Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4749
Hei, freaks!

Dette er noe som har plaget meg lenge.
Er den kjente barneserien Svampe-Bob egentlig egnet for barn? Jeg satt selv som 3-4 åring og så på Svampe-Bob helt til jeg var 10-12 år. Ser vel egentlig enda på det! Når man tenker på det, er det egentlig en veldig bra, og fin barneserie bortsett fra dette:

Flere millioner barn over hele verden har sittet, i flere år og sett på kannibalisme på TV. Det er jo en krabbe, som selger "Krabbeburgere" på "restauranten" sin. Og ja, greit nok at andre fisk spiser det, men at andre krabber spiser det? Fisk spiser fisk, det er greit, men når dyrene blir fremstilt som mennesker, blir dette litt feil - syns jeg i hvertfall.

Med tanke på at Teletubbies har vært oppe til debatt i Norge, om det skal sendes på TV eller ikke, fordi den ene der er homo, syns jeg virkelig at det burde tas opp en debatt om Svampe-Bob også!
Hva med å starte her?

Kjør debatt =D

(Dette burde vel egentlig være på diskusjons delen, men satte det her, da det handler en del om samfunn og etikk)
Innviklingshemmet
Har sett masse på Svampebob, og har ikke tenkt et sekund på dette. Dette blir bare for patetisk..
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Jeg ser ikke helt problemet du sikter til. Barn vil ikke tenke at krabben selger krabbeburgere, og derfor må mennesker spise menneske(burgere?). Greit nok at barn lettere blir påvirket, men det finnes da grenser på hvor mye man skal kontrollere.

De lever jo også under vann, men blir fremstilt som mennesker. Er ikke det litt skummelt? Hva hvis noen unger tror de kan leve under vann? Katastrofe.

Nei, det er tåpelig å lage noe oppstyr rundt dette, da man heller kan reagere på oversminkede 8-åringer på barnetv nå til dags.
Svampebob er en av favoritt-tegneseriene mine!
At de er kanibaler er bare fordi vi mennesker skal lettere kunne identifisere oss med figurene.
Dette har man sett helt tilbake til Walt Disney's unge dager:

http://upit.no/bilder/thumbs/WFhfS.jpg

Og hva pokker er galt med homosexuelle figurer?
Hva er det du har fått i deg?
Trodde alltid at krabbeburgere var burgere som "krabbe" skjefen hadde laget oppskriften til. Ikke det at det var burgere med krabber i. Sikker på at det er krabber i de?
Synes du virkelig at dette er et problem?
Sitat av fy0phn Vis innlegg
Jeg ser ikke helt problemet du sikter til. Barn vil ikke tenke at krabben selger krabbeburgere, og derfor må mennesker spise menneske(burgere?). Greit nok at barn lettere blir påvirket, men det finnes da grenser på hvor mye man skal kontrollere.

De lever jo også under vann, men blir fremstilt som mennesker. Er ikke det litt skummelt? Hva hvis noen unger tror de kan leve under vann? Katastrofe.

Nei, det er tåpelig å lage noe oppstyr rundt dette, da man heller kan reagere på oversminkede 8-åringer på barnetv nå til dags.
Vis hele sitatet...
Formulerte meg kanskje litt dårlig.

Det jeg mener er at jeg syns det er litt rart at det ikke er noen som har reagert på dette før, da det ble en stor debatt om Teletubbies, og om det skulle blir aldersgrense på det- pga at det kan påvirke småbarn. Der var det en enda mer tåplig grunn: Jo, den ene tubbien var homoseksuel. Man kunne nemlig ikke vise dette til små barn.
Holy mother of lolz.
Jeg synes dette var en verre sak.
http://www.dagbladet.no/2011/12/08/k...stad/19332971/

Når NRK mener at Jul i skomakergata aldri skal sendes lenger for det ikke holder standard.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Nei, selvfølgelig er ikke dette et problem. Hva er problematisk? Skal man være redd for at små barn prøver å spise hverandre? Synes alt dette tullet med programmer som skal slutte å sendes på grunn av bagateller bare er håpløst...
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Formulerte meg kanskje litt dårlig.

Det jeg mener er at jeg syns det er litt rart at det ikke er noen som har reagert på dette før, da det ble en stor debatt om Teletubbies, og om det skulle blir aldersgrense på det- pga at det kan påvirke småbarn. Der var det en enda mer tåplig grunn: Jo, den ene tubbien var homoseksuel. Man kunne nemlig ikke vise dette til små barn.
Vis hele sitatet...
Da ble det hele litt mer forståelig! Jeg tror nok det hele handler om hva som selger. Oppstyr rundt homofili er noe media vet de kan tjene cash på. Krabbeburgere derimot, vil bare få de til å fremstå som patetiske. Og det er jo ikke noen stor hemmelighet at media påvirker de fleste i stor grad.

Begge deler er like tullete i mine øyne. Når folk skal legge seg opp i slike ting og attpå til mene det er skadelig for barna, kan man spørre seg selv hvem som er skada, barnet eller foreldrene.
Helt sykt det med teletubbies, men ser ikke helt det poenget i og kjøre en debatt enten det er svampebob eller teletubbies
Asosial introvert
Duckie's Avatar
For å si det sånn så er ikke Svampe-Bob det farligste programmet, du skulle sett Jetix. Så mye drit trodde jeg ikke det var mulig å få på lufta, er det rart små barn nå til dags blir voldelige?
Sitat av kmt94 Vis innlegg
For å si det sånn så er ikke Svampe-Bob det farligste programmet, du skulle sett Jetix. Så mye drit trodde jeg ikke det var mulig å få på lufta, er det rart små barn nå til dags blir voldelige?
Vis hele sitatet...
Point!
Jetix er noe møk.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Point!
Jetix er noe møk.
Vis hele sitatet...
Var. Kanalen ble avsluttet for mange år siden.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
Var. Kanalen ble avsluttet for mange år siden.
Vis hele sitatet...
Modda sannhet. Se på Disney XD du. Praktisk talt en mash-up av Jetix og smågutteseriene til Disney.
At krabbeburgerne er det verste i svampebob?? Hva med at han spiser seg "drita" og blir bakfull? http://www.youtube.com/watch?v=Y1FQ05yO5FE
Hva med de hyperrealistiske ansikstsutrykkene som kommer opp innimellom? Pissredd.
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
Hva med de hyperrealistiske ansikstsutrykkene som kommer opp innimellom? Pissredd.
Vis hele sitatet...
Samme med de linkene som ikke virker.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Samme med de linkene som ikke virker.
Vis hele sitatet...
Funker fint hos meg? <:
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
Funker fint hos meg? <:
Vis hele sitatet...
" You don't have permission to access "http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/unsuretoyou.jpg" on this server."
Sitat av Sinken Vis innlegg
" You don't have permission to access "http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/unsuretoyou.jpg" on this server."
Vis hele sitatet...
Dumt da. Her, ta et annet bilde istedet. http://e621.net/data/c3/38/c338c36e7...jpg?1270501059
sånn litt på siden av OP's originalinnlegg vil jeg bare ha sagt at svampebob er hjernedød underholdning på linje med paradise hotell. - Og som andre her sier, det går virkelig mye annet møl på barnekanalene.

Når ungene mine sitter og glaner på driten slår jeg av, og ber dem om heller å gå og fyre opp datamaskinene mine og spille spill fremfor å sitte passivt forran tv'en. Jeg sier ikke at pc-spilling bare er positivt, men jeg heller at tiden forran idiotbarnetv benyttes til å spille middels gode spill, spesielt i nettverk eller turnbasert på samme maskin.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Hei, freaks!

Dette er noe som har plaget meg lenge.
Er den kjente barneserien Svampe-Bob egentlig egnet for barn? Jeg satt selv som 3-4 åring og så på Svampe-Bob helt til jeg var 10-12 år. Ser vel egentlig enda på det! Når man tenker på det, er det egentlig en veldig bra, og fin barneserie bortsett fra dette:

Flere millioner barn over hele verden har sittet, i flere år og sett på kannibalisme på TV. Det er jo en krabbe, som selger "Krabbeburgere" på "restauranten" sin. Og ja, greit nok at andre fisk spiser det, men at andre krabber spiser det? Fisk spiser fisk, det er greit, men når dyrene blir fremstilt som mennesker, blir dette litt feil - syns jeg i hvertfall.

Med tanke på at Teletubbies har vært oppe til debatt i Norge, om det skal sendes på TV eller ikke, fordi den ene der er homo, syns jeg virkelig at det burde tas opp en debatt om Svampe-Bob også!
Hva med å starte her?

Kjør debatt =D

(Dette burde vel egentlig være på diskusjons delen, men satte det her, da det handler en del om samfunn og etikk)
Vis hele sitatet...

Jeg må nok si du tenker litt for komplisert for dette.
Barn er så uskyldige som de kan bli, og tankegangen er lik så.

Dette vil være en nytteløs debatt seende at du tenker ut ifra et perspektiv hvor du har hatt mange års erfaringer. Dette har formet deg som person, og det er først nå du ser på SvampeBob slik som du gjør nå.

Barn derimot, har ikke hatt mange års erfaringer, og de har ikke formet seg så veldig mye enda, så de ikke ser på svampebob som menneskelignende, kannibalfisker som lever under vann.
Jeg tror de er mer utsatt av alt de andre de får med seg i verden.
Ta hverdagen som et eksempel, krig på nyhetene, ulykke i Afrika, foreldre som skiller seg, for å ikke snakke om alt dritten som er på tv (som f.eks paradise nevnt ovenfor), osv osv... Skal vi debattere om det er rett eller galt det også? For all del, kjør på du.
Sitat av kampspurv Vis innlegg
sånn litt på siden av OP's originalinnlegg vil jeg bare ha sagt at svampebob er hjernedød underholdning på linje med paradise hotell. - Og som andre her sier, det går virkelig mye annet møl på barnekanalene.

Når ungene mine sitter og glaner på driten slår jeg av, og ber dem om heller å gå og fyre opp datamaskinene mine og spille spill fremfor å sitte passivt forran tv'en. Jeg sier ikke at pc-spilling bare er positivt, men jeg heller at tiden forran idiotbarnetv benyttes til å spille middels gode spill, spesielt i nettverk eller turnbasert på samme maskin.
Vis hele sitatet...
Svampebob er ikke det samme som "3D-fantasy-figurines" aktige geledyr som går på norsk barne-tv. Det er stappet med humor og kostlige situasjoner fra virkeligheten (satt på spissen ofte). Svampebob er et program for både barn og voksne, og ikke i NÆRHETEN av det søppelet "Drømmehagen" f.eks. (som jeg vet er for de mye mindre barna, poenget mitt er forskjellen i kvalitet på barneprogram i dag kontra tidligere)
Svampe-Bob er magisk og egner seg ikke for barn;

http://www.dagbladet.no/2012/07/03/n...ydig/22397028/
Synes Svampebob er en bra serie, jeg. Svampebob jobber med å flippe burgere, sjefen hans er en skikkelig gjerrig rass, hans eneste kollega mobber han, og han klarer ikke å flytte bort fra stedet han bor på fordi han aldri består sertifikatet. Det her kan jo sende et budskap om at livet er urettferdig, du må aldri gå ut ifra å bli behandlet med silkehansker og ikke minst; at du kan ha det fryktelig fint selv om du rett og slett er et bunnslam.

I tillegg til dette er hans eneste bestevenn tilbakestående og en real ballast i hverdagen. Det igjen kan jo sende et budskap om at vi er alle i samfunnet like mye verdt, og at man skal vie litt tid til de mindre begavede i samfunnet.
Det var i alle fall mine 5 cent om saken.
Sist endret av McLovin; 3. juli 2012 kl. 12:31.
Krabbe livnærer seg av kannibalisme fordi han er et bilde på den moderne kapitalist, som tjener seg rik på sine artsfellers arbeide (og dermed deres liv).
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Svampebob er ikke det samme som "3D-fantasy-figurines" aktige geledyr som går på norsk barne-tv. Det er stappet med humor og kostlige situasjoner fra virkeligheten (satt på spissen ofte). Svampebob er et program for både barn og voksne, og ikke i NÆRHETEN av det søppelet "Drømmehagen" f.eks. (som jeg vet er for de mye mindre barna, poenget mitt er forskjellen i kvalitet på barneprogram i dag kontra tidligere)
Vis hele sitatet...
Poenget ditt går meg hus, hytte & fritidsbolig forbi. Du mener kvalitet på barneprogrammer var bedre før? Det er jeg enig i. Lekestue, 1/2-7, bjørnen colargol, andungen kvakk-kvakk, skomakergata osv laget på syttitallet er vesentlig mye bedre enn fantorangensølet som sendes i dag..... Fordi ?...Eksempel?...Dokumentasjon?..... (og alt det andre som følger en påstand og som gjør at motdebatanter er enig med deg)

/bitende ironi.

(en femåring jeg kjenner godt + vennene hans synes forresten ovenfor nevnte programmer er driiiiiit kjedelige. )

Tilbake til nåtiden og den virkelige verden der månen IKKE er en gul ost.....du mener sånt søl som feks kaptein sabeltann, fantorangen, nysgjerrige nils, tinga tinga og dinosaurtoget er av dårligere kvalitet enn svampebob?

Kan det være fordi du som synes det er 14 +/- 2, og egentlig ikke er i samme målgruppe som femåringer ? Kanskje du, med din noe utdaterte referanseramme, har blitt moden nok for kanaler som sender viktige aktualitetsprogrammer? Feks "Pimp my gutterom" på MTV?

Kanskje du rett og slett har blitt litt gammel for barnetv? Ja rett og slett er litt utdatert? (ikke bli lei deg, det er en bra ting, tyder på at du vokser som du skal)

- Ting tyder på det når du som sammenligningsgrunnlag trekker frem drømmehagen, et program for aldersgruppen 1-3 år, og som sluttet å gå på NRK for ca 1 år siden. (takk herre, for mer enerverende skapninger på denne jord må man hente inn teletubbies for å matche)

Anyways, jeg sa aldri at masse folk ikke liker svampe-bob. Det gjør de, utvilsomt. Noen må jo være 12-16 år og ha pubertal humor også.
Men den dagen seervolum betyr det samme som kvalitet, den dagen er svampebob, big brother og paradis hotel kvalitetsunderholdning.

Inntil da konkluderer jeg avslutningsvis med at svampebob IKKE er kvalitet.

PS: Når du om noen år begynner å synes at svampebob er kjedelig/barnslig, sjekk ut noe som heter "the Simpsons" og etter det, "south park". Det virker nok litt "voksent" til å begynne med, men trust me, det er dritbra tidsfordriv mens jeg feks stryker skjorter. Men kvalitet, det er det faenmeg IKKE.

Haha.

Sitat av McLovin Vis innlegg
Synes Svampebob er en bra serie, jeg. Svampebob jobber med å flippe burgere, sjefen hans er en skikkelig gjerrig rass, hans eneste kollega mobber han, og han klarer ikke å flytte bort fra stedet han bor på fordi han aldri består sertifikatet. Det her kan jo sende et budskap om at livet er urettferdig, du må aldri gå ut ifra å bli behandlet med silkehansker og ikke minst; at du kan ha det fryktelig fint selv om du rett og slett er et bunnslam.

I tillegg til dette er hans eneste bestevenn tilbakestående og en real ballast i hverdagen. Det igjen kan jo sende et budskap om at vi er alle i samfunnet like mye verdt, og at man skal vie litt tid til de mindre begavede i samfunnet.
Det var i alle fall mine 5 cent om saken.
Vis hele sitatet...
Mao nettopp den slags programmer det er viktig at 4-6 åringer får med seg når de kikker på nicelodeon på dagtid.
Senere på kvelden, for 6-8-åringene, kan vi gjerne introdusere mer modne temaer. Feks Rambo - first blood og hunger games.
Det blir kjempebra!

Kampspurv: Nå til dags er ikke barnetv gøy, men det er ekstra skolearbeid, på linje med lekser.
Jeg digger Svampebob, og det gjør barna mine også. Sjekk ut episoden som heter "Sjømannsprat"! Vi lo så tårene trillet!! Uansett, ang diskusjonen her nå; jeg tror unger nå til dags tåler såpass. MYE annet som burde forsvunnet...
Synes det er verre at de fleste i Andeby ikke bruker bukse...
Sitat av Bishop Vis innlegg
Synes det er verre at de fleste i Andeby ikke bruker bukse...
Vis hele sitatet...
Ja huffameg. Tenk om de faktisk begynner å tro at ender skal være nakne(!)
Kan jo sammenlignes med galskapen i Pompel og Pilt.

Selv syns jeg Svampebob er helt greit. Så slipper barna å prøve LSD osv. Dagens typiske barneserier er alt for moraliserte. Ikke rart dagens barn og ungdom ser ut til å legge lista for galskap høyt når de blir oppdratt av TV og media. Fremfor foreldrene.

uff føler meg litt gammel når jeg snakker om dette (er 20).
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Poenget ditt går meg hus, hytte & fritidsbolig forbi. Du mener kvalitet på barneprogrammer var bedre før? Det er jeg enig i. Lekestue, 1/2-7, bjørnen colargol, andungen kvakk-kvakk, skomakergata osv laget på syttitallet er vesentlig mye bedre enn fantorangensølet som sendes i dag..... Fordi ?...Eksempel?...Dokumentasjon?..... (og alt det andre som følger en påstand og som gjør at motdebatanter er enig med deg)

/bitende ironi.

(en femåring jeg kjenner godt + vennene hans synes forresten ovenfor nevnte programmer er driiiiiit kjedelige. )

Tilbake til nåtiden og den virkelige verden der månen IKKE er en gul ost.....du mener sånt søl som feks kaptein sabeltann, fantorangen, nysgjerrige nils, tinga tinga og dinosaurtoget er av dårligere kvalitet enn svampebob?

Kan det være fordi du som synes det er 14 +/- 2, og egentlig ikke er i samme målgruppe som femåringer ? Kanskje du, med din noe utdaterte referanseramme, har blitt moden nok for kanaler som sender viktige aktualitetsprogrammer? Feks "Pimp my gutterom" på MTV?

Kanskje du rett og slett har blitt litt gammel for barnetv? Ja rett og slett er litt utdatert? (ikke bli lei deg, det er en bra ting, tyder på at du vokser som du skal)

- Ting tyder på det når du som sammenligningsgrunnlag trekker frem drømmehagen, et program for aldersgruppen 1-3 år, og som sluttet å gå på NRK for ca 1 år siden. (takk herre, for mer enerverende skapninger på denne jord må man hente inn teletubbies for å matche)

Anyways, jeg sa aldri at masse folk ikke liker svampe-bob. Det gjør de, utvilsomt. Noen må jo være 12-16 år og ha pubertal humor også.
Men den dagen seervolum betyr det samme som kvalitet, den dagen er svampebob, big brother og paradis hotel kvalitetsunderholdning.

Inntil da konkluderer jeg avslutningsvis med at svampebob IKKE er kvalitet.

PS: Når du om noen år begynner å synes at svampebob er kjedelig/barnslig, sjekk ut noe som heter "the Simpsons" og etter det, "south park". Det virker nok litt "voksent" til å begynne med, men trust me, det er dritbra tidsfordriv mens jeg feks stryker skjorter. Men kvalitet, det er det faenmeg IKKE.

Haha.
Vis hele sitatet...
Oioi, her er det noen som virkelig brenner for barne-tv! Unødvendig å lage poeng av at eksemplene mine er laget for forskjellige aldersgrupper når det kommer så tydelig frem fra posten min (som jo var den du svarte på). Hva får deg til å reagere så sterkt på kommentarene mine? Så utrolig frekke kommentarer tror jeg aldri jeg har mottatt på en noe så harmløs påstand noen gang før, haha. Innlegget ditt hadde hatt halvparten så mange ord om du hadde diskutert saklig, get over yourself!

The Simpsons og South Park er ikke eksempler på serier av kvalitet fordi du har det på i bakgrunnen mens du spyr tullprat i barne-tv debatter? Hva er da kvalitet? Hva med Trillingene fra Belleville, fordi den er ymtet på en mer intelligent målgruppe? Jeg mener kvaliteten på en tegneserie eller film avgjøres av hvor godt den er laget (alt fra tegninger, karakterer, story og humor/spenning/hvor godt den setter i gang tankespill) til ren underoldningsverdi. Dermed kan jeg med rette påstå at serier som South park, the Simpsons og Svampebob er serier av kvalitet, noe som er MIN mening og den kan du ikke ta fra meg
Redpilled alfahann
Endelig noen som peker på på de mange problemstillingene knyttet til programmet Svampebob. Selv ser jeg ikke på den tydelige oppfordringen til kannibalisme som det største problemet her, og det sier vel litt.

Det største problemet mener jeg er at serien portretterer snakkende dyr. Dette vil kunne gjøre at barn som lider av hallusinasjoner ikke vil oppfatte snakkende dyr som noe unormalt. De vil derfor aldri oppleve at de lider av psykisk sykdom. Dette vil føre til en en minkende etterspørsmål etter psykisk helsevern og trolig også en nedbemanning.

Et annet problem er at seerne kan komme til å få et følelsesrikt forhold til svamper. Når de opplever hvilke uverdige forhold lærer utsetter svamper for, vil det trolig oppstå større gnisninger mellom lærer og elev. Det er ikke usannsynlig at denne gnisningen vil tappe elevene for motivasjon. Mange elever vil ikke kunne klare å opnå sine mål med skolegangen og massiv depresjon vil følge. Dessverre vil svært få time hos psykolog på grunn av nedbemanningen. Her kan det bli snakk om en bølge av selvmord.

Et annet problem med serien Svampebob er karakteren Sindy. Sindy er et ekorn som tar i bruk en romdrakt for å kunne oppholde seg under vann. Det hadde vært greit det, hadde det ikke vært for international terrorisme. Jeg er nemlig stygt redd for at en propagandafilmskaper vil kunne bruke det faktum at Sindy har romdrakt som propaganda. Scenarioet jeg frykter er filmklipp av vestlige barn som tror at et bilde av en astronaut er et ekkorn. Dette vil kunne poengtere hvordan det vestlige samfunnet påvirker barnesinn. Dette er gull verdt nå terrorister skal rekrutteres.

Jeg konkluderer derfor med at Svampebob vil kunne føre til konflikter i skolen, en økning i selvmordsraten, terrorisme og selvsagt kannibalisme. At ikke showet ikke er kansellert allerede er mildt sagt sjokkerende.
Det hadde vel vært værre om krabben hadde selgt menneskeburgere?
Must...Feed---URH---UPON HUMAN FLESH!!
GRWAWALWLWLAH!



nei..Tror ikke det
Det virkelige spørsmålet er om teletubbies egener seg for barn:

http://www.youtube.com/watch?v=ScU_BtgMHIg
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Jeg mener kvaliteten på en tegneserie eller film avgjøres av hvor godt den er laget (alt fra tegninger, karakterer, story og humor/spenning/hvor godt den setter i gang tankespill) til ren underoldningsverdi. Dermed kan jeg med rette påstå at serier som South park, the Simpsons og Svampebob er serier av kvalitet, noe som er MIN mening og den kan du ikke ta fra meg
Vis hele sitatet...
Simpsons, south park, svampebob og en hel haug med annen "barnetv" suger, kvalitetsmessig. - Som barnetv.
Det sagt, som satire/samfunnskritikk er SP og simpsons relativt aktuelt. En bra måte å pakke inn kompliserte problemstillinger slik at dere fjortenåringer forstår det bedre og begynner å reflektere.

Så over til definisjonen/syretesten din.

Paradise hotel:
God teknisk nivå på filmingen.
Har definitivt masse karakterer.
God regi, programmet er klippet utmerket. reklamen plasseres perfekt.
Setter igang tankespill - Absolutt, jeg blir oppgitt, sint som ei fele og skamfull.
ren underholdningsverdi: Åpenbart, utfra seertall.

Mao, kvalitet utfra dine kriterier.

Jeg tror nok vi må bli enige om at vi er uenige, at du synes jeg er domm, og jeg synes du mangler nese for kvalitet.
Jeg kunne ikke drømme om å ta fra deg din mening. Når jeg stjeler går jeg nemlig i hovedsak etter ting av verdi.
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Jeg kunne ikke drømme om å ta fra deg din mening. Når jeg stjeler går jeg nemlig i hovedsak etter ting av verdi.
Vis hele sitatet...
Du diskuterer så modent at jeg vet ikke hvor jeg sal gjøre av meg en gang...