Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6337
Hei. Var så uheldig å bli stoppa av onkel . De tok blodprøve å den var tydeligvis over tillatte nivåer. (Røykings) spørsmålet er om hva som skjer hvis jeg i avhør sier at jeg spiste ett gram i panic når de stoppa meg. Gjør det blodprøven ugyldig? Hva er straff for det?
Du blir påvirket om du svelger en grammer også, om du ble stoppa mens du kjørte, vil jeg tro du mister lappen en stund..
Og trur ikke blodprøven da er ugyldig. Men vet ikke sikkert, null erfaring ang det.
Om du tror det er lurt å si til politi at du spiste 1 gram hasj mens du kjører bil (uansett om du gjorde det fordi dem stoppa deg eller ikke), bør du tenke deg om.
Det kan umulig gjøre saken noe bedre for deg, og blodprøven blir ikke mindre gyldig av det. Det blir jo isåfall bare brukt mot deg, som "bevis" på at du har spist 1 gram cannabis. (selv om du løy om det)
Kjipt hvis du innser at det er en dum ting å si, og vil trekke det tilbake. Ikke si noe mer.

Husk at alt du sier og gjør blir brukt mot deg. Beste her er nok å bare godta den straffen du får nå, og ikke fucke det opp med å prøve å lure de i ettertid. Sånt blir det bare komplikasjoner og stress ut av.
Du tapte allerede når du ble tatt med til blodprøver, ingen vits i å prøve å flippe gamet i ettertid. Det vil trolig bare øke sjansen for å få større bot.
Det er mye verre å si at man har spist et helt gram mens man kjører bil, versus at du sier du røyka litt kvelden før...
Sist endret av Alzo88; 21. desember 2016 kl. 21:38.
ArbeidsledigProletar
Å innrømme at du hadde en grammer?`Kom igjen. Tenk omigjen.
Ser den. Skal forklare litt; ble stoppa etter jobb, tok spyttprøve, den viste ugyldig derfor måtte jeg ta blodprøve. De spurte om jeg hadde noe hjemme(har røyk å våpen på rullebladet. Mengder) å begynte med razziaprat.det er uaktuelt siden dama er møkklei det. Jeg innrømte en flis hjemme å her skjer det spesielle. De kjører meg å bil hjem å sender meg alene inn for å hente det uten tilsyn.kunne hatt stabla til taket. Etter blodprøve bemerka de at de trodde jeg var nykter å brukte ti min på å overtale jurist til at jeg skulle få beholde lappen. På ett tidspunkt hadde de ikke kontroll på hvor prøven var i bilen å måtte kjøre tilbake til legevakt å lete. Jeg har alltid vært så ærlig som mulig uten å si noe om andre. Grunnen til at jeg ser etter taktiske løsninger er at jobb dame leilighet står i fare.

Skulle heller ikke si at jeg spiste mens jeg kjørte. Var snakk om etter bilen var parkert

Vil det at politifolka mente jeg var nykter ha noe å si på i retten?
Sist endret av omnipresent; 21. desember 2016 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Regner med denne ødlegger for deg med tanke på spising.

Vegtrafikklovens § 22. Fører av motorvogn må ikke nyte alkohol eller ta annet berusende eller bedøvende middel i de første seks timene etter at han er ferdig med kjøringen, når han forstår at det kan bli politietterforskning på grunn av kjøringen eller utviser grov uaktsomhet i så måte. Dette forbudet gjelder likevel ikke etter at blodprøve eller utåndingsprøve er tatt, eller politiet har avgjort at slik prøve ikke skal tas.
Noen som har kommentarer til forklaringen? Lurer veldig på hvor tungt det veier at politiet mente jeg var nykter. Altså så sikre at de bruker tid på å overbevise jurist over tlf . De ble nok like overraska som meg når svaret kom. Jeg hadde ikke tatt risken om jeg trodde selv at jeg kunne taes på noe. Verste av alt er jo at dette skjedde i prøvetid fra annen dom så snakker 60d pluss det som skulle komme
Har du fått svar på hvor påvirka du var. vist det er mikroskopisk kunne du sakt at det må være passiv røyking når du var oss kompisen din. Som er årsaken
De vet at jeg røyker. Tatt endel ganger. Men de siste åra har jeg jobba kjøpt leilighet å egentlig vært flink gutt. De har latt meg beholde lappen fordi jeg har vært klar på at jeg ikke kjører rusa. Er ikke en typisk stoner . Passiv røyking slår ikke ut på prøver så det går nok ikke. Det jeg i utgangspunktet lurte på er hva straffa er for å spise ett mulig beslag i en politikontroll er. Å eventuelt hva det gjør med gyldigheten på blodprøve tatt 1 time senere. Tar heller bot på 30000 for å spise bevis enn ruskjøringsdom. Men om straffa for spisinga er lengre en kjøringa så blir det dumt såklart. Har noen svar på akkurat det jeg spør om? Gyldighet av prøve,forskjell i straff, å hvor tungt det veier i en rettsak at politiet mente jeg var nykter..
Få deg en litt kul og engasjert advokat. Jeg ville kanskje prøvd med den forklaringa at du spiste det ja, kan jo hende du kan få tilbake lappen da om de tror deg i evt. rett. Hvor høy var cannabis promillen din?
Vet ikke enda. Skal ha tlf avhør på fredag. Kan ikke være skyhøy. Gått ihvertfall 17 timer før de stoppa meg

Som jeg nevnte har de ikke tatt lappen. De to som stoppa meg mente jeg var nykter så de brukte lang tid på å prate med juristen så jeg fikk beholde det
Sist endret av omnipresent; 22. desember 2016 kl. 03:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøven som ble tatt er gyldig uansett om du hadde spist den før du ble stoppa eller etterpå. Uansett hvor nykter politiet mener du var så er det opp til retten å vurdere omstendighetene.
Sitat av omnipresent Vis innlegg
Vet ikke enda. Skal ha tlf avhør på fredag. Kan ikke være skyhøy. Gått ihvertfall 17 timer før de stoppa meg

Som jeg nevnte har de ikke tatt lappen. De to som stoppa meg mente jeg var nykter så de brukte lang tid på å prate med juristen så jeg fikk beholde det
Vis hele sitatet...
Oki, da burde den være under 0,5 ihvertfall, så vi får bare satse på at du beholder den
Lå så vidt over grensa . Ble rett over 0.2 omregna. Fikk beholde forløpig men saken skal til jurist så kan miste den. Men etter avhør har jeg noen spørsmål. De som stoppa meg har skrivd i rapport at de tok en tegn å symptomer å har konkludert med lett påvirka. Det ble ikke utført . Vanlig er jo tid/øyer/balanse . Det var kun vanlig samtale å de bemerka ved to anledninger at jeg virka helt nykter. Regner med at politiet plikter å forklare seg riktig? Er dette noe å forfølge videre. ?Fikk det ihvertfall med på avhøret. Hun som hadde avhøret reagerte på mange ting ved arbeidet de gjorde i saken. Venter på svar på hvordan det går med 60 dager betinget av gammel dom
Sitat av omnipresent Vis innlegg
Regner med at politiet plikter å forklare seg riktig? Er dette noe å forfølge videre.
Vis hele sitatet...
Ja, politiet er pliktig til å forklare seg riktig! Selvfølgelig. På den andre siden, så er det mye man ikke gjør som dem er pliktige til.

Kan slenge med et lite eksempel;
En kompis hadde fest med seg selv og dama da politiet blir ringt opp av naboer da det var høy musikk. Inn døra kommer det en politimann, alene, uten lov da musikken var såpass høy at bankingen på døra ikke ble hørt.
Dette vedkommende er ikke særlig glad i politiet og det endte opp med at fyren fikk seg en saftig karamell mitt i trynet, noe som resulterte i at denne nyutdannede politimannen knakk håndleddet/ eller noe i hånden av et kraftig slag(lenge siden, hehe).

Politiet forklarte seg slik at han hadde kommet ilag med en kollega(som i realiteten satt i bilen og ventet) og at han hadde angrepet dem da de kom inn døra.

Politiet gjør som de vil, og så lenge de er to stk så er det betydelig mer troverdig enn et kjærestepar i 40 åra som er gode og fulle, eller en enslig person i bil for den saks skyld... dessverre.

Ønsker deg lykke til i saken, håper ting går din vei
Du skal aldri si noe til dem......ALDRI
Pr. dags dato kan de ta deg for å ha vært påvirket. Du kan velge å si at du hadde 1 gram hasj og du oppbevarte det og brukte det. Nå vil du bli tatt for oppbevaring av 1 gram hasj i tillegg. For alt de vet hadde du bare 0,2g.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lest litt på lovdata å annet. Kan faktisk få en advarsel for brudd på prøvevilkår. Kan også forlenge prøvetiden med nye to år. Lenkesoning kan bli vanskelig fordi betinget dom ble begått i hjemmet. Kan også gjøres om til samfunnstraff. Får håpe retten tar hensyn til livssituasjon. Fast jobb, boligeier, generelt flink gutt... leste noe om ett rundskriv som instruerer om at folk helst skal beholde jobb så de ikke belaster samfunnet i ettertid. Skal også få sjefen til å bekrefte skriftlig at jobben ryker om jeg må inn i 60 d.
Det er sjeldent en god ide å snakke med politiet. Å tillstå forbrytelser som ikke har noen ofre (annet enn deg selv), som strafferammene er 100x høyere enn hva den burde vært, er da ikke en god ide (i mine øyne)
Klart man snakker minst mulig til politiet. Men min erfaring er at om man er tatt for noe å vet de kan bevise det så lønner det seg å samarbeide til en viss grad. Jeg har stort sett vært ærlig så langt man kan uten å nevne andre å det har jeg tjent på. Sånn fuck da police holdning har jeg få eksempler at lønner seg. Har kompiser som har hatt lignende sakshistorikk som meg men har fått betydelig lenger straff/større bot osv. Regner med at alle tøffingene her som "aldri snakker med de" heller ikke ringer de når noe skjer. Fett å vite at bestemor kan ringe de å få hjelp ved innbrudd eller at de stopper kar med full dame på skuldern å bekrefter at alt er i orden. Jeg hater ikke politiet , jeg hater at vi lever i ett samfunn som krever at det finnes politi. Sitat fra en hiphop kar jeg ikke husker navnet på.

Update: Fikk bot i posten 8000 kr bare ... hahaha. Trodde det skulle være mer men var som nevnt marginalt over på blodprøvene. 8000 for både kjøring å oppbevaring av en liten flis. Som jeg da forstår det er jeg straffet for kjøringa å da blor det ikke rettsak som gjør at betinget dom blir ett tema? Innspill på det noen?
Sist endret av omnipresent; 4. januar 2017 kl. 10:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://www.promille.no/promillekjoring/ her står det straffene, og har du 0,2-0,5 % promille får man vanligvis bare bot og ikke inndraging av førerkort(om du ikke kjørte som en fyllekjører eller gjorde skade regner jeg med) men du leser mer der