Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3738
Hei.

Jeg har pr. dags dato en Mionix Avior 8200 gamingmus som jeg har vært meget fornøyd med i mange år. Men merker nå at den begynner å tulle seg litt ved å henge seg opp og slite med raskebevegelser.

Så jeg er på utkikk etter en ny gamingmus, og her ser jeg at det finnes en drøss av forskjellige, men det som er mitt problem er at de aller fleste er laget for høyrehendte. Dette fungerer svært dårlig for meg da jeg er venstrehendt, jeg får ikke bruk for knappene som er tillaget for høyrehendte og de er ofte ergonomisk laget for hånden til en høyrehendt.

Så det jeg lurer på fra dere er om dere har noen gode forslag til en god mus for venstrehendte?

Jeg ønsker en god gamingmus. Den eneste jeg har funnet sålangt som jeg har likt er Logitech G900 Chaos, men denne koster jo flesk.
Så noen litt rimeligere innspill fra dere hadde jeg satt stor pris på
Før laget Razer en Deathadder for venstrehendte, men jeg fant ingen som solgte dem for under 1200kr (Som er over dobbel pris av standardpris) i Norge. Dersom du får tak i disse i utlandet, eller på eBay eller lignende, så er disse å anbefale. Deathadder er Razers mest solide gamingmus etter min mening, og veldig komfortabel.

Et annet alternativ til ergonomiske datamuser for venstrehendte kan være en ambidekstrøs gaming-mus, som passer for både venstre- og høyrehendte gamere. Her er et lite utvalg av de forskjellige ambidekstrøse musene Komplett.no fører:
Logitech G Pro
Razer Abyssus
Razer Lancehead (Ny toppmodell)
BenQ ZOWIE (Finnes i størrelse small, medium, large og XL)
Cooler Master MasterMouse L.
Corsair KATAR
Sist endret av Deadlock Radium; 3. august 2017 kl. 16:31.
Takk for svar Deadlock Radium.
Jeg har tidligere hatt Razer Deathadder for venstrehendte og denne falt ikke i smak hos meg i tillegg til at denne var defekt, jeg har holdtm eg borte fra alle produkter fra Razer mye pga de 3 produktene jeg har hatt tidligere fra Razer (2 muser og 1 headset) har det vært noe gale med og har måttet leverte de inn på reklamasjon.

Jeg har prøvd Steelseries sine Sensai også men for meg ble disse for store da jeg ikke har veldig store hender.
Razer kan ha skiftende kvalitet. Jeg har for eksempel ikke hatt noen problemer med mine Razer-produkter, og alle har rett og slett blitt defekte gjennom at de har blitt fullstendig utslitt (Siste som døde var Mamba'en min jeg hadde i 8 år). Jeg har dog flyttet meg bort fra Razer i nyere tid for å oppdage andre merker, og har blant annet lagt min elsk på Corsair og ROCCAT.

Siden Sensei-serien var for stor, ville jeg prøvd ut noe ala Logitech G Pro. Denne er så vidt jeg har fått med meg brukt av profesjonelle gamere (Derav navnet, og dens tilhørighet i G-series sin "Pro"-del). I tillegg er den ikke så stor, så den burde passe dine hender godt, siden du sier du har små hender. Prisen er i tillegg hyggelig, og du får en optisk sensor i stedet for lasersensor, som etter min mening leser bedre (Gikk for en optisk sensor i en ROCCAT Kone EMP selv, og er storfornøyd).

Musen ser veldig enkel ut, og det er noe av det jeg liker ved den. Den er et verktøy som fokuserer på å gjøre jobben sin svært bra (I takt med Logitechs satsning på tournament gaming-markedet, der kvalitet > utseende), noe den gjør. Musen har i følge Overwatch Pro Settings-siden til on-winning.com blitt tatt i bruk av profesjonelle Overwatch-gamere som f.eks Seagull.

Beklager at teksten ble litt lang, men jeg synes det er viktig å velge riktig datamus til det en bruker dem til.
Jeg sitter veldig stor pris på gode og utfyllende svar fra deg Deadlock

Jeg har som deg likt å prøve nye merker, istedenfor å bare holde meg til ett merke hele tiden, og for meg er det ikke alternativ å kjøpe en lik mus som jeg har i dag selv om jeg har vært veldig fornøyd med denne i snart 5 år.

Jeg har tidligere hatt Roccat Kova+, og denne var jeg også veldig fornøyd med, den satt veldig godt i hånden og var laget for begge hender.
Jeg ser ikke ett en mus med mange knapper, det jeg bruker er 4 kanpper pluss hjulet. Så at musen har "Frem og tilbake" knapp for tommel er å foretrekke.

Jeg prøvde holdt i en Logitech G900 da jeg var innom en butikk for litt siden og denne synes jeg satt godt i hånden og vekten var fin. Denne musen likte jeg veldig godt men prisen var henholdsvis høy for en mus, selv en gamingmus vil jeg si.

Jeg liker selv veldig godt Corsair men kan ikke se de har noen high-end gamingmuser for venstrehendte på markedet. Har pr. idag Corsair k95 platinum tastatur og er storfornøyd, så en corsair mus som hadde gått til hadde vært supert.

Jeg har ikke satt meg veldig inn i forskjellen på Optisk og laser sensor eller DPI, på mine tidligere gamingmuser har jeg stilt ned DPI da den har blitt for "rask" for min del. Jeg spiller i hovedsak MOBA som League of Legends og inni mellom litt FPS.
Du kan jo alltids bare kjøpe eksakt det samme som du har fra før av: https://www.maxgaming.no/gaming-mus/avior-8200
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Så som en liten oppdatering av tråden. Så har jeg gått til innkjøp av Logitech G900 Chaos Spectrum, og har nå hatt den i bruk i ca 1 ukes tid. Og jeg kan ikke si annet enn "wow", dette er en fantastisk gamingmus, den er solid, godt grep, god plassering av knapper. Programvaren er veldig god en enkel, og batteritiden er formidabel.
Skulle akkurat til å anbefale G900, men ser at du allerede har kjøpt den. Enig at det er en fantastisk mus, helt klart verdt prisen!
Sist endret av Gunnar Gul; 10. august 2017 kl. 13:19.