Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3707
Hei. Har desverre knust flere av glassbongene mine de siste årene, men jeg har veldig mye store bongdeler og har lyst til å lage en egen. Har laget hull til lumet i en hodeskalle-vodka flaske. Har en helt fin joint 18mm (den som stikker ut av kolben vanligvis) og en hals med icecatcher som fortsatt er kon i bunnen slik at den passer over det store hullet korken var i.

Det eneste jeg trenger er noe epoxy/ glassakryl eller noe annet til å lime delene på plass. Gjennomsiktig teip blir for stygt, vil helst ha noe flytende som stivner og tetter overgangene fra glass til glass. Er litt tagger på halsen og jointen jeg kan slippe med vann og dremmel eller vatsliprr hjul. Eventuelt 1000 grit sandpapir. Skjøtene må være så fine som mulig og samtidig ikke risikere å knekke eller bli ødelagt av rensing. Kan man bruke gassbrenner til det kan smeltes sammen elller er det bedre med
en form for glasslimm?
To komponent lim.

Denne gjør nok susen.
3430 EPOXI KLAR Loctite.

Hvis du går over med sandpapir hvor det skal limes så sitter det nok som støpt, bare pass på å la det herde lenge nok.
Sist endret av Kjelldriver; 16. april 2020 kl. 09:07.