Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3220
Jeg har i det siste følt meg stresset, og vurderer kanskje å kjøpe meg en e-sigarett enhet, har hørt at det bidrar med redusert stress... Hva er dine tanker om å begynne på denne alderen? Jeg fyller 17 i Desember.

Også, kan bruk e-sigaretter føre til hindringer av prestasjoner i sammenheng med kroppsbygging?

Jeg har aldri røykt vanlig tobakk, om du lurer på det. Jeg bare ser på e-sigaretter som ett tryggere alternativ, noe som det er bevis på.
Sist endret av BlueCrusader99; 18. september 2016 kl. 19:10.
Norges softeste mann
Gislefoss's Avatar
18 9
Nei.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Sitat av Gislefoss Vis innlegg
Nei.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Vis hele sitatet...
Mkay, Gislefoss. 10/10 for det argumentet.
Sist endret av BlueCrusader99; 18. september 2016 kl. 19:13.
Hold deg unna. Nikotin senker kun stress hos avhengige.
Den som bare er der
Nikotin reduserer bare stress for di som allerede bruker nikotin, da det er mangelen av nikotin som fører til stress. Så nei, du bør ikke starte med det for det fører kun til avhengighet.
Har du noe grunnlag for å tro at nikotin er stressdempende?
Sitat av Deezire Vis innlegg
Har du noe grunnlag for å tro at nikotin er stressdempende?
Vis hele sitatet...
Har sett flere bekjente som har dokumentert at det føles dempende ut å bruke e-sigaretter, men dem er jo allerede avhengige av tobakksprodukter... Det finnes jo også mange smaker som kan virke beroligende for noen enkelte, noe som jeg tror har en positiv effekt.


"-Flavor: Crave something delicious, perhaps sweet, whenever the going gets tough? You aren’t the only one. Reach for your e-cig with a vanilla, peach, coffee, or cherry flavored cartridge instead of the sugary sweets; same pleasure, no calories or sugar crash!"

"Think electronic cigarettes are just a means of ditching tobacco? Think again! They can be a very positive, enjoyable thing, and even provide the ability to help you unwind and relax at the end of a long day. Here’s how e-cigarettes can play a role in helping you to relieve some stress!"

Vil gjerne høre ifra en av dere som har begynt direkte med e-sigaretter og ikke har prøvd sigaretter.
Sist endret av BlueCrusader99; 18. september 2016 kl. 19:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du begynner med nikotin(uansett alder) så kommer du til å angre. Begynte selv å snuse i en alder av 15 og har siden det brukt temmelig mange tusen på tobakk. Klarte heldigvis å slutte for noen måneder tilbake... Har ikke angra et sekund. Det at de reklamerer for mange forskjellige smaker er bare et dumt salgstriks, samme dritten uansett. Tviler dessuten sterkt på at nikotinen demper stresset ditt.
Klippet direkte fra Wikipedia:

Nikotin-molekylet har samme størrelse og form som acetylkolin, og påvirker samme reseptorer i hjernen. Nikotin frigjør forskjellige signalmolekyler i og utenfor sentralnervesystemet, blant annet adrenalin, som gir en svakt 'spent' virkning på brukeren. Nikotin frigjør også dopamin, som gir en euforisk følelse og er grunnen til at nikotin er avhengighetsskapende. Dopamin er hjernens naturlige måte å lære hva som er viktig (å spise, overkomme utfordringer, sex, overlevelse osv). Ved nikotin-inntak lærer derfor hjernen seg at nikotin er viktig/nyttig.

Frigjøringen av disse stoffene kan forklare virkninger som en viss stemningshevende og sentralnervøs stimulerende effekt, avslapning, økt puls og blodtrykk, en viss appetittreduksjon og antagelig en viss økning av stoffskiftet.[4]
Vis hele sitatet...
Så helt fjernt er det vel ikke å tenke at det kan være "stressdempende".

Når det er sagt, la det ligge og fortsett treningen istedet, det er mye mer stressdempende
Not a real gamer
retovio's Avatar
Jeg gikk direkte på el sigaretter i en alder av 17 men da uten nikotin, bare for kosens og smakens skyld. Merker ikke noe forskjell på stress, det smaker bare godt.
Det spørs jo hva du mener med trygt. Den stressdempende effekten nikotin vil ha vil være midlertidig og i oppstartelsesfasen. Deretter kommer avhengighet, og det er ikke for morroskyld visse mennesker fortsetter å røyke til tross for tegn på kreft. Nikotin i seg selv vil føre til dårligere rehabilitering av musklene etter trening, gir økte sjanser for muskelskader og vil generelt sett gi deg mindre kraft i musklene.