Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1473
Bilde er tatt under oppholdet mitt på rikshospitalet i Oslo, under min behandling for leddgikt. Bilde heter Abounded, og jeg har hatt det med på UKM for et år siden og gikk videre til kultur mønstrling, og har fått mange kommentarer på det. Hadde håper på noen kommentarer her fra, tar gjerne imot tips (:

Fin plassering, men jeg skulle gjerne hatt litt mer detlajer i bildet. Men veldig bra. Syntes bildet forteller mye. Mange måter å tolke det på.
Personlig gir ikke bildet meg noe som helst. Synes det hverken var vakkert, mystisk, spennende eller rørende. Når det kommer til tekniske ting med bildet får andre ta seg av den biten. Hvilke typiske kommentarer er det du har fått på dette bildet?
Trådstarter
4 0
Sitat av Obster Vis innlegg
Personlig gir ikke bildet meg noe som helst. Synes det hverken var vakkert, mystisk, spennende eller rørende. Når det kommer til tekniske ting med bildet får andre ta seg av den biten. Hvilke typiske kommentarer er det du har fått på dette bildet?
Vis hele sitatet...
jeg skjønner, jeg har fått kommentarer for eksempel: ''sa så lite men fremdeles så mye'', folk har sagt at det var både rørende men fremdeles utrolig at man fikk den ''følelsen'' av bilde siden det bare er en simpel rullestol.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvorfor valgte du dette utsnittet?
Trådstarter
4 0
jeg forsto ikke helt spørsmålet...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvorfor er bildekantene der de er? Hvorfor luft på høyre side av rullestolen men ikke venstre, osv. (:
Bildet gjør heller ikke noe for meg. Skjønner heller ikke navnet, gir ingen mening. Tenkte du kanskje på abandoned?

http://dictionary.reference.com/browse/Abounded?s=t

http://dictionary.reference.com/browse/abandoned
Vel, det vekker jo noen reaksjoner. Dødt, kjedelig, stille, ensomt, utrivelig, grått. Kanskje det var det du gikk for? Jeg er ikke særlig kunstnerisk av meg, dog.
Fin plassering! Det eneste jeg ikke likte var at sprossene i bakgrunnen forstyrrer litt på håndtakene på stolen.
Har blitt for mange sånne rullestolbilder, er ikke like fett lenger.
Synes bildet er helt greit. Det er et svart/hvitt bilde av en rullestol, med bra plassering av skygger. Det er få detaljer, noe som både kan være bra og dårlig i et bilde som skal si noe meningsfullt. Men det blir dog for simpelt til at jeg kan få en spesiell følelse av det. Beklager.......
Trådstarter
4 0
Jeg kan selv se nå hva mange av dere mener, og jeg er takknemlig for alle kommentarer som jeg får, lyser opp litt mer til hva som kan gjøres bedre og hva jeg bør tenke mer på neste gang (:
I og med at tittelen sikkert er tiltenkt å være «Abandoned», som i «forlatt», burde du fremheve dette i bildet. Jeg ville hatt hatt med mye mer av omgivelsene i bildet, slik at man forstår hvor ensom rullestolen faktisk er. Kanskje hadde du fått med hele refleksjonen av rullestolen også, litt forstyrrende for meg at den kuttes.

Ellers er selve motivet litt klisjé, men gjort ordentlig funker det jo. Typisk illustrasjonsbilde i aviser e.l.