Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2779
Hei,

Hvor kjøper dere lion's mane på nett? Er det OK å kjøpe det fra Kina om det står at det økologisk og sertifisert og alt det der? Jeg tenker på natur.no og naturalis.no bl.a. som selger dette. Jeg hørte at Paul Stamet nevnte noe om å ikke kjøpe fra Kina, nemlig, pga. mulig innhold av bly m.m. Takk for innspill!
Hvorfor ønsker du å kjøpe fra Kina? Hvis du er ute etter å kjøpe et spesifikt merke fra Kina, tenker jeg kvaliteten på produktet er omtrent like bra fra eksempelvis urtesenteret.no som selger "SUPER LION`S MANE MUSHROOM PIPINGROCK", Pipingrock er et velkjent og legitimt merke.

Jeg ser at natur.no og naturalis.no selger pulverform av Lion's Mane, det gjør også Tights.no. Anbefaler deg å kjøpe fra en av disse sidene hvis du kun er ute etter pulver. Å importere fra Kina blir en dryg prosess med lang ventetid før pakken kommer samt et dyrere produkt enn hvis du kjøper fra en norsk nettbutikk - du må nemlig betale moms og tollavgift.

https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/
Har selv bestilt diverse urtepulver, røtter, medisinkse sopper og andre kosttilskudd på indigoherbs.co.uk og de har veldig bra kvalitetskontroll og kan sende ved lab-analyser av det meste de selger hvis man spør om det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Hvorfor ønsker du å kjøpe fra Kina? Hvis du er ute etter å kjøpe et spesifikt merke fra Kina, tenker jeg kvaliteten på produktet er omtrent like bra fra eksempelvis urtesenteret.no som selger "SUPER LION`S MANE MUSHROOM PIPINGROCK", Pipingrock er et velkjent og legitimt merke.

Jeg ser at natur.no og naturalis.no selger pulverform av Lion's Mane, det gjør også Tights.no. Anbefaler deg å kjøpe fra en av disse sidene hvis du kun er ute etter pulver. Å importere fra Kina blir en dryg prosess med lang ventetid før pakken kommer samt et dyrere produkt enn hvis du kjøper fra en norsk nettbutikk - du må nemlig betale moms og tollavgift.

https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/
Vis hele sitatet...
Hei. Beklager sent svar! Jeg formulerte meg dårlig. Jeg mente lion's mane som har opphav fra Kina – ikke nødvendigvis kjøpe derfra. Jeg endte med å kjøpe fra Naturalis, og jeg fikk en veldig god kjøpsopplevelse derfra.

Sitat av Revbatim Vis innlegg
Har selv bestilt diverse urtepulver, røtter, medisinkse sopper og andre kosttilskudd på indigoherbs.co.uk og de har veldig bra kvalitetskontroll og kan sende ved lab-analyser av det meste de selger hvis man spør om det.
Vis hele sitatet...
Takk for bidraget!
Sist endret av Mindwallet; 9. august 2020 kl. 12:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du skrive litt om hva du følte og etter hvor lang tid du begynte å føle noe?
Iherb har velrenommerte merker. Får det på få dager da de utelukkende bruker DHL til shipping
Trådstarter
5 2
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Kan du skrive litt om hva du følte og etter hvor lang tid du begynte å føle noe?
Vis hele sitatet...
Jeg har i litt over en måned, med unntak av tre-fire dager, tatt både lion's mane, reishi og cordyceps, og inntatt hhv. ca 2 , 1 og 0,5 gram per dag. Jeg kan ikke si at jeg tydelig merker en forskjell, men forskjellene vil nok være såpass subtile fra en dag til den neste at jeg ikke er så overrasket over dette. Det er mulig at konsentrasjonen og hukommelsen min er forbedret. Reishien har gitt meg litt mer ro – tror jeg. Libidioen min er uendret eller økt noe. Merk at de tre soppene jeg tok er lovlige i Norge, og det er, så vidt meg kjent, ikke noen psykedeliske stoffer i det.
Jeg har omtrent samme erfaring som Midwallet over her - merker ingen forskjell på Lions mane.
Sitat av revo85 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Reachgenius har mange bra nootropics. Bestiller derfra selv. Har salg nå.