Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3335
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Jeg kom nå nylig over en nød lader som fungerer gjennom USB-porter. Denne kan sveives med en spak slik at du får strøm, hvilket jeg tenkte var supert med tanke på kommende festivaler og andre happenings hvor det er minimalt med muligheter for å lade i vanlig uttak.

Laderen jeg så på er her http://www.ebay.com/itm/Cell-Phone-E...K3isKiXcMGXpzQ

La merke til at det står spesifisert at den ikke er kompatibel med iPhone. Det jeg da lurer på er om noen vet hvorfor? Og om det eventuelt er noen måte å få den kompatibel?

Kan jo selvfølgelig bruke denne nød laderen til å lade opp en powerbank og så koble powerbanken til iPhonen - det virker dog litt stress.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Litt OT men lurer på hvor mye man evt må sveive for å lade opp et flatt batteri?
Kan forestille meg to grunner, mer er ikke sikker på noen av dem.
Den leverer maks 600mA, sånn jeg forstår det er iPhone ment å lades ved 1A
Det kan også være at strømmen den leverer er ustabil siden den avhenger av hvor fort du sveiver, kan være at iPhone ikke vil lade om strømmen varierer for mye.
Dette er imidlertid bare spekulasjon på min side, du kan jo sende en melding til selgeren.

Sitat av ranman22 Vis innlegg
Litt OT men lurer på hvor mye man evt må sveive for å lade opp et flatt batteri?
Vis hele sitatet...
En iPhone 5 har et batteri på 1.44Ah, laderen leverer maks 600mA.
Det vil ta minst 2.88 timer å lade en helt utladet iPhone 5
Sist endret av Latrakx; 12. april 2016 kl. 14:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville heller gått for en løsning med AA batterier, eventuelt et solcellepanelløsning med innebygget batteri. Da kan du hive den på bakken, og hente den fram når du må lade telefonen din. Den saken du linker til virker rimelig håpløs. Om den så leverer 600mA ved ideel sveiving, vil du måtte jobbe hardt og lenge for den mobiloppladingen.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Latrakx Vis innlegg
Kan forestille meg to grunner, mer er ikke sikker på noen av dem.
Den leverer maks 600mA, sånn jeg forstår det er iPhone ment å lades ved 1A
Det kan også være at strømmen den leverer er ustabil siden den avhenger av hvor fort du sveiver, kan være at iPhone ikke vil lade om strømmen varierer for mye.
Dette er imidlertid bare spekulasjon på min side, du kan jo sende en melding til selgeren.



En iPhone 5 har et batteri på 1.44Ah, laderen leverer maks 600mA.
Det vil ta minst 2.88 timer å lade en helt utladet iPhone 5
Vis hele sitatet...
Haha sveive i 3 timer
Sitat av Latrakx Vis innlegg
Kan forestille meg to grunner, mer er ikke sikker på noen av dem.
Den leverer maks 600mA, sånn jeg forstår det er iPhone ment å lades ved 1A
Det kan også være at strømmen den leverer er ustabil siden den avhenger av hvor fort du sveiver, kan være at iPhone ikke vil lade om strømmen varierer for mye.
Dette er imidlertid bare spekulasjon på min side, du kan jo sende en melding til selgeren.



En iPhone 5 har et batteri på 1.44Ah, laderen leverer maks 600mA.
Det vil ta minst 2.88 timer å lade en helt utladet iPhone 5
Vis hele sitatet...
Siden batteri lades av likestrøm har det ikke noe å si hvor ustabilt man sveiver.
Det er bare apple-sertifiserte produkt som skal fungere på iphone, det er vertfall min erfaring. Ebay ladere fungerer ikke på vertfall.
Overskuddsmateriell
Tror jeg heller hadde satset på en lader som går på solcelle i stedet for en sveiv. En powerbank kan også være en løsning for å slippe å ha telefonen liggende ved solcelle'n
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Latrakx Vis innlegg
Kan forestille meg to grunner, mer er ikke sikker på noen av dem.
Den leverer maks 600mA, sånn jeg forstår det er iPhone ment å lades ved 1A
Det kan også være at strømmen den leverer er ustabil siden den avhenger av hvor fort du sveiver, kan være at iPhone ikke vil lade om strømmen varierer for mye.
Dette er imidlertid bare spekulasjon på min side, du kan jo sende en melding til selgeren.
Vis hele sitatet...
Dette høres egentlig veldig fornuftig ut!

Sitat av Latrakx Vis innlegg

En iPhone 5 har et batteri på 1.44Ah, laderen leverer maks 600mA.
Det vil ta minst 2.88 timer å lade en helt utladet iPhone 5
Vis hele sitatet...
Om det er såpass er det uaktuelt - solcelle it is.
Sist endret av Adeith; 13. april 2016 kl. 15:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Siden batteri lades av likestrøm har det ikke noe å si hvor ustabilt man sveiver.
Det er bare apple-sertifiserte produkt som skal fungere på iphone, det er vertfall min erfaring. Ebay ladere fungerer ikke på vertfall.
Vis hele sitatet...
Tror du har hatt uflaks med ebay laderne dine her. Jeg har aldri hatt problemer med verken kina ladere, eller ladere fra andre produsenter på apple produkter.


Sist jeg dro på festival hvor jeg bodde i telt kjøpte jeg powerbanker fra Kina.
http://www.dhgate.com/product/20000m...arl|1925797768

Kjøpte 20stk, og solgte de for 50eur på festivalen. jeg brukte 2stk selv på 4 dager for å lade GoPro og mobil.
Sist endret av stnistad; 13. april 2016 kl. 16:55.