2 personer.
Altså, en kake laget med langpanne blir jo ganske stor så det er fullt mulig å bruke 128g for så å dele den opp i mange små stykker for videresalg.

Bare en hel langpannekake er jo overkill for 2 personer selv uten tilsatt rusmidler.
Vell, en jeg kjenner tok 5g i kakao og lo hele neste dag omtrent bevisstløs..
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Til alle dere som synes dette er så sinnsykt så spesifiseres det ikke om denne 128grams kaken er beregnet på 2 personer.
Altså, en kake laget med langpanne blir jo ganske stor så det er fullt mulig å bruke 128g for så å dele den opp i mange små stykker for videresalg.

Bare en hel langpannekake er jo overkill for 2 personer selv uten tilsatt rusmidler.
Vis hele sitatet...
Jaja, så la oss si en brukerdose er et browniestykke på 1x1cm (eller mindre, mest sannsynlig).
Å bruke 128g til dette formålet er uansett hvordan du vrir og vender på det, ganske latterlig.
Det hadde vel vært spesifisert i fra starten av da, om det var meninga at dette skulle være en oppskrift for masseproduksjon.

Skal man på død og live lage et slags konsentrat (velger å kalle det dét i dette tilfellet), så er det bedre å lage en hasj-tinktur.
Det vil si at man trekker hasjen i sprit og ekstraherer virkestoffene derfra, og får en superpotent tinktur.
Da kan man ta 1-2 dråper og bli møkkafjern.

Det gir mye mer mening sett fra et praktisk synspunkt, enn det er å ha microsized browniebiter.
Folk vil uansett spise mer enn 1x1cm og bli for fjerne.
Ingen vil tro at noen har vært dumme nok til å lage en browniemix som er så potent at 1x1cm er nok.

Hele opplegget er bare tull, og gir ikke mening sånn det er fremstilt.
Sist endret av Alzo88; 1. mars 2017 kl. 21:46.
Har hun forvekslet hasj med brick weed eller noe sånt? Tullete påstand. Fortell henne at hun og kompisen hennes ikke har greie på hva dem snakker om. Finn en oppskrift her på forumet fra freakere som har kontroll på shitten sin. Bon appetitt.
Sist endret av ZionRoad; 1. mars 2017 kl. 21:59.
Det finnes garantert noen der ute som har hatt et hekto i en joint, så hvorfor ikke?
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man raffinerer 128 gram klippings så kan man godt ende opp med 12.8 gram hasj, som er en mer logisk mengde, med mindre planen deres er å forsyne en liten boligblokk da altså...
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Hei alle sammen! Spennende å se at tråden har fått så mange visninger og svar MikkelRæv kom med en fin oppskrift her også, så den er lagret hehe. som sagt, jeg og hun satt i bilen og hun er jo en amatør.. Hun var som sagt veldig sikker på at 128g (ja det måtte være 128g) skulle være oppi den kaka, man trengte ikke engang lage cannabis smør. Jeg tror hun må ha helt sinnsyk selvtillit for det her er tåpelig. Til å med jeg som bare er av og på når det gjelder det her så har jeg fortsatt holdt på i 1-2 år.

Freaks er mye bedre på alt det her. Han vennen sitter inne for alt basically. De er en gjeng med idioter og hun satt på hjem nylig og da hadde hun tatt en hvit pille (valium muligens? rivo? Den hadde ingen merker, lignet på en sånn sukker greie man har i teen men var nok benzo). Da var hun tydeligvis drita av en pille.. Det virker litt som placebo har treffet henne.. Jeg cringer bare jeg tenker på det.

Ha en kjempe fin dag alle sammen! Veldig artig å se så mange responser
Hun har sikkert dytta i seg sin første 2mg Rivotril haha, ja da blir man rimelig selvsikker og kan føle seg "drita". Eller så er det som du sier at hun tøffer seg litt og det blandet med placebo osv blir bare idioti..
det du gjør er at du lager til et browniesstykke med ca 1-2g oppi og gir henne og spør henne når det kicker inn om hun fremdeles står inne for 128g per langpanne
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Smart Freebird! Haha ja Zion, tenker meg det er placebo..
▼ ... over en uke senere ... ▼
2-2.5g i en brownie om du har helt smooth brown
Hahahahahah! 128g?
Jesus. Hvis du gjort ekstrahering til smor eller olje korrekt, trenger du ikke mer en 0.3-0.5 for å bli dödsstein (selv MED toleranse).

Les på om dekarboxylering av cannabis for dere baker.