Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3977
Hei, jeg ser det er mange gode tråder om hvor lenge cannabis finnes i kroppen, men jeg finner ikke svar på HVA det er politiet faktik tester.
Jeg fikk avslag på søknad på førerkort da jeg ble tatt med pott på toget i mai, nå må jeg levere en utvidet narkotest og legeerklæring for å klage. Jeg har ikke røyket på ca 6 uker når prøven skal taes, men har røyket relativt jevnlig de siste ÅRENE, så blir litt skremt av de som sier urin kan inneholde THCspor i opptil 10 uker.
MEn politiadvokaten jeg snakket med nevnte ikke spesifikt hvilken prøve jeg måtte ta, utover at den måtte utføres av lege. Er det noen her som PLEASE kan fortelle meg om det er urin eller blod som er typisk?
Setter veldig stor pris på svar!
Du må gå på tissing og blodprøve i noen mnd, det er for å bevise din edruelighet, det er hva politiet/fastlegen avgjør? er litt usikker hvem som avgjør, men du må nok gå på tisseprøve i noen mnd

THC sitter lenger i urin enn blodprøve, alt avhenger i om du er hverdags røyker eller ikke. Røyker du sjeldent, maks 1 uke i urin og par dager i blodet kan jeg tenkes.
Sist endret av Mentaltsvak101; 3. september 2016 kl. 16:57.
Det er urinprøver det er snakk om. Vanlig å måtte gå på det i ett år.
Cannabis kan sitte 3 måneder ved jevnlig røyking over flere år, så hvis jeg var deg ville jeg ventet til du er 100% sikker på at du er clean.
De sjekker nok for samtlige benzo, opiater og opioider, cannabis, cola, amf hvertfall.
Trådstarter
3 0
Takk for svar, men vet du om det er urin eller blod de pleier å sjekke? Når jeg googler cannabisprøver og politiet så dukker det bare opp treff i forhold til den nye spyttprøven, og jeg klarer ikke finne ut hvilket av kroppsvæskene de tester. Om det er blod så tror jeg nok at jeg er innenfor siden det er ukesvis sien jeg røyka sist. Men jeg har tidligere røyket gjennomsnittlig 5-10 gram i uka i lange tider, så hvis det er urin så kan det hende jeg sliter litt mer. Skal legge meg i hardtrening de kommende ti dagene for å forbrenne fett og skifte ut væske i kroppen, men det hadde gjort mye for hjerteroen om noen visste hva som er standard å teste.
Sitat av Nanok Vis innlegg
Takk for svar, men vet du om det er urin eller blod de pleier å sjekke? Når jeg googler cannabisprøver og politiet så dukker det bare opp treff i forhold til den nye spyttprøven, og jeg klarer ikke finne ut hvilket av kroppsvæskene de tester. Om det er blod så tror jeg nok at jeg er innenfor siden det er ukesvis sien jeg røyka sist. Men jeg har tidligere røyket gjennomsnittlig 5-10 gram i uka i lange tider, så hvis det er urin så kan det hende jeg sliter litt mer. Skal legge meg i hardtrening de kommende ti dagene for å forbrenne fett og skifte ut væske i kroppen, men det hadde gjort mye for hjerteroen om noen visste hva som er standard å teste.
Vis hele sitatet...
Det er urinprøver.
Trådstarter
3 0
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Det er urinprøver det er snakk om. Vanlig å måtte gå på det i ett år.
Cannabis kan sitte 3 måneder ved jevnlig røyking over flere år, så hvis jeg var deg ville jeg ventet til du er 100% sikker på at du er clean.
De sjekker nok for samtlige benzo, opiater og opioider, cannabis, cola, amf hvertfall.
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Da får jeg krysse fingre så godt jeg kan og håpe jeg har flaks siden jeg har redusert det noe i månedene etter fadesen med tollen og toget
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette blir litt på siden av spørsmålet, da det er rimelig sært rundt førekort og de tydeligvis kan kreve litt av hvert uten at de egentlig har lov eller hjemmel til det. Politiet har forresten ikke lov til å si du må dokumentere rusfrihet, det brevet må komme fra Fylkeslegen.

Men generelt ellers: husk at urinprøvene ikke er 100% sikker. Så om du blir tatt for bruk gjennom en urinprøve og de ikke finner noe utover det så er det bare å nekte. Det blir henlagt fordi de må bevise det over enhver tvil, og om det ikke kan testes med 100% sikkerhet, så er det tvil.

Dette er noe alt for få husker på når de blir huket inn. i 9 av 10 tilfeller så er det dine egne uttalelser som gjør jobben for politiet. Om du ikke vil forklare deg og nekter på at du har røyka, så prøver de å skremme deg med "da blir det blir rettsak". Men det er helt i din interesse. Selv om det er stress så kommer du til å gå ut frikjent, og i disse dager så har bruk av cannabis flere alvorlige konsekvenser som du kanskje ikke tenker på der og da, og bare vil hjem fra glatta.

Nekt!
Sist endret av Fleinheim; 28. september 2016 kl. 19:18.