Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 5254
Hei,

Jeg har slitt med elendig batteritid på S3en siden jeg kjøpte den for en uke siden. Bluetooth, WiFi, sync, gps disablet, lysstyrke på lavt. Likevel, så holder ikke batteriet mer enn kanskje 24 timer om jeg er HELDIG. Er det noen andre som sliter med det samme? I batteri-appen står det at Cell standby har bukt 53% og brightness ca 10%. Nesten ingen åpne tasks annet enn GoSMS.

Beklager feilpost. Kan noen flytte til Mobil?
Sist endret av Oslash; 28. juli 2012 kl. 16:57.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bare 24 timer sier du?

Ganske bra for en smarttelefon med stor skjerm.

Nå er telefonen min hardt brukt men klarer jeg 12 timer er jeg i himmelen.
Hadde samme problemet fram til jeg flashet til ny kernel. Da bryter du garantien (med mindre du er totalt nazi til kundesupport og sier at det bare er software endring), men det kan hjelpe.
Sist endret av Mkvarner; 28. juli 2012 kl. 16:59.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Funker med ny kernel ja, men som nevnt blir garantien brutt.

telefonen bruker så mye strøm pga skjermen. for å se hva som har brukt strøm går du på "innstillinger - batteri" da får du opp en liste med hva som har brukt hva. jeg lader min hver natt, selv med utrolig lite bruk. dette er helt normalt for en smarttelefon
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Bare 24 timer sier du?

Ganske bra for en smarttelefon med stor skjerm.

Nå er telefonen min hardt brukt men klarer jeg 12 timer er jeg i himmelen.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du påstå det er ganske bra for en smarttelefon med stor skjerm som nesten ikke blir brukt? Skjermen har kun brukt 10% som jeg sier.

Beklager, jeg ser jeg hadde skrevet brightness. Men det er i alle fall saken.
Sist endret av Oslash; 28. juli 2012 kl. 17:02.
Sitat av Gig Vis innlegg
Funker med ny kernel ja, men som nevnt blir garantien brutt.
Vis hele sitatet...
Under tvil. Det er som jeg skrev bare en software endring.
Selv om man mister garantien når man flasher kernel så kan man flashe tilbake til orginal kernel og da blir det mest sannsynlig ikke merket av verkstedet. Dette gjorde jeg, og fikk ikke noe pes for det.
Hva forventer du når Samsung stapper mer og mer dingsebumser inn i den lille telefonen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Oslash Vis innlegg
Hvordan kan du påstå det er ganske bra for en smarttelefon med stor skjerm som nesten ikke blir brukt? Skjermen har kun brukt 10% som jeg sier.

Beklager, jeg ser jeg hadde skrevet brightness. Men det er i alle fall saken.
Vis hele sitatet...
selv om du slår av skjermen kjører alle applikasjoner du ikke dreper og alle autostartede applikasjoner i bakgrunnen og tar både cputid, minne og strøm.
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hva forventer du når Samsung stapper mer og mer dingsebumser inn i den lille telefonen?
Vis hele sitatet...
Jeg forventer at den skal bruke lite batteri når den ikke blir brukt og alle dingsebumsene er disablet.
Da forventer du dessverre for mye av en smarttelefon av den klassen.

Det er helt normalt at de går tom for strøm etter 24 timer selv om de er lite brukt.
Sitat av Oslash Vis innlegg
Jeg forventer at den skal bruke lite batteri når den ikke blir brukt og alle dingsebumsene er disablet.
Vis hele sitatet...
desverre så bruker den masse strøm når den ikke bruke også, veldig normalt med de aller fleste telefonene.
Er du misfornøyd med at du må lade den i løpet av 24 timer så leverer du den inn igjen og skaffer deg en mobil fra 1998.
Sitat av Settoz Vis innlegg
desverre så bruker den masse strøm når den ikke bruke også, veldig normalt med de aller fleste telefonene.
Vis hele sitatet...
I løpet av 6 timer på stock ROM uten strømsparing på så har min gått ned fra 90% til 87% imens jeg sover.
Trådstarter
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Er du misfornøyd med at du må lade den i løpet av 24 timer så leverer du den inn igjen og skaffer deg en mobil fra 1998.
Vis hele sitatet...
Jeg er da for helvete ikke misfornøyd med at jeg må lade den hver 24 time jevnt sett med normalt bruk. Problemet er at jeg med spinking og sparing SÅVIDT klarer 24 timer om jeg er heldig og har medvind. Jeg hadde over dobbelt så god batteritid på min iPhone 4.

In b4 "iPhone har ikke ekte multitasking" - jeg bruker å kille applikasjoner som jeg ikke bruker.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Det er blant annet fordi iPhone har knøttskjerm og mindre kraftig prosessor. Vet ikke med SIII, men på SII får du kjøpt et eget batteri som er litt tykkere, men varer lengre. 2k mAh. Som du ser av denne artikkelen er det helt normalt at den varer i de timene du ser på som lite. Stor skjerm = strømsluker.
Har du på NFC? Er sikker på at det tar en del strøm.
Er du ofte våken i over 24 timer i strekk, TS? Det er vel bare å lade telefonen før man går og legger seg.
Shady Banana
Quix's Avatar
Ser ikke problemet her. Hvis den holder i 24 timer så er det i mine øyne relativt lenge. Min SII dør som oftest etter rundt 16-17 timer. Det er jo bare å sette den på lading når du selv går å lader deg
Galaxy Tab 2 7.0 (P3100) klarer 15 timer med hardcore (if you know what I mean ) bruk. Ikke unormalt.
Min iPhone 4S måtte lades 2 ganger om dagen med mitt bruk, S3'en holder med samme bruk fra jeg står opp og til jeg legger meg (05-06 tiden). Så den holder vel ca 20 timer.
Overraskende nok så passer jeg bare min Nokia lumia 900 vær 3-4 dag om jeg har 3G av og WiFi :P
Sist endret av Vod0; 28. juli 2012 kl. 18:45.
Det må definitvt være noe gærlig med telefonen din, broren min har på wi-fi, sender meldinger 20 ganger om dagen, ringer rundt og tjaller og han har hatt på S3'en sin i 3 dager (uten å lade) og har fortsatt igjen 30 %...
Tviler litt, har brukt skjermen i 18 min, wifi, mobildata og sync er på.
http://i.imgur.com/7JPqN.png
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Deximus Vis innlegg
Det må definitvt være noe gærlig med telefonen din, broren min har på wi-fi, sender meldinger 20 ganger om dagen, ringer rundt og tjaller og han har hatt på S3'en sin i 3 dager (uten å lade) og har fortsatt igjen 30 %...
Vis hele sitatet...
tviler sterkt på at wifi er aktivert hele tiden da. han har nok slått på funksjonen som deaktiverer wifi når man ikke er kobla til, og som kobler til igjen når den innimellom søker nettverk..
Bare å se på bildet mitt, laveste lysstyrke og skjermen trekker strøm som bare det. Cellestandby trekker rundt 40%.
Merkelig, min S3 har nå ikkje vært ladet på 31 timer, og eg har 66% strøm igjen. Har lysstyrken på 80%, ringt i ca 20 min og sendt ca 10 sms. Samt at GPS, WiFi, 3G og Facebook står på hele tiden. Veldig fornøyd
*insert tittel her*
Hvorfor er denne tråden i kategorien "apple"? O.o
Ta screenshot fra batteridetaljer og et sånn bilde som jeg la ut over?
Min S3 holder i 2 1/2 dag, med moderat bruk og strømsparing aktivert. Strømsparingsmodus dreper litt av ytelsen, men øker batteritiden betraktelig. Telefonen holder et 2100 mAh batteri, så på tross av skjermen og ytelsen skal du kunne forvente bedre enn 24 timer, ved lite bruk. Lad mobilen fullt, skru den av og på, aktivèr strømsparing og slett minne.
Hold inne menyknappen, og velg "fjern alle". Om det ligger massevis av programmer og kjører i bakgrunnen, så bruker telefonen mer strøm. Det er også mulig å aktivere strømsparing.
Har du skrudd av 3G?? sett den på kun GSM om du ikke har skrudd av..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Har du skrudd av 3G?? sett den på kun GSM om du ikke har skrudd av..
Vis hele sitatet...
Litt lite vits med en telefon som SGS3 hvis man ikke skal benytte seg av datatrafikk.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Litt lite vits med en telefon som SGS3 hvis man ikke skal benytte seg av datatrafikk.
Vis hele sitatet...
Fordi om det er en SIII så trekker 3G mye strøm, man kan skru den av når man ikke bruker den hvis man synes det er for kort batteritid
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Fordi om det er en SIII så trekker 3G mye strøm, man kan skru den av når man ikke bruker den hvis man synes det er for kort batteritid
Vis hele sitatet...
Skjermen trekker minst 50 ganger så mye strøm som 3G gjør.
Den skjermen er litt vel glad i strøm ja. Selv etter å ha idlet i 7 timer med skjermen på i 10 minutter uten Wi-Fi tiljengelig (da søker den konstant) og bytter mellom H, H+ og 3G nettverk så trekker skjermen 60% strøm på rundt 50% lysstyrke.
Ved "normal bruk" - 3-4 telefonsamtaler om dagen, alt ifra 5-20 SMS, ca. 10-15mb mobildata, og WIFI er alltid aktivert når jeg er hjemme, klarer S3'n min glatt 2-3 døgn uten lading.
Regner med at dette er relevant på batteri problemer?

http://www.xda-developers.com/androi...ue-identified/
Dette kan også hjelpe.
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1791163

Tror jeg skal prøve selv...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg vil anbefale at du laster ned "Battery Widget Reborn!", appen har muligheter som gjør at mobilen så og si bruker 0 strøm på natten.
Min S3 holder i 48 timer nå, null problem!

- czaty
Du skal ikke drive å "kille apper" manuelt. Så mye som det er skrevet om det, og hvordan det forverrer telefonens opplevde ytelse er det merkelig at det fortsatt foregår. Android er ikke windows!

Dessuten, at telefonen bruker 50% av sin batterikapasitet med skjermen avskrudd, eller i hvile-modus, tyder på at du har noe installert som krever prosesser selv når selve program-frontenden ikke brukes. Ta en factory reset, og jeg regner med at det løser biffen.
Hadde samme problemet, slik løste jeg det på flere telefoner:

Gå til Innstillinger -> Mer -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus
Om denne står på Automatic, velg "GSM only"(2G) eller "WCDMA only"(3G).

Det automatic gjør, er at den skifter mellom 2G og 3G etter hvordan dekningen er, og her jeg bor er det foreksempel ikke akuratt den beste 3G dekningen, noe som gjorde at den skifta mellom dette konstant hele tiden, noe som drar batteri som bare det.

Gikk fra ca 1 døgn med batteritid til 2-3 dager, spørs på bruken.

Dette var en GSII, antar dette også funker på GSIII.
...og velg for guds skyld GSM only om du ikke bruker datatrafikk..

Har ikke tall for hvor mange anrop jeg har gått glipp av grunnet null 3G-dekning...
Kjøp nytt batteri?
Her er min Galaxy Note 2.
Bruker den endel gjennom dagen, Wifi er som oftest avslått i 5 timer om dagen. Ellers er mobildata,sync osv på hele dagen.



Note 2 har 3000mAh batteri, vet det finnes endel større batterier til S3 som ikke er Samsung sine,men google litt og sjekk om de er trygge og bruke med tlf din. Ville uansett først tatt en factory-reset.
Sist endret av freeaak; 12. februar 2013 kl. 16:43.