Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1187
Hei.

Tenker å kanskje lage en iso fil av en gammel win98 datamaskin, søkte på google og fant denne freakfurumtråden, men programmer som de foreslo der, var bare for å kopiere cder/dvder, ikke å gjøre andre ting også, som for eksempel dette.


Håper noen vet om et program/måte å få gjort dette på.
Du vil lage en gjenopprettingsdisk fra det operativsystemet som er på PCen? Norton Ghost gjør dette, og finnes (i hvertfall i utdatert versjon) til Win98.
Trådstarter
Sitat av excubated Vis innlegg
Du vil lage en gjenopprettingsdisk fra det operativsystemet som er på PCen? Norton Ghost gjør dette, og finnes (i hvertfall i utdatert versjon) til Win98.
Vis hele sitatet...
Takk, står noe om det her: http://service1.symantec.com/support...02030414141625, men her er det 2 spørsmål:
1. Er det gratis?
2. Hvor laster man det ned?
Sitat av Herû Vis innlegg
Takk, står noe om det her: http://service1.symantec.com/support...02030414141625, men her er det 2 spørsmål:
1. Er det gratis?
2. Hvor laster man det ned?
Vis hele sitatet...
1. Såklart ikke.
2. Her.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og hva skal du gjøre med denne ISOen i etterkant ?

Er ikke som at du kan boote den på andre maskiner.

Behøver du virkelig å ta vare på det OS'et og filene som er på det og fortsette å bruke det har du to valg :

1. La maskinen være som den er.
2. Bruk f.eks Vmware converter til å konvertere maskinen inn til en virtuell maskin.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og hva skal du gjøre med denne ISOen i etterkant ?

Er ikke som at du kan boote den på andre maskiner.

Behøver du virkelig å ta vare på det OS'et og filene som er på det og fortsette å bruke det har du to valg :

1. La maskinen være som den er.
2. Bruk f.eks Vmware converter til å konvertere maskinen inn til en virtuell maskin.
Vis hele sitatet...
Det jeg skal gjøre er å bruke den på virtualbox.

Det var ikke så mange alternativer av det Ciisai linket til, som var gratis og på windows, og det jeg fant, er jeg ikke sikker på virker på win98.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Om det vil funke aner jeg ikke da jeg ikke bruker virtual box, men jeg har endel tvil da mye hardware vil være forskjellig ville jeg tro.
Trådstarter
Da kan jeg vel kanskje bruke clonezilla, men er det da bare å laste ned/innstallere clonezilla på en win98 pc, også velge å lage en iso fil av systemet på en cd, også er det bare å ta cden i pcen jeg har virtualbox på, også gjøre det virtualbox vil ha av den?

Er det forresten noen flere programmer som finns til win98, er gratis, og kan lage .iso fil av operativsystemet på pcen
Trådstarter
Kan faktisk laste ned norton ghost til win98 gratis her: http://www.freedownloadscenter.com/l...on/norton.html