Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4431
Hei! her om dagen SATT jeg på med en kamerat, vi ble stopet v politit, jeg ble tatt med på pisseprøve, som testet positit for Bezo og marijuhana som jeg hadde røkyet for over 1 uke siden så de 2 strekene på prøven så vidt syntes,jeg godtok bot for de faktiskte forholdene greit nok det! MEN når vi skulle dra tok dem også mitt førerkor helpt plutselig... nå har jeg vært i en veldig vanskelig situsjaon angående brudd med dama, derfor jeg har tatt xanax for å få slappe av på kveldene....

jeg har ALDRI kjørt påvirket av alkohol eller andre ulolige rusmiler....

er dette rettferdig ?? jeg kjørte ikke bilen en gang!! pratet med advokat og han skjønte ikke en dritt av hvofor jeg skulle miste førerretten!!
De har tatt den på grunnlag av manglende edruelighet. Det er trist, men det har skjedd med en del folk.
Sist endret av Pygoscelis; 10. juni 2017 kl. 20:25.
Hvorfor i alle dager gikk du med på urinprøve? Dette er din egen skyld på alle måter.
Trådstarter
5 0
hadde jo ikke noe valg! dem fant heller ingen ting på oss!

jeg røyker minimalt, maks 2-3 dager i mnd

hvor lenge kan jeg eventuelt miste førretten? jeg kan bevise i flere mnd at jeg er clean! er ferdig med rus og dop
Sist endret av Osloduden21; 10. juni 2017 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Osloduden21 Vis innlegg
hadde jo ikke noe valg! dem fant heller ingen ting på oss!
Vis hele sitatet...
Jo, du har et valg.
Du kan godta prøven slik du gjorde, eller du kan nekte å ta den.


§ 157. Den som med skjellig grunn mistenkes for en handling som etter loven kan medføre frihetsstraff, kan underkastes kroppslig undersøkelse når det antas å være av betydning for opplysningen av saken og ikke fremstår som et uforholdsmessig inngrep. Det kan tas blodprøve og foretas andre undersøkelser som kan skje uten fare eller betydelig smerte.

Disse regler gjelder selv om straff ikke kan idømmes på grunn av reglene i straffeloven § 20 første ledd. Det gjelder også når tilstanden har medført at den mistenkte ikke har utvist skyld.

Uten mistenktes samtykke kan undersøkelse bare foretas etter kjennelse av retten. Så vidt mulig og tilrådelig skal han få adgang til å uttale seg før avgjørelsen treffes.

Dersom formålet med undersøkelsen ellers kunne forspilles, kan ordre fra påtalemyndigheten tre i stedet for kjennelse av retten. Ordren skal være skriftlig og grunngitt. Er det fare ved opphold, kan ordren gis muntlig, men den skal da snarest mulig nedtegnes.

https://lovdata.no/lov/1981-05-22-25/§157
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Jo, du har et valg.
Du kan godta prøven slik du gjorde, eller du kan nekte å ta den.


§ 157. Den som med skjellig grunn mistenkes for en handling som etter loven kan medføre frihetsstraff, kan underkastes kroppslig undersøkelse når det antas å være av betydning for opplysningen av saken og ikke fremstår som et uforholdsmessig inngrep. Det kan tas blodprøve og foretas andre undersøkelser som kan skje uten fare eller betydelig smerte.

Disse regler gjelder selv om straff ikke kan idømmes på grunn av reglene i straffeloven § 20 første ledd. Det gjelder også når tilstanden har medført at den mistenkte ikke har utvist skyld.

Uten mistenktes samtykke kan undersøkelse bare foretas etter kjennelse av retten. Så vidt mulig og tilrådelig skal han få adgang til å uttale seg før avgjørelsen treffes.

Dersom formålet med undersøkelsen ellers kunne forspilles, kan ordre fra påtalemyndigheten tre i stedet for kjennelse av retten. Ordren skal være skriftlig og grunngitt. Er det fare ved opphold, kan ordren gis muntlig, men den skal da snarest mulig nedtegnes.

https://lovdata.no/lov/1981-05-22-25/§157
Vis hele sitatet...
Yup, har selv nektet snuten adgang til urinen min . Jeg sa at det er dem som skal bevise at jeg har gjort noe ulovlig og ikke meg som skal motbevise at jeg har gjort noe.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Osloduden21 Vis innlegg
hadde jo ikke noe valg! dem fant heller ingen ting på oss!

jeg røyker minimalt, maks 2-3 dager i mnd

hvor lenge kan jeg eventuelt miste førretten? jeg kan bevise i flere mnd at jeg er clean! er ferdig med rus og dop
Vis hele sitatet...
Du hadde vel et valg som passasjer! De hadde vel INGEN skjellig grunn til å teste din edruelighet.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Jo, du har et valg.
Du kan godta prøven slik du gjorde, eller du kan nekte å ta den.
Vis hele sitatet...
Synes dette er direkte piss fra din side! Du kan ikke skylde på hvor uvitende trådstarter er eller merkbart seg, det du gjør er og oppføre deg som bedreviter.

Politiet oppgir ingen rettigheter i midlertidig bevaring hvor mistenkte er siktet, i mine eller generelt har jeg aldri opplevde norsk politi sier hva du har lov til eller ikke, de ber deg holde kjeft og gjøre hva de sier.

Om du hypotetisk visste loven å nektet pisse prøve politiet ville truet deg med førekort beslag av årsak; Til blodprøven beviser noe annet, fordi politiet kan ta blodprøve med makt men ikke urinprøve. Politiet i min oppfatning ønsker å suge ut livet til en person med midlertidig uønsket situasjons.

Jeg hadde en lignende sak med politiet hvor jeg ble tatt førekortet uskyldig pga en lørdag med noe grønt. Jeg var ikke vitne til mine rettigheter eller hva jeg kunne nektet som "pisse prøve" Politiet eller legen oppga det aldri til meg, jeg tok urinprøve ettersom jeg trudde de kan/kunne bruke makt til meg.

I rettsaken mellom juristen og politiet, ble det bevisst jeg skulle få førekortet tilbake.
Når rettsaken var ferdig kom juristen til meg personlig og sa følgende " Jeg vet ennå ikke hvorfor politiet tok førekortet ditt"
Politiet ringte meg ca 1 uke etterpå følgende; Vi fikk blod testen din, du var edru... Håper du har lært!

Drittsekker... Var 1 mnd og 3 uker uten førekort, ettersom jeg trakk min anerkjennelse til førekort beslaget..

PS, Ikke lyg eller legg av din rus historie, vil ikke hjelpe deg en annet egoet.. Håper du treff på en politi jurist jeg hadde, vet om mange som har mistet føreretten av idiotiske årsaker, men har også venner jeg er glad for dem har mistet førekortet, så jeg vet hva jeg snakker om.. Skal du føre bil etter offentligveier skal du være 100% edru
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går utifra at typen du satt på med ikke var edru, som du visst glemte å nevne... det er nok grunnen til at din dømmekraft er satt på prøve og du mister din rett til førerkort.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Går utifra at typen du satt på med ikke var edru, som du visst glemte å nevne... det er nok grunnen til at din dømmekraft er satt på prøve og du mister din rett til førerkort.
Vis hele sitatet...
Wtf?? Har en kompis som kjørte i påvirket tilstand, fikk vite det lenge etterpå at han var påvirket av tramadol (Kodein = Morfin omforming) Jeg kunne faen ikke vite det, hva faen folkens.. skjerp dere
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Om du hypotetisk visste loven å nektet pisse prøve politiet ville truet deg med førekort beslag av årsak; Til blodprøven beviser noe annet, fordi politiet kan ta blodprøve med makt men ikke urinprøve.
Vis hele sitatet...
Så om politiet kommer bort til deg på passasjersiden og spør om du vil avlegge urinprøve, noe du takker nei til, så tar de lappen din frem til de har tatt blodprøve av deg? Nei, det kan jeg ikke tro. De driver ikke å tar prøver av alle som sitter på med folk. Det har mye å si på hvordan du oppfører deg eller hvordan du ser ut, men uansett, om du derimot tar prøvene likevel kan du nekte for førerkortbeslaget så har de 3 uker på seg til å bevise at du har manglende edruelighet, hvor du da har lappen i mellomtiden.

Rettighetene dine som samfunnsborger skulle vært pensum på ungdomskolen..

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Wtf?? Har en kompis som kjørte i påvirket tilstand, fikk vite det lenge etterpå at han var påvirket av tramadol (Kodein = Morfin omforming) Jeg kunne faen ikke vite det, hva faen folkens.. skjerp dere
Vis hele sitatet...
Spørs hva han var påvirket av da. Var han åpenbart beruset er det en annen sak. Du er ikke åpenbart beruset på en vanlig dose tramadol, så du hadde nok heller ikke fått straff om dere hadde blitt stoppet.
Sist endret av Pygoscelis; 11. juni 2017 kl. 04:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Synes dette er direkte piss fra din side! Du kan ikke skylde på hvor uvitende trådstarter er eller merkbart seg, det du gjør er og oppføre deg som bedreviter.
Vis hele sitatet...
At TS ikke velger å sette seg inn i loven er ikke mitt problem, loven er klar på dette og du har lov til å nekte uansett om du må ta blodprøve eller ikke.
Du kan si det er så mye piss du bare vil, men du får lese på lovdata selv da, siden jeg vistnok bare er en bedreviter for å sitere loven.

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Politiet oppgir ingen rettigheter i midlertidig bevaring hvor mistenkte er siktet, i mine eller generelt har jeg aldri opplevde norsk politi sier hva du har lov til eller ikke, de ber deg holde kjeft og gjøre hva de sier.
Vis hele sitatet...
Nei, politiet ber deg ikke holde kjeft og gjøre som de sier.
Du har faktisk rettigheter når det kommer til politiet også.
Nei, de forteller deg ikke hva du har lov til eller ikke, det er din egen jobb å passe på at du gjør hva som er rett eller galt, ikke politibetjenten.

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Om du hypotetisk visste loven å nektet pisse prøve politiet ville truet deg med førekort beslag av årsak; Til blodprøven beviser noe annet, fordi politiet kan ta blodprøve med makt men ikke urinprøve. Politiet i min oppfatning ønsker å suge ut livet til en person med midlertidig uønsket situasjons.
Vis hele sitatet...
De truer ikke med førerkort beslag bare sånn ut av det blå.
Selv ikke når man nekter urinprøver, det kan være flere årsaker til å nekte dette, ikke bare at man ruser seg.
Politiet må igjennom påtalemyndighetene før de tar slike prøver og at du har en dårlig oppfatning av politiet vises jo i alt du skriver.


Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Jeg hadde en lignende sak med politiet hvor jeg ble tatt førekortet uskyldig pga en lørdag med noe grønt. Jeg var ikke vitne til mine rettigheter eller hva jeg kunne nektet som "pisse prøve" Politiet eller legen oppga det aldri til meg, jeg tok urinprøve ettersom jeg trudde de kan/kunne bruke makt til meg.
Vis hele sitatet...
Igjen, dette er din feil som ikke har satt deg inn i reglene.
Det er ikke politiets jobb å passe på at alle kan reglene utenatt, hadde det vært slik hadde det ikke fantes ressurser til en dritt.
At du i det hele tatt tror de bruker makt fordi du nekter urinprøve er jo helt bak mål.

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
I rettsaken mellom juristen og politiet, ble det bevisst jeg skulle få førekortet tilbake.
Når rettsaken var ferdig kom juristen til meg personlig og sa følgende " Jeg vet ennå ikke hvorfor politiet tok førekortet ditt"
Politiet ringte meg ca 1 uke etterpå følgende; Vi fikk blod testen din, du var edru... Håper du har lært!
Vis hele sitatet...
Tror faktisk ikke på at du fikk dette som svar ifra de.
Politiet ville ikke ertet opp på en slik måte.

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Drittsekker... Var 1 mnd og 3 uker uten førekort, ettersom jeg trakk min anerkjennelse til førekort beslaget..

PS, Ikke lyg eller legg av din rus historie, vil ikke hjelpe deg en annet egoet.. Håper du treff på en politi jurist jeg hadde, vet om mange som har mistet føreretten av idiotiske årsaker, men har også venner jeg er glad for dem har mistet førekortet, så jeg vet hva jeg snakker om.. Skal du føre bil etter offentligveier skal du være 100% edru
Vis hele sitatet...
Ja, mange har mistet førerretten pga idiotiske årsaker, årsaker som å bare ha rullepapir eller filter liggende i bilen fordi det er ''brukerutstyr''. Det er grunn til at politiet stopper folk og tar lappen dems, som du nevner skal man være 100% edru når man er fører av et kjøretøy. Har politiet en mistanke om at noe ikke stemmer så ryker gjerne lappen.
Dette fordi nettopp det at man ikke vil ha rusa folk i traffikken.
Politiet stopper deg ikke bare helt random og sier ''hey, vi skal ha førerkortet ditt vi, ditt jævla rasshøl!'' De har gjerne en grunn for det, da gjerne uaktsom kjøring.
Anonym bruker
"Lei Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du fortalte at du tar xanax hver kveld kan det være grunnen til at de vurderer deg som ikke edruelig og at de derfor trekker førerretten tilbake.
det er helt sjukt, har selv fått rødt lys til og begynne med kjøretimer pga bruk av hasj i 2015!!