Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5534
Hei, driver og oppgraderer pcen
Jonsbo Mod1 (elsk eller hat den)
Ryzen 1700x, Msi X370 Pro Carbon, m.2 960 Pro 500gb, blah blah blah. deler.


og har lyst på og bygge custom loop. sett og lest en del, funnet ut at det er PTEG rør jeg skal gå for. Egentlig det meste om hvordan deler osv jeg burde ha.

Har planer om og oppgradere GPU i senere tid, har en 390 per dags dato. men bytter nok til Vega når det kommer. så vill ikke vannkjøle 390'n for og kjøpe ny blokk i senere tid.
Tenkte og ha 2 radiatorer, 1 360 på topp og 1 i bunn.
Hvordan burde disse kobles? tenkte på noe slikt, som bilde viser.
Hvilken rør tykkelse? 10mm/12mm 12mm/16mm 12mm/14mm /tenkte på 10/12 eller 12/14?




Da går vannstrømmen fra pumpa til rad bot. (følger liksom farge etter varme i loopen)





Noen som har noen gode tips for en nybegynner?


Ser bilde ikke funket. http://i.imgur.com/tgdl3fl.png
Sist endret av First-Price; 17. mars 2017 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bildet funket det

Den loopen der bør fungere greit den, men vil anbefale deg å legge inn en tappekran så lavt som mulig (et T-stykke med kran på radiatoren) og en fillport på toppen av kabinettet med rør ned til reservoaret. Gjør fylling og tapping veldig mye enklere.

Når det gjelder diameter på rør mener jeg det ikke har så mye å si. Du har kun en(/to) komponenter som skal kjøles. Gå for det du mener ser best ut.

edit: Det er egentlig litt overkill med to 360 radiatorer for å kjøle kun CPU og GPU.
Sist endret av GreenRay; 18. mars 2017 kl. 01:39.
Tappekran er ett must! Er noe drit å kleppe rør hver gang du skal tappe av. Riggen min nå mangler tappekran da det ikke er plass til det i det hele tatt. Fillport er unødvendig så lenge du kommer til toppen av reservoiren din. Jeg har en fylleflaske med tynn lang tut, og det holder i massevis
Sitat av Lafaille Vis innlegg
Tappekran er ett must! Er noe drit å kleppe rør hver gang du skal tappe av. Riggen min nå mangler tappekran da det ikke er plass til det i det hele tatt. Fillport er unødvendig så lenge du kommer til toppen av reservoiren din. Jeg har en fylleflaske med tynn lang tut, og det holder i massevis
Vis hele sitatet...
Kan være kjekt med fillport hvis tanken ikke er høyeste punktet i sløyfa
Bare pass på at den tuben som er representert med lilla, får plass forbi GPU. Kan se litt rart ut hvis den må skvises inntil vinduet, eller bare får over GPU forsåvidt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Steco.Me
First-Price's Avatar
Trådstarter
Tenkte det kunne være morsomt og se hvordan det blei sende ut.




har ikke satt in tappekran enda, men venter på en fra england.
fill port så jeg ikke som en nødvendighet, så dette droppet jeg
▼ ... over et år senere ... ▼
Steco.Me
First-Price's Avatar
Trådstarter
oppdatering, gpu fikk endelig bli med i kjølinga, og byttet et par andre deler.

stort sett fornøyd med den nye loopen.

(slik den ser ut for øyet..)





hvordan "gaming" området er for øyeblikket.

andre ting jeg må tenke på¨i framtiden, er en ny skrivepult og kabel management.
har også lyst på nye skjermstativ, da med hydralikk sånn jeg enkelt kan sette det hvor jeg hvil.