Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1590
Hey, har nettopp kjøpt meg leilighet som jeg skal overta snart.
Må fikse meg internett, og har sett litt rundt på priser, er det virkelig vanlig å betale 6-700 kroner i måneden for internett? Noen som har tips til billige alternativ
Hva er det som koster 700 kr ?
Dvs hvilken hastighet får du ?
Jeg betaler 699 i måneden for min fiber på 300/300.
Det er ganske vanlig pris ja...
En del borettslag og sameier har kollektive avtaler med tilbydere som gir lavere pris for hver enkelt abonnent, men hvis ikke det finnes hos deg er ikke 600-700 noe uvanlig for en litt kurant fiberoppkobling. Avhengig av hva du trenger kan du jo eventuelt sammenligne prisene med 4G/5G-baserte løsninger, men der er datakvoter regelen heller enn unntaket, så du må også se an behovet i løpet av en måned.
Er du i blokk er ofte kabeltv og internett inkludert i husleia.
Er et sameie ja, men ingen felles løsning for internett i felleskostnader :/
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Er et sameie ja, men ingen felles løsning for internett i felleskostnader :/
Vis hele sitatet...
Vet du hvilke operatører som er alternativene på adressa du skal flytte til?
Billigste pleier å ligge på rundt 500-lappen. Homenet har til 449 kr.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Vet du hvilke operatører som er alternativene på adressa du skal flytte til?
Vis hele sitatet...
Ligger ganske sentralt i Bergen så de fleste levrandører er tilgjengelige.
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Ligger ganske sentralt i Bergen så de fleste levrandører er tilgjengelige.
Vis hele sitatet...
Er ikke det noe optimistisk?

Det er vel ikke nødvendigvis monopol men de fleste steder er bygget ut med en fiberlevernadør. Mulig det er annereldes i enkelte veldig sentrale bydeler.
Hvis du bor alene så må du vell ikke ha 300\300?
Har selv 75\75 til 379kr eller noe sånt, får litt rabatt siden det er boretslag, men tror ikke det hadde kosta mye over 400 utenom det.
75\75 funker ganske bra når du er en person
Igjen svært optimistiske vi var her da....
Eks;
Viken starter på 100/100 til den nette sum av 679,-
Telenor 75/75 der slipper du unna med 659,-

Bergen fiber er forøvrig samme pakka som Viken

https://www.bergenfiber.no/privat/priser/
Sist endret av Dough; 9. august 2020 kl. 23:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
shiet, da har jeg mer rabatt fra boretslaget en jeg var klar over.
Man får også ofte rabatt hvis man har tv og internett fra samme levrandør, om du skal ha tv.
NextGenTel over Telenor kan du slippe litt billigere unna.

https://www.nextgentel.no/priser/bre...iberabonnement

Homenet 100/100 til 549,-

Drøyt hvordan de pusher.

Get 100 til 549,. Kalle de Mail og surf. Du skal helst opp på 500 for «film og spill»

TV pakke er nok verdt å sjekke ut.
Sist endret av Dough; 9. august 2020 kl. 23:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bor i borettslag som har avtale med en av de større leverandørene. Der dekker felleskost den laveste hastigheten og jeg betaler for den høyeste hastigheten - altså mellomlegget. Betaler 299,- i mnd. Da er det vel 500/50 tror jeg. Ikke fiber da, blitt låvt det i mange år og de har lagt fiber til ca 3m utenfor blokka, men siste delen må jeg ut med selv, og det er dyrt
Sist endret av Heimdall-; 9. august 2020 kl. 23:32.