Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 17085
Hei i går ble jeg oppringt fra et nummer som er registrert i Manchester, england. Tenkte med en gang dette var scam og ignorerte samtalen, men de har nå ringt meg 6 ganger, en gang var jeg uheldig å svarte tlf, men la på igjen med en gang.

Noen andre som har blitt oppringt av dette nummeret? +44 161 961 0014.
Har prøvd å googlet det, men finner ingenting på det.

Takker for svar
Har blitt oppringt opptil fire ganger om dagen av et engelsk nummer. Ikke samme som ditt, men fortsatt fra England og i den siste tiden. Har aldri tatt den da. Lurer på hva de vil og hvorfor jeg og ikke andre jeg kjenner blir ringt?
Sist endret av Quasar; 30. juni 2016 kl. 21:56.
Em kollega av meg ble oppringt i dag på jobben av et Engelsk nr, når han svarte så var det bare Microsoft-svindlerer som var på fære igjen. Tror du kan ta det med Ro
Første svar på Google. Bare ignorer det, mao
Sitat av Sinken Vis innlegg
Første svar på Google. Bare ignorer det, mao
Vis hele sitatet...
hehe, det var noe jeg ikke fant
Er en stund hvor broren min ble oppringt av mange italienske numre gang etter gang.

Angående Microsoft scammen var det venn av meg som nettopp hadde kjøpt ny pc og så ble han oppringt av noen scammere, som sa at han hadde virus på pc'en. Han ble først litt redd men klarte til slutt å snu alt så han fucka med scammerne
Sist endret av øyvind95; 1. juli 2016 kl. 22:38.
Har blitt oppringt i det uendelige av slike nummre.USA.England osv.Hvis du ikke svarer,ringer de fra en annen del av verden.Det er mirocsoft scammere.
Jeg svarte 1 gang,og det var først en dame som forsøkte å snakke med meg,men hun kunne nesten ikke engelsk.Så ga hun røret til en mann som snakket dårlig engelsk.
Han sa Pcèn min var hacket etc,og at jeg var i stoooor fare.Jeg har hemmelig telefonnummer,og jeg spurte hvor de hadde fått nummeret fra.Det spm var upopulært og han ville ikke svare...Jeg tror de bare gambler på noen numre,jeg aner ikke.

Da jeg stillte kritiske spm,ble han irritert og utolmodig.Det siste jeg sa før jeg la på var at om de hadde tenkte å svindle folk,var det en god ide å være høflig og proffesjonell.
Har blitt oppringt minst 2 ganger daglig i det siste fra storbritania, i mitt tilfelle har det vert microsoft svindlere. Den siste gangen de ringte svarte jeg og spilte med, før jeg sa at jeg var på vei hjem fra jobb og om de kunne ringe meg opp igjen på fasttelefonen min om 5 min. Jeg ga de så nummeret til gavetelefonen til reddbarna, og har ikke hørt fra de siden.
Jeg svarte et engelsk nummer, og det var visst et survey. Så jeg sa bare at jeg ikke var interessert og siden har de ikke ringt meg..
Hvorfor tar ingen telefon? Har blitt ringt opp fra California masse ganger, mest pga adobe årsaker. Så lenge du ikke ringer tilbake, så koster det jo ingenting
De har drevet med terror fra england i et halvt år mot meg. Noen ganger ringer de tre ganger om dagen for å selge "financial services". De tror tydeligvis at om de gjentar det hundre ganger, så blir jeg mer vennelig innstilt til dem. Løsningen er trakksseringsfilter på tlf. Tenker ikke på dette lengre.
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Hei i går ble jeg oppringt fra et nummer som er registrert i Manchester, england. Tenkte med en gang dette var scam og ignorerte samtalen, men de har nå ringt meg 6 ganger, en gang var jeg uheldig å svarte tlf, men la på igjen med en gang.

Noen andre som har blitt oppringt av dette nummeret? +44 161 961 0014.
Har prøvd å googlet det, men finner ingenting på det.

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Det er ikke et rekruteringsfirma eller noe da da? Jeg blir stadig oppringt fra britiske nummer og det er alltid noe rekruteringsgreier, gjerne til Norske jobber. "Microsoft" ringer nesten alltid fra Norske nummer.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har blitt oppringt av en del headhuntere fra UK, hyggelige folk og utvilsomt legit. Jeg er ikke helt sikker på hva problemet er med å ta telefonen og høre hva de vil?
Tok tlf en gang, var bare fult av kids i bakgrunnen
Uvaksinert 👍
Som andre har vært inne på, hvorfor ikke bare svare? Det er jo ikke farlig liksom. Det er jo bare å legge på, men blir jo ikke belastet noen ting så lenge man ikke er i utlandet og noen ringer.
Madammen ble ringt av et slikt nummer rundt 3-4 ganger for dag i en 2-3 dager for noen uker siden. Jeg hadde tidligere hørt om disse Microsoft-scammene, så jeg visste at en ikke skulle ta disse telefonene. Sa dette til dama og hun tok aldri den telefonen. Etter litt sluttet de å ringe.

Det morsomme er at det er Microsoft-scammere, men dama har bare en Mac, så de hadde ikke kommet så langt.
Fikk telefon fra UK i dag jeg, s[ aldri nummeret da det var i jobbtid, og jeg har hørselvern med bluetooth på jobb.
Forbannet typisk, da jeg hadde hatt lyst å gi dem tilgang til en VM elns, og sett hva de drev med.

Uansett spilte jeg med når dama med indisk aksent informerte meg om at "Your computer have a virus, sir"

Fikk beskjed om å logge på maskinen, deretter trykke CTRL og Windowsknappen, noe jeg meddelte at gjorde ingenting.
Fikk deretter spørsmål om hvor gammel datamaskinen var, -et halvt år.

"What operative system do you have, Windows 10, Windows 8?"
-My computer runs SUSE
"SUSE?"
-Yes, S-U-S-E
...
-SUSE Linux that is.
"Oh my god!"..."I will have our Linux department call you up in an hour, bye sir"

Ikke hørt noe mer fra dem.