Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1823
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg er på nedtrapping på subutex og skal i følge planen være på 1,6 mg temgesic nå, noe jeg ikke klarer å følge. Snittet er 4-5 mg daglig. Hadde jeg fått plass på avrusing kunne jeg trappa meg ned til 1,6 mg først, men meningen er at jeg skal klare dette hjemme uten innleggelse.
Sånn det er nå vet jeg at dette klarer jeg ikke uten hjelp, støtte og å ikke ha tilgang til mer subutex/temgesic i perioden etter seponering. Jeg er motivert og VIL slutte, men jeg har så mye mer problemer enn helseapparatet vet om. Grunnen til at jeg ikke forteller dem alt er fordi at da hadde jeg mista lappen, som jeg er helt avhengig av.

Vet noen her hva kriteriene for å få plass på avrusing er?

Er det «nok» om jeg sier at jeg trenger mer støtte Og hjelp ved resten av nedtrappingen og seponeringen?

Noen her som har bedt om hjelp og fått avslag?

De som skal hjelpe meg tar utrolig lett på dette og mener at det skal gå totalt smertefritt og enkelt.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen?
Har vært på det selv og din situasjon var værre enn min.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
alt som kreves for å komme inn på avrusning er et ønske om å bli bedre og et behov for ekstra støtte så langt jeg har erfart det!

lykke til og stå på!
Jeg har vært på avrusning og din case tror jeg var verre en min.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De som skal hjelpe meg tar utrolig lett på dette og mener at det skal gå totalt smertefritt og enkelt.
Vis hele sitatet...
hvis du med "De" i dette tilfellet mener fastlegen, så bør du bytte, samt be vedkommende om å ryke å reise.

Om du selv er innstilt på å slutte og gjør det du kan så bør du få hjelp.
Lykke til!
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
«De» er bl.a. fastlegen. En psykiater og sykepleier. De er dømmende og tar uhyre lett på dette.

Jeg sliter mer enn de tror, men kan som sagt ikke si noe om det siden da mister jeg lappen. Livet går enda mer i grus uten den. Hadde de visst hvordan ting egentlig stod til Hadde jeg fått plass på dagen. Men jeg har 5-6 uker på meg før jeg skal møte dem til å rette opp i rotet jeg har surra meg inn i. Det skal jeg klare.

Det handler om at jeg kjøper subutex og går på mer enn de tror, jeg tar benzo, elvanse, røyker litt hasj.. begynner å innse at jeg virkelig har rota det til for meg selv. Kommer til å kjenne på konsekvensene av det de neste ukene. Må være «ren» for alt utenom 1,6 mg temgesic om 5-6 uker. Får jeg plass på et avrusingsted skal jeg virkelig ta tak i livet mitt og gjøre store endringer. Jeg hater å ha det slik jeg har hatt det det siste halvåret. Hater det! Har vært avhengig av verre ting før og vet at jeg kan klare det.

Takk for svar folkens, det ga meg litt mer håp på at jeg får innleggelse
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dere som sier at dere har fått innleggelse/avrusing for mindre ting, eller andre ting, kan dere si noe om hva dere tok for å få plass på avrusing?
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
fikk selv plass pga. benzo og cannabis. er psykisk syk, så det var snakk om pakkeforløp, der jeg først var inn til avrusning, og rett inn på psykiatrisk etterpå.
Anonym bruker
"Enig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde ghb abstinenser ut av en annen verden, som jeg maskerte som heroin abstinenser når jeg møtte opp til legen. Er rimelig ung, så tror det var derfor jeg havnet på avrusning innen 2 uker. Trappet meg av alt untatt sobrilen jeg fikk av legen før jeg dro inn. Gikk av den på 3 dager. Du har litt mer å risikere med tanke å på lappen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Vet noen her hva kriteriene for å få plass på avrusing er?
Vis hele sitatet...
At du står i fare for ytterlige redusert funksjonsnivå grunnet rus-problamatikk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei

Jeg er på nedtrapping på subutex og skal i følge planen være på 1,6 mg temgesic nå, noe jeg ikke klarer å følge. Snittet er 4-5 mg daglig. Hadde jeg fått plass på avrusing kunne jeg trappa meg ned til 1,6 mg først, men meningen er at jeg skal klare dette hjemme uten innleggelse.
Sånn det er nå vet jeg at dette klarer jeg ikke uten hjelp, støtte og å ikke ha tilgang til mer subutex/temgesic i perioden etter seponering. Jeg er motivert og VIL slutte, men jeg har så mye mer problemer enn helseapparatet vet om. Grunnen til at jeg ikke forteller dem alt er fordi at da hadde jeg mista lappen, som jeg er helt avhengig av.

Vet noen her hva kriteriene for å få plass på avrusing er?

Er det «nok» om jeg sier at jeg trenger mer støtte Og hjelp ved resten av nedtrappingen og seponeringen?

Noen her som har bedt om hjelp og fått avslag?

De som skal hjelpe meg tar utrolig lett på dette og mener at det skal gå totalt smertefritt og enkelt.
Vis hele sitatet...
Har du førerkort per dags dato mens du står på de gitte legemidlene? Da blir det jo dumt om de tar førerkortet dit, da du blir jo bare mere "edru" innpå der, ergo enda mere grunn til å beholde det.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg psykiske sykdom i tillegg.. kanskje jeg da kommer på avrusing, deretter psykiatrisk avdeling? Har vært innlagt mange ganger før.


Jeg står ikke på de legemidlene jeg skrev, det er kun temgesic jeg går på nå, det andre kjøper jeg illegalt. Og liker ikke det. Jeg kunne hatt et mye bedre liv uten å kjøpe ting på siden og ved å bli kvitt subutexen/temgesicen, så jeg er veldig motivert for å slutte. Men jeg kan ikke si til legen at jeg har større problemer enn han tror, for da ryker lappen. Har opplevd det før.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så jeg kan kun bli innlagt på grunnlag av at jeg skal seponere temgesic. Var oppe i 16 mg, nå er jeg snart ferdig, og det er den biten som er virkelig vanskelig. Håper bare de har forståelse for det
Anonym bruker
"Mulig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, det kan du. Si at det er for vanskelig og at du trenger støtte og medisinsk personell den siste biten. Nav, Lar eller fastlege kan henvise deg.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar ��

Skal spørre legen. Skal til han i morgen og håper han er positiv til innleggelse for å seponere resten av temgesicen