Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2844
Hei. Jeg faster noen ganger 24/48 timer. Det eneste jeg inntar, er vann/sukkerfri brus, og litt salt. Når jeg spiser mitt første måltid, får jeg alltid løs mage/diare. Jeg går på ketose-dietten. Så det kan være jeg spiser for mye fett.

Noen tips?
Hva slags måltid, kan jeg bryte fasten min med, som har lite karbohydrater?
Frukt og rå grønnsaker og spirer.
egg og bacon, omelett selv spiser jeg veldig lite egg for jeg blir så lei av det :P går mer i knekkebrød og kyllingvinger her :P
har med stor suksess avslutta eit par 7dagers daster med egg
Hva er hensikten med fasten? Er det vektnedgang kan du bryte den med MCT olje. Vet ikke hvor hensiktsmessig det er hvis du allerede er i ketose da.
Hvordan fungerer ketose-dietten?
Sitat av barebaremeg Vis innlegg
Hvordan fungerer ketose-dietten?
Vis hele sitatet...
Når du over en periode har et lavt inntak av karbohydrater vil kroppen produsere ketoner, ved hjelp av fett, som energikilde.
Dette kan for flere føre til vektreduksjon, hvis det var det du lurte på, delvis fordi fett og proteinrik mat metter mer enn karbohydrater (lavere kaloriinntak) og delvis fordi blodsukkernivå er mer stabilt som igjen gjør at kroppen har en mer effektiv forbrenning da insulinproduksjon er redusert.
Sitat av Lassis23 Vis innlegg
Når du over en periode har et lavt inntak av karbohydrater vil kroppen produsere ketoner, ved hjelp av fett, som energikilde.
Dette kan for flere føre til vektreduksjon, hvis det var det du lurte på, delvis fordi fett og proteinrik mat metter mer enn karbohydrater (lavere kaloriinntak) og delvis fordi blodsukkernivå er mer stabilt som igjen gjør at kroppen har en mer effektiv forbrenning da insulinproduksjon er redusert.
Vis hele sitatet...
Det høres bra ut!