Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3799
Hei!

Ønsker tips på gode krimserier. Liker serier som er lange gjerne der hver enkelt sesong baserer seg på en enkelt sak. Jo mer realisme jo bedre.

De eneste seriene som virkelig har fallt i smak er The Killing og True Detective.

Er stor fan av litt kald og dyster stemning, slik som i The Killing.
Prøvd meg på flere serier, men de felste har enten en sak per episode, som løses alt for fort og enkelt. Enten er det en urealistisk smart person typ. Sherlock, eller så har de tilgang på teknologi som løser alt for dem.

Vil se noe intellektuellt og smart, der etterforskningsarbeidet er mest mulig realistisk.

Noen som har tips/anbefalinger?
The Wire, fortsatt den klart beste etter min mening. Likte også The Night Of ganske godt.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Sitat av tihihihi Vis innlegg
The Wire, fortsatt den klart beste etter min mening. Likte også The Night Of ganske godt.
Vis hele sitatet...
Såklart! Glemte å nevne The Wire, likte de to førstenevnte bedre for å være ærlig, men The Wire var absolutt bra. Skal sjekke ut The Night Of, takker
Sist endret av iColdman; 26. september 2017 kl. 00:41.
Mr. Mercedes.
Handler om en pensjonert politimann som blir plaget av en morder han aldri klarte å fange. Meget bra serie, med en av de ekleste og mest realistiske sosiopat/sadist-typene jeg har sett.
The Missing er en bra krim om et barn som blir borte på ferie, går over 16 episoder. Ikke antologi.

Trapped er en utrolig bra Islandsk krimserie. Kan sees på NRK.no

Ellers henger jeg meg på The Night Of.
Sist endret av downlow; 26. september 2017 kl. 03:00.
River, The Fall og Marcella (alle Netflix). Og Broadchurch, selv om jeg synes sesong to var langdryg.
Hvis ikke-engelskspråklig er interessant så kan jeg komme med flere.
Blir ikke stort kjøligere enn i Fargo. Er kanskje ikke helt krim-krim, og ikke bare fokus på etterforskningen, men likefullt en fantastisk bra serie. Er forskjellig setting i hver sesong, med helt andre skuespillere (ala True Detective, bare (ikke for å tråkke noen på tærne) at her funker det bedre).
Sist endret av Viva la Opium; 26. september 2017 kl. 10:56.
Hei.

Johan Falk.
Sons of Anarchy.
��
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Mr. Mercedes.
Handler om en pensjonert politimann som blir plaget av en morder han aldri klarte å fange. Meget bra serie, med en av de ekleste og mest realistiske sosiopat/sadist-typene jeg har sett.
Vis hele sitatet...
Håpet ingen hadde anbefalt denne slik at jeg kunne få den gleden
Fantastisk serie !
Hei. Sjekk ut Line of Duty. Veldig bra krimserie som handler om korrupsjon i politiet. Utrolig bra serie, realistisk og veldig spennende.
Johan Falk! Svensk krim-serie med flere filmer på opptil 1.5 time +-
Topp 3 favoritt hos meg, Breaking bad & SoA ligger hakket over.
Stemmer vel bare delvis med det du spurte om men:
Comrade Detective.
Skal lissom være en politiserie fra kommunist-Romania på 80 tallet de har "funnet kopier av" og remasteret og dubbet til engelsk.
Hele serien er full av kommunistpropaganda og galskap.
Veldig gøy greie, og er teknisk sett krim, med én sak over seks episoder.
Dexter er en ekstremt kald serie, men den er ikke dyster.
Anbefales på det sterkeste
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Socooltho Vis innlegg
Dexter er en ekstremt kald serie, men den er ikke dyster.
Anbefales på det sterkeste
Vis hele sitatet...
Har sett Dexter, likte den veldig godt, men ikke helt hva jeg var ute etter.
Har sett ferdig "The Night Of" og den falt i smak Skal sjekke ut de andre seriene dere har anbefalt også!
Jeg vil anbefale Prison Break om du ikke har sett den enda. Var litt frem og tilbake selv på om jeg skulle se serien, men angrer ikke et sekund på at jeg bestemte meg for å se den!
Er ikke ren krim, men den faller innenfor sjangeren hvertfall.
Ozark kan trygt anbefales.

http://www.imdb.com/title/tt5071412/

Støtter også anbefalingen av Johan Falk. Særlig filmserien som kom etter de tre frittstående filmene.
Sist endret av mentalmelt; 4. oktober 2017 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.