Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2139
hvordan aktivere iphonen med ny icloud bruker enn den som allerede er knyttet til tlfen, er dette mulig
sikker på det??'
Skal være mulig å koble den til iTunes i DFU-mode for så å gjenopprette telefonen uten å kunne passordet til iCloud. Hvis du vil beholde det som er på iPhonen så tror jeg det blir vanskelig.
Sist endret av PyroFisH; 5. oktober 2014 kl. 17:48.
trenger ikke det som er på telefonen. har du noen side hvor de viser hvordan du gjøre det?
når jeg prøver å tilbakestille tlf til IOS 7 så kommer det opp en feilmelding!

Feil 3194, feil 17 eller "Denne enheten er ikke kvalifisert for anmodet bygg"




Symptomer


Hvis iTunes ikke kan kommunisere med oppdateringstjeneren, kan du få en av disse meldingene:
•Feil 17
•Feil 1639
•Feil 3000-3020
•Feil 3194
•Feil 3100-3999
•Denne enheten er ikke kvalifisert for anmodet bygg
Sist endret av ShitSandwich; 5. oktober 2014 kl. 22:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dersom telefonen har IOS7 eller IOS8 må den først slettes fra forrige eiers iCloud-konto. Hvor vanskelig dette er å få gjort avhenger helt av hvordan man har tilegnet seg telefonen
Telefonen er i DFU-modus, så det skal ikke ha noe å si om forrige eier har slettet IOS7 eller IOS8?
Sitat av ShitSandwich Vis innlegg
Telefonen er i DFU-modus, så det skal ikke ha noe å si om forrige eier har slettet IOS7 eller IOS8?
Vis hele sitatet...
Feil. Telefonen må fjernes fra iCloud-kontoen til den forrige eieren. Apple selv har muligheten til å overstyre det, men det er en større prosess og de går sjeldent med på det.
hvordan sletter jeg Icloud-kontoen uten passordet da?
Sitat av ShitSandwich Vis innlegg
hvordan sletter jeg Icloud-kontoen uten passordet da?
Vis hele sitatet...
Du får tak i passordet eller er flink til å overtale den gamle eieren.
gamle eieren er blitt dement og har ingen forståelse av hva et passord er lengre.. har ikke muligheten til å få passordet der, derfor jeg sitter i denne saksa.. men det må jo gå ann å få slettet kontoen på andre måter??
I den forrige tråden var du på fylla og våknet opp med ny tlf, nå er eieren dement.

svaret blir uansett det samme: med mindre du får tak i gammel eier får du ikke slettet enheten fra icloud-kontoen, og har dermed en passe shiny brevvekt/blink til luftgevær/ølbrikke/noe annet kreativt som ikke innebærer å bruke den som mobiltelefon. Det er akkurat sånne tilfeller som har gjort at Apple har skrudd til sikkerheten på IOS for å unngå at nye eiere tar i bruk enheter de i utgangspunktet ikke har rettigheter til å benytte seg av.
Sist endret av liasis; 5. oktober 2014 kl. 22:59.
Hvis det hadde gått an, hadde det jo vært en elendig tyverisikring. Men det er det ikke, det er en GOD tyverisikring.