Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1905
Hei 😊

Jeg er sagt opp fra min statlige jobb pga nedlegging, og har 6 mnd oppsigelsestid. I denne perioden har jeg ikke arbeidsplikt, og kan derfor ta meg annen vikarjobb. Nå har jeg fått meg fast jobb, og mitt spørsmål er om jeg kan fortsette å få lønn fra min statlige jobb samtidig som jeg blir fast ansatt i en annen jobb (et AS). Noen som vet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det må du sjekke med arbeidsgjevar. Det kjem an på sluttavtalen du har.
Så lenge du har frittatt arbeidsplikt og det spesifikt ikke står at du kan ta deg annet arbeid så ser jeg ingen grunn til at du kan starte jobb i annet firma under tiden du er i oppsigelse.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av devotio Vis innlegg
Så lenge du har frittatt arbeidsplikt og det spesifikt ikke står at du kan ta deg annet arbeid så ser jeg ingen grunn til at du kan starte jobb i annet firma under tiden du er i oppsigelse.
Vis hele sitatet...
Ofte vil lønna falle bort om en finner anna jobb. Derfor må en lese avtalen en har. Men generelt sett har du fullstendig rett.
Klarer ikke å huske at det står noe der, men skal sjekke det opp �� Hvis jeg ikke finner noe der så er det kanskje mulig å være ansatt to steder samtidig? Vil en jurist i organisasjonen min kunne svare på dette?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kanutten1973 Vis innlegg
Klarer ikke å huske at det står noe der, men skal sjekke det opp �� Hvis jeg ikke finner noe der så er det kanskje mulig å være ansatt to steder samtidig? Vil en jurist i organisasjonen min kunne svare på dette?
Vis hele sitatet...
Å vere tilsett to stader er uproblematisk. Det einaste spørsmålet er om det er avgrensing i sluttavtalen du signerte. Det kan du utan viare spørje arbeidsgjevar om.
Hmmm... Jeg har ikke signert noen sluttavtale.
Du fikk vel et brev ved oppsigelse, kanskje det står noe der ?
Eller ble du muntlig fortalt at du ikke har arbeidsplikt i oppsigelsestiden ?
Jeg har fått brev om oppsigelsen, men fritak fra arbeidsplikten er gitt muntlig.