Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5722
Er på jakt etter en relativt kraftig loddestasjon som jeg kan pakke vekk i en koffert, og enkelt ta med meg rundtomkring. Noen som har sett noe slikt?
"Øko-Terrorist"
Hva trenger du? Kun loddebolt? Isåfall er Hakko fx-888D liten nok til å få plass til i en koffert.

TS100 er MEGET portabel og er fortsatt 65W.

HAKKO trenger 230V, TS100 krever 12-24V DC som kan levere 65W+
Finnes det norske importører av TS100 som har denne på lager lenger da?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trenger loddebolt, stativ med svamp, eventuell lader og en koffert til å ha alt sammen i. Gjerne med plass til tinn også
Anbefaler TS100, super loddebolt. Du klarer nok akkurat å få nedi TS100, ekstra tupper, strømforsyning, stativ og tinn i en L-BOXX Mini koffert. Men en tredje hånd får du definitivt ikke plass til. Har du en laptop-strømadapter til overs vil den være godt egnet til TS100. Jeg bruker 18V Makita lithiumbatterier så jeg kan lodde hvor som helst.

Er du heldig får du akkurat TS100 under 350-kroners grensen. Ekstra tupper koster under hundrelappen, stativ en femtilapp. L-BOXX Mini har jeg handlet fra Amazon.de, men anbefaler deg varianten med skuminnlegg du kan skjære ut.
Sist endret av Fekillix; 20. februar 2020 kl. 21:20.
Enig med de andre her. TS100 er fantastisk! Eneste dumme med den er de spesielle tuppene den bruker som kan være vanskelig å få funnet, men det løser man. Anbefaler bestille på banggood.com med et par tupper og så betale et par kroner for «tariff insurance» da skriver banggood verdien av pakken til under grensa, og om den får toll dekker de den.
Men dekker de Posten sitt "forenklet tollbehandlings"gebyr hvis pakken kommer etter 01.04.2020 (når 350 kroners grensen forsvinner)? :P
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Men dekker de Posten sitt "forenklet tollbehandlings"gebyr hvis pakken kommer etter 01.04.2020 (når 350 kroners grensen forsvinner)? :P
Vis hele sitatet...
Det tror jeg du pent kan få de til å gjøre. Hver gang jeg har fått inn via DHL har jeg bare sendt de kvitteringen av betalingen med alt av gebyrer og fått alt refundert. De skal egentlig ikke gjøre det, men siden kvitteringen er på norsk tror jeg ikke de vet hva det er hehe. Ofte holder det med å sende bankutskrift også å si at du ble belastet, men ingen kvittering.

Dessuten er risikoen lav for at den kommer etter det, banggood har ikke stengt varehusene sine.