Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1106
Hei. Google sier at man kan få bøter, avskiltet bil og inndratt førerkort om man kjører fremmede for penger. Kan det virkelig være så strengt? Noen som har blitt tatt for dette og har erfaringer å dele?

Meldt meg inn i en "kjøregruppe" på facebook og tenkte igrunn å se om det var liv laga i å kjøre inn noen kroner i helga.

Takk for svar!
ja så strengt er det. og når snuten presser hver enkelt av passasjerene hardt nok så er det alltids en eller to som ikke klarer å stå imot og som sier at dere ikke kjente hverandre og at du kjører pirat.

Skal du kjøre pirat så kjør på venners venner og bekjente av bekjente og ikke helt fremmede.
Sist endret av frtoretang; 12. januar 2018 kl. 00:27.
i værste fall så får du bilen beslaglagt sammen med lappen. Og en klekkelig bot.

så hold deg til godt kjente.
Ja inndragning av kjøretøy brukes på gjengangere. Er det tredje gang så ryker kjøretøyet?
Nei fytti helvete jeg får la vær. Takk for svar
La meg gjette, det er kjøregruppa i Trondheim med ca 21.000 medlemmer?
Vestfold med endel medlemmer Er jo endel folk som legger ut at de kjører, rart det går bra
Jeg kjenner godt til den gruppa i Trondheim, ingen vil erkjenne at det er en pirattaxigruppe, og det vil jeg ikke heller, alle kjører selvsagt vennene sine gratis gjennom den gruppa. Den har vært oppe i 6 år