Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1435
Enkelt og greit du er langt ute i gokk. kompis kollapser av Heroin O.D du har ikke nalaxone, men en smell med metamfetamin raskt tilgjengelig du setter den på han.
hva vil skje?
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer an på hva du ser på som overdose. Noen mener overdose er fra når du sovner og sover steintungt og andre mener det er når hjerte slutter og slå.

Mot og sove steintungt kan det funke. Jeg ble satt min første amfetamin smell på av x'n når jeg sovna og hun ikke fikk liv i meg. Bråvåkna for og si det sånn.

Når hjerte slutter og slå funker det ikke.
En kompis prøvde og sette amfetamin smell på meg samtidig som han slo på meg blåøyer og kasta meg rundt til ambulansen kom og måtte gi 2x nalaxone og adrenalin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kommer an på hva du ser på som overdose. Noen mener overdose er fra når du sovner og sover steintungt og andre mener det er når hjerte slutter og slå.

Mot og sove steintungt kan det funke. Jeg ble satt min første amfetamin smell på av x'n når jeg sovna og hun ikke fikk liv i meg. Bråvåkna for og si det sånn.

Når hjerte slutter og slå funker det ikke.
En kompis prøvde og sette amfetamin smell på meg samtidig som han slo på meg blåøyer og kasta meg rundt til ambulansen kom og måtte gi 2x nalaxone og adrenalin.
Vis hele sitatet...
tenker på overdoser som ville endt med død om ingen behandling ble gjenomført.

Så du vil tro at om man er på vei til det punktet du var når du overdoserte men du hadde mottatt amfetamin før du falt om og hjertet slutta å slå ville du også overlevd?

Annet spm hvordan føles en så sterk overdose og oppvåkningen, er det noe angstfylt med kvelning eller er det bare lights out rimelig fort?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain gir deg hvertfall bedre muligheter enn amfetamin
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei jeg tror ikke det hadde gjort noe forskjell, var også blandet amfetamin i samme smell som den heroin justeringa som førte til en sånn overdose.

Det er lights out. Klarte ikke og klemme inn hele pumpa hele vegen før det bare ble helt svart og jeg våkna bak i ambulansen utom sykehuset.

Skal jeg ta livet mitt kommer jeg til å gå den vegen. Mest behagelige måten og dø på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kokain gir deg hvertfall bedre muligheter enn amfetamin
Vis hele sitatet...
hvorfor tror du det? la oss si metamfetamin vs coke?
Metamfetamin vil sette den delen av hjernen som styrer pusten inn i høygir og redde deg fra en heroinoverdose. Metamfetamin har også bivirkningen bronkodialering som gjør at brokiolene i lungene utvider seg enda mer enn vanlig og øker oksygenopptak som er gull ved redusert pust. Ikke bruk kokain til det som andre idioter sier. Metamfetamin varer mye lengre enn heroinet så det vil redde livet ditt gjennom hele overdosen, mens kokain vil bare utsette døden i en halvtime før det slutter å funke.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg anbefalt å gjøre brystkompresjoner og ringe 113, siden norge har jo faktisk team som går ut og redder folk langt ut i gokk. kanskje man får seg en tur med luftambulansen også!
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
glemte å legge ved: alle sammen burde lære seg hvordan og gjøre brystkompresjoner ordentlig. dette kan redde liv! er ikke like viktig gi luft fra dine lunger, da du trykker så hardt på brystet at det blir litt 'pusting' ut av det. viktigste er å få hjertet til å pumpe videre. man vet aldri når man havner i en situasjon der noen er avhengig av din evne til å utføre livreddende førstehjelp.