Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1904
Hei,

Jeg har etter en tøff periode greid å skaffe meg en hel del forbrukslån/kredittgjeld som jeg nå sitter å vurderer om det lønner seg å refinansiere.

Lånene jeg har i dag:

14 000 Kredittkort ( effektiv 24,5% nom 19,5%)

7000 Kredittkort (21% rente)

19 000 Forbrukslån (Usikker, finner ikke renteoversikten i efaktura)

Vill det være lurt økonomisk å refinansiere dette i et lån på 40 000 via f.eks Lendo? Noen som har erfaring? Tenker det vill være lettere å forholde seg til 1 enn å ha 3 forskjellige.
Jeg tenker at du bør ikke ha dei lånene over lenger tid uansett så hadde selv spinket og spart ett par mnder og blitt kvitt kredittkortetene for så å ta forbrukslånet.

Om du har noe av verdier så er det ikke så vanskelig å dekke inn det minste lånet med dette.

Har du 20+ % og betaler så lite som mulig så blir du aldri ferdig
Lendo er jo generelt lite gunstig og det eneste du oppnår annet enn å samle det er å ta opp ny gjeld for å dekke opp gammel gjeld.

Snøballmetoden er mye anbefalt. Betal ned det minste først til du sitter igjen med det største kravet. Forsåvidt det samme som @rfa.
Med den renten så kan det kansje lønne seg å samle alt i ett om du får en lavere rente. Hør med din bank om refinansiering, der kan du ofte få bedre rente.
Betal gjelden din, snøballmetoden er effektiv,og ikke ta mer kreditt.

Om du logger deg inn på minexperian.no, eller bisnode.no så kan du gi deg selv en egen kredittsperre, slik at du ikke får tatt flere kreditter. Sperren administrer du selv. Utrolig praktisk om man som mange har svake øyeblikk

Lykke til!
Har du jobb, eller hadde jobb i 2017?
Da er mitt tips å be om utbetaling av feriepengene allerede nå slik at du får betalt unna (om ikke alt) noe av gjelden din, slik at den ikke vokser seg for stor.
Husk å sette av et lite beløp hver lønning til lommepenger for kommende sommer
Trådstarter
7 2
Etter jeg lagde tråden, så satte jeg inn en søknad hos Lendo, da dette ikke er bindene - jeg har nå fått tilbud fra 3 banker. Den laveste renten til nå er av YABANK som kan tilby meg en effektiv rente på 14,4% - I mine øyne så vill jo dette komme vinnende ut kontra de 3 andre lånene som alle har høyere rente og som nevnt tidligere i tråden seperate termingebyr?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kameleonto Vis innlegg
Etter jeg lagde tråden, så satte jeg inn en søknad hos Lendo, da dette ikke er bindene - jeg har nå fått tilbud fra 3 banker. Den laveste renten til nå er av YABANK som kan tilby meg en effektiv rente på 14,4% - I mine øyne så vill jo dette komme vinnende ut kontra de 3 andre lånene som alle har høyere rente og som nevnt tidligere i tråden seperate termingebyr?
Vis hele sitatet...
Bare lurer; har du betalingsanmerkninger?
Trådstarter
7 2
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare lurer; har du betalingsanmerkninger?
Vis hele sitatet...
Nei, det har jeg ikke.

Sitat av PoorEdward Vis innlegg
Har du jobb, eller hadde jobb i 2017?
Da er mitt tips å be om utbetaling av feriepengene allerede nå slik at du får betalt unna (om ikke alt) noe av gjelden din, slik at den ikke vokser seg for stor.
Husk å sette av et lite beløp hver lønning til lommepenger for kommende sommer
Vis hele sitatet...
Jeg jobber, og det høres som en god ide at bruke feriepengene til dette. Takk!
Sist endret av kameleonto; 31. januar 2018 kl. 22:05. Grunn: korreksjon
Sitat av kameleonto Vis innlegg
Etter jeg lagde tråden, så satte jeg inn en søknad hos Lendo, da dette ikke er bindene - jeg har nå fått tilbud fra 3 banker. Den laveste renten til nå er av YABANK som kan tilby meg en effektiv rente på 14,4% - I mine øyne så vill jo dette komme vinnende ut kontra de 3 andre lånene som alle har høyere rente og som nevnt tidligere i tråden seperate termingebyr?
Vis hele sitatet...
Det er vel gebyr på hvert av lånene så hvis du betaler like mye rente ved refinansiering så tjener du uansett litt på det, men et høres faktisk som en ganske høy rente. Hvis du hadde noen form for sikkerhet ville du nok klart å få ned renta. Har du sjekket rundt litt? Alle rentesatser lavere enn det du har er fordelaktig, for eksempel på https://www.coolfinans.com/lane-sammenligning fant jeg renter fra 7%, så det er en stor forskjell. Lønner seg stort sett å samle lånene.