Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2268
Hei
Kan man smelte rivotril under tungen over veldig lang lang periode? Det jeg tenker er at det ikke blir tatt helt opp etter noen uker(selv om jeg tar et lite glass vann etter)

Skader det tennene, tannkjøttet?
Kan man egentlig bare tygge pillen så svelge den iform av kjappere effekt som å smelte? Men vil det ødelegge inntaket?

Legen viste ikke alt å fikk ikke tid til å spørre alt jeg lurte på, prøvd å google litt.

Legger til at jeg vet det er en langtids virkende medisin, men liker effekten kjappere
Sist endret av snowR; 22. desember 2016 kl. 00:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal gå helt fint det etter min erfaring. Tror ikke det vil gi noen skader på tennene eller tannkjøttet, med mindre du gnir rivotrilen over tannkjøttet. Synes rivotril smaker litt basisk (mulig jeg tar feil), så tviler på at du vil pådra tennene syreskader.

Om du ønsker raskere effekt oralt bør du prøve å knuse de til pulver og drikke pulveret. Da slipper jo tabletten å løse seg opp i magen.
Jeg lager meg en liten mikstur av mine sovemedisiner, knuser dem i morteren og blander dette pulveret ut i vann. Får bortimot samme effekt, men mye raskere. Piller er jo i utgangspunktet kun sammenpresset pulver (ulike depot, og filmdrasjerte tabletter er dog annerledes).

Er jeg på feks hyttetur, tygger jeg bare tablettene, og svelger det ned med vann.
Sitat av Svartedauden Vis innlegg
Jeg lager meg en liten mikstur av mine sovemedisiner, knuser dem i morteren og blander dette pulveret ut i vann. Får bortimot samme effekt, men mye raskere. Piller er jo i utgangspunktet kun sammenpresset pulver (ulike depot, og filmdrasjerte tabletter er dog annerledes).

Er jeg på feks hyttetur, tygger jeg bare tablettene, og svelger det ned med vann.
Vis hele sitatet...
Obs: En "mikstur" av sovemedisiner/sedativer kan være vågalt (i verste fall dødelig) med mindre man er ganske sikker på hva man holder på med. Nå peker jeg ikke på deg spesifikt, men bare til opplysning for andre uerfarne som kanskje leser dette.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Synes rivotril smaker litt basisk (mulig jeg tar feil), så tviler på at du vil pådra tennene syreskader.
Vis hele sitatet...
Vil bare legge til at bare fordi det muligens ikke er en syre, betyr det ikke at det ikke kan skade, baser er like skadelig som syrer det og men syreskader vil de jo selvsagt ikke få om det er base da hehe