Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2618


Vi er noen gamle venner som kom til å starte å prate om Battlefield 2 for noen uker siden, og etterhvert som pratet gikk så kom lysten til å prøve dette igjen. Vi har pratet litt om hvordan dette skal gjennomføres og har kommet fram til en liten plan. Før i tiden så pleide vi å samles hos en, som hadde stor kjellerstue, der vi hadde LAN og spilte Battlefield 2, dagen lang. Men nå som de offisielle serverne til Battlefield 2 er tatt ned så er dette uaktuelt, da det ikke er noe artig å spille når man bare en noen få.

Derfor har vi lekt med tanken om å arrangere et liten, retro spill uke i julen. Planen hittil er å sette opp hvertfall en Battlefield 2 server med de originale maps med 64 spillere. Hvis interessen er stor, så skal vi prøve å imøtekomme behovet, ved å sette opp flere servere. Jeg har vært i kontakt med en aktør hittil som er villige til å låne oss server kapasitet. Hvor kraftig den aktuelle serveren er, og hvor mange Battlefield 2 servere den kan kjøre parallelt vet jeg ikke ennå, jeg vet bare at den skal være «rimelig heftig». Og såvidt jeg vet, så skal den også ha gigabit forbindelse.

På juleaften er den nøyaktig 150 måneder siden Battlefield 2 ble lansert i Europa. Så vi kommer til å åpne server(ene) for publikum på juleaften, og vi stenger dem den 30. desember.

Jeg skriver denne posten først å fremst for å informere om arrangementet, men og for å undersøke interessen for et slik arrangement. Dette vil gi oss en liten pekepinne på hvor mange servere vi trenger. Dette vil jo være et arrangement der deltakere kan komme og gå som dem selv vil, så vi forstår at trykket vil være større på ettermiddag og kvelds tid enn på natten og morgenen, og vi skal prøve å ordne slik at flest mulig for plass i spillet.

Til sist vil jeg bare påpeke at hvis noen tilgang på datasentere med ledig servere kapasitet, og er villig til å låne oss litt server kapasitet i noen dager så må dere gjerne si i fra. Hvor stor pågangen blir har vi null formening om. Men battlefield 2 er jo et av historiens beste krigsspill, så det er greit å ha litt reserve kapasitet standby, tilfelle pågangen skulle ta helt av. Vi vil selvsagt gi aktørene som låner oss servere kapasitet in-game reklame. Hvorvidt jeg for lov å informere om hvem som låner oss server kapasitet her på forumet, må jeg først prate med NSO om.

Vi gleder oss som noen unger til å prøve Battlefield 2 igjen, og jeg skal ta den fullt ut. Har allerede satt opp en dedikert maskin med tidsriktig hardware, og installert Windows XP på den.

«Welcome to duty!
Artig påfunn! Har dessverre ikke mulighet dagene der. Lykke til!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Er det ikke dumt å legge det midt i en såpass travel periode for folk flest?
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av FatMan Vis innlegg
Er det ikke dumt å legge det midt i en såpass travel periode for folk flest?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva dere bruker romjulen til, men jeg og de andre i teamet har rimelig rolig tid da. Vi ønsket ikke å legge det til før jul, for da har de fleste det travelt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Da har vi satt opp serveren (Litt forsinket).

DNS: bf.hioagaming.no
IP Adresse: 128.39.121.35

Vi har prøvd serveren, og alt ser ut til å fungere greit. Eneste alle fire hadde problemer med var å koble til serveren på normal måte, når man trykker på «Connect to IP», inne i spillet, så skjer ingenting. Ser ut som dem har fjernet funksjonaliteten, men @Turbolego fant en løsning på dette.

Dere må starte opp spillet lage en offline account, også lukke spillet igjen. Så lager dere en snarvei (på f.eks skrivebordet), som peker til følgende bane:

Kode

%BF2_DIR%\bf2.exe +joinServer 128.39.121.35
"%BF2_DIR%" er absolutt path til mappen hvor "bf2.exe" ligger i.

Vi takker HiOA Gaming for låne av serveren.

Happy gaming! Og god jul med freaks
Sist endret av 0xFF; 26. desember 2017 kl. 01:28.
Mye folk som spiller? Blir aldri og finne min gamle cdkey, må man ha orginal key for og joine?
Er det mulig å oppdrive en nedlastbar versjon i disse dager?
Mangler CD-rom, men hadde lett blitt med hvis jeg hadde hatt spillet tilgjengelig.
Faen at dere satte opp i julen, jeg kunne godt tenkt meg å være med over nyttår når jeg kommer tilbake fra ferie.

Sitat av Knask Vis innlegg
Er det mulig å oppdrive en nedlastbar versjon i disse dager?
Mangler CD-rom, men hadde lett blitt med hvis jeg hadde hatt spillet tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Ligger på steam.
Sist endret av lihku; 26. desember 2017 kl. 21:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av steppyZz Vis innlegg
Mye folk som spiller? Blir aldri og finne min gamle cdkey, må man ha orginal key for og joine?
Vis hele sitatet...
Sitat av Knask Vis innlegg
Er det mulig å oppdrive en nedlastbar versjon i disse dager?
Mangler CD-rom, men hadde lett blitt med hvis jeg hadde hatt spillet tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Jeg har orginal ISO fil fra den tiden jeg spilte aktivt, og CD key. Men for dem som ikke har der, så kan dere henvende dere til @Turbolego på PM, han har link til ISO fil.

Og nei, dere må ikke ha orginal CD key, hverken jeg, @Dritings, @Turbolego eller HiOA Gaming bryr oss om dere har gyldig lisens nøkler.

Hvor mange som spiller vet jeg ikke atm, fikk plutselig jobb midt i jula, så har ikke blitt å spille selv. Men det er mulig å avtale her, i denne tråden når dere skal spille, slik at flest mulig joiner på et gitt tidspunkt.

EDIT: For dere som har kjøpt spillet gjennom steam, så er det fortsatt mulig å laste den ned der fra

Sitat av lihku Vis innlegg
Faen at dere satte opp i julen, jeg kunne godt tenkt meg å være med over nyttår når jeg kommer tilbake fra ferie.



Ligger på steam.
Vis hele sitatet...
EDIT 2: Jeg har glemt av at det er «test-maps» som står på nå. Så jeg har sendt forespørsel til server admin hos HiOA Gaming å bytte maps på serveren. Så det vil skje en restart løpet av kvelden, og følgende maps kommer til å gå på rundgang.
  • Dalian Plant
  • Daqing Oilfields
  • Dragon Valley
  • Fushe Pass
  • Gulf of Oman
  • Kubra Dam
  • Mashtuur City
  • Operation Clean Sweep
  • Sharqi Peninsula
  • Songhua Stalemate
  • Strike at Karkand
  • Zatar Wetlands
Sist endret av 0xFF; 26. desember 2017 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BF2 kan ikke lengre kjøpes via steam.