Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3101
Hei,

Det har segg sånn at nå har sikringen på den ene høyttaleren begynt å ryke veldig ofte. Det skjer når jeg skrur opp volumet. Den andre høyttaleren fungerer helt fint. For en liten stund siden så begynte det å komme røyk av den høyttaleren her, for da spilte jeg med sølvfolie rundt sikringen på en fest, fordi sikringen røk. Så måtte ha en nødløsning som endte med at en idiot skrudde opp volumet aaaalt for mye(burde jo ha skjønt det egentlig). Det beynte å ryke men det spilte like fint etterpå faktisk, og sikringen har holdt lenge, det er ikke før nå den har begynt å ryke så ofte på høyt volum.

Såå, noen som vet hva som kan være galt? Kan det gå på forsikring hvis noe er galt med den? F.eks at de bytter element på hi-fi klubben osv.. (Ja, den er kjøpt på hi-fi klubben).

Høyttalere: Cerwin vega CLS-215 (2stk, men bare den ene som er retard)
Effektforsterker: Cerwin vega CXA-10
Sikring: En 5amp's glassikring/rørsikring fra Clas Ohlson i begge høyttalerne.

På forhånd; Tusen takk for all hjelp!
Sist endret av ballestank; 10. november 2011 kl. 23:05.
Sitat av ballestank Vis innlegg
Hei,

Det har segg sånn at nå har sikringen på den ene høyttaleren begynt å ryke veldig ofte. Det skjer når jeg skrur opp volumet. Den andre høyttaleren fungerer helt fint. For en liten stund siden så begynte det å komme røyk av den høyttaleren her, for da spilte jeg med sølvfolie rundt sikringen på en fest, fordi sikringen røk. Så måtte ha en nødløsning som endte med at en idiot skrudde opp volumet aaaalt for mye(burde jo ha skjønt det egentlig). Det beynte å ryke men det spilte like fint etterpå faktisk, og sikringen har holdt lenge, det er ikke før nå den har begynt å ryke så ofte på høyt volum.

Såå, noen som vet hva som kan være galt? Kan det gå på forsikring hvis noe er galt med den? F.eks at de bytter element på hi-fi klubben osv.. (Ja, den er kjøpt på hi-fi klubben).

Høyttalere: Cerwin vega CLS-215 (2stk, men bare den ene som er retard)
Effektforsterker: Cerwin vega CXA-10
Sikring: En 5amp's glassikring/rørsikring fra Clas Ohlson i begge høyttalerne.

På forhånd; Tusen takk for all hjelp!
Vis hele sitatet...
Vet ikke, kan være noe med forsterkeren? eller kablene. Men jeg anbefaler deg å spare til xls 215 mye bedre en cls.
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Vet ikke, kan være noe med forsterkeren? eller kablene. Men jeg anbefaler deg å spare til xls 215 mye bedre en cls.
Vis hele sitatet...
akkuratt det svaret ts var ute etter: Skift høyttalere....

Foreslår at du kontakter hi-fi klubben, at sikringene går hele tiden kan komme av mange ulike årsaker, f.eks noe gale med den ene kanalen på forsterkeren eller ett eller annet med høyttaleren.
Sist endret av Spelly; 10. november 2011 kl. 23:17.
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Vet ikke, kan være noe med forsterkeren? eller kablene. Men jeg anbefaler deg å spare til xls 215 mye bedre en cls.
Vis hele sitatet...
Er ikke så lenge siden jeg kjøpte dom her og er ikke stinn av gryn, hehe. Bil neste Men kablene er i orden, kan prøve å bytte output til høyttalera på forsterken.

Sitat av spelley Vis innlegg
akkuratt det svaret ts var ute etter: Skift høyttalere....

Foreslår at du kontakter hi-fi klubben, at sikringene går hele tiden kan komme av mange ulike årsaker, f.eks noe gale med den ene kanalen på forsterkeren eller ett eller annet med høyttaleren.
Vis hele sitatet...
Da tar jeg meg en tur dit. Er det så jeg bør ta den med dit eller bare dra dit å spørre?
Jeg ville tatt en telefon dit.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Men du kan jo enkelt feilsøke selv først. Bytt om på hvilken høytaler som er koplet til høyre/venster utgang bak på effekforsterkeren. Ryker samme sikring på samme høytaler nå, er problemet ved høytaler. Ryker sikring på den andre høytaleren, er det trolig ved forsterker feilen ligger. Så slipper du og drasse med deg både høytalere og forsterker ned til hifiklubben.