Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1698
Har akkurat gått over fra en S3 til en Xperia Z.

Jeg forsøker selge den på div. grupper på FB der forskjellige ting selges. Har bedt om 900 kr, men det ser ikke ut til at det er den store interessen. Har sett litt på Finn.no. Der har jeg sett de gå fra 1000 - 1500 kr. Tenkte jeg la meg litt lavere, men ingen bud så langt.

Hva mener du/dere er en fornuftig pris? Fargen er rød. Liten bit av glasset mangler øverst til høyre på telefonen, men det ødelegger ikke bildet på selve skjermen. Er snakk om 1 mm. bredt og 1 cm langt øverst til høyre. Bakdekselet har aldri vært brukt, så ingen riper der. Ei heller ikke på selve skjermen.

Tenkte jeg skulle legge den ut på Finn.no. Burde jeg legge meg under 900 kr? Får snart 4 flip deksel i posten + et deksel med bankkortholdere. Var ganske så spontan når jeg handlet Xperia Z.
Jeg solgte min for 1600 i november. Et par hakk i telefonen, men skjermen var strøken.
Gir jo en liten pekepinn på hva du kan få får den
Får vel bare smøre seg med tålmodighet. Var redd jeg hadde priset den for høyt.
Har fått en oppfatelse av at folk kjøper sjeldent telefoner som har knust skjerm. Det er iallefall det jeg hadde gjort, man vil jo helst ha en telefon som er strøken, fordi den man har fra før av er enten helt ødelagt, eller bare knust skjerm, eller andre defekter.

Men inntrykket mitt er at folk kjøper heller en ny brukt telefon, istenfor å kjøpe ny skjerm, da det ofte er billigere å kjøpe en brukt en.
Hele skjermen er ikke knust:

http://imageshack.com/a/img18/9406/j63s.jpg

http://imageshack.com/a/img23/7594/heg7.jpg

Uansett: Jeg får bare vente til en eventuell kjøper melder sin interesse.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 30. mars 2014 kl. 01:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva med å legge den på finn?
Det er det jeg vurderer. Men hva mener du/dere er en fornuftig pris?
Selv kjøpte jeg en meget pent brukt S3 I9305 LTE (4G) rundt juletider for nøyaktig en tusenlapp.
Ingen sprekker i glass o.s.v

Realistisk pris for den du selger er vel rundt 600-700 p.g.a skaden i hjørnet.
En liten skade kan gi en sterk prisreduksjon, men jeg tror også fargen kan ha noe med at den ikke er like lett solgt. De fleste som kjøper rød er vell gjerne jenter (dømmer ikke noen her), og det kan fjerne en stort kjøpsgruppe.

Men tilbake til pris, så er jeg egentlig enig i at du burde legge den ut for 700,-, da har du et fint utgangspunkt. Folk kommer garantert til å ville prute, så du kan kanskje til og med sette 800,- som pris på Finn.