Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 3694
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Vurderer å stresse fattern litt til å sette oss over fra telenor til Get sitt M20.
Noe som har noen erfaringer? Får dere faktisk nær 20/2?
Får rimelig nærme 20/2 ja, men det er litt ustabilt til tider. Det kommer dog litt ann på hvor du bor. Enkelte områder har større problemer enn andre.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Ok, bra, for tiden har vi bare 4/0.34 aktivt
Skal egentlig ha 20/1... Damn telenor :/

Skylder halvveis på modemet også egentlig (Thomson multimodem FTS*)

*For the shit
Bare vær obs på at dere har bra nok dekning til at dere blir tilbudt 20/2, og ikke opptil 20/2. Det kan fort være store forskjeller om du bor litt ute på landet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Snakka med Get istad, høyeste hastighet (Med fibernett vel og merke) tilgjengelig er rundt 60/10 eller noe sånt

Nevner foresten at 10 min med klassisk ventemusikk er reint helvete.
Jeg har Get 20/2. Skal jeg anbefale noe, så er det å velge alt annet enn Get. Hver sin erfaring antar jeg, men her mister vi nettet flere ganger hver uke, og hastigheten er latterlig ustabil.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av enanthate Vis innlegg
Jeg har Get 20/2. Skal jeg anbefale noe, så er det å velge alt annet enn Get. Hver sin erfaring antar jeg, men her mister vi nettet flere ganger hver uke, og hastigheten er latterlig ustabil.
Vis hele sitatet...
Har fått en 3-ukers testperiode (10/2) som jeg skal bruke til å teste stabiliteten og hastigheten.
Er alt bra, bestiller vi det, er alt dårlig, gjør vi det ikke.
Skal få rutern til å kartlegge alle stopp i tjeneste og hastighet/gjennomsnittshastighet(tester pr. time)
▼ ... over en uke senere ... ▼
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Har nå testet i ett par dager, og god damn er det bedre enn gamlelinja, etter testene som har blitt gjort (1 pr time) er den laveste hastigheten som har blitt nådd har vært 7-1.1 MB/S ut av 10-2, ikke dårlig.

Men har fått ett problem, er det noen mulighet for å "komme seg inn i" modemet (som nå er Get-boksen) og sjekke litt der? har prøvd standard gateway men ikke fått noe respons, tenkte å ringe Get hvis ikke Freak har noe godt svar ^_^
Sist endret av Freddy_fred5; 10. februar 2012 kl. 14:35.
Du får ikke sjekket noe i Get modemet, utifra hva jeg husker så henter den configen til modemet direkte fra get. De bruker noe som heter Docsys (Husker ikke 100% hva navnet var)
Se om det finnes altibox fibernett i nærheten?
Bedre altarnativ spør du meg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Danke, får ringe Get å høre om de har noe å si om hva jeg kan gjøre.

Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Se om det finnes altibox fibernett i nærheten?
Bedre altarnativ spør du meg.
Vis hele sitatet...
Sjekket, høyeste hastighet de tilbyr i området= 5-1
Ta det versus 10-2 eller 20-2... Get er det beste i området, og det eneste over 10 MB/S
Har GET 20/2 selv og ikke har et eneste problem med det. Har alt bra 16/1.7 og opp til 22.2/2.27 (elns, over 20 lol). Greit nok at det er litt ventetid på supporttlf, men har god erfaring med det og at de er hjelpsomme.
Kan jeg spørre om hvilket område du befinner deg i?
Bor på løkka i Oslo, har get 20/8 (har en eller annen form for bonus-opplasting), jeg får 2,5MBps ned og 900-1MBps opp. Meget fornøyd sålangt, vil ikke gå over til noe annet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Kan jeg spørre om hvilket område du befinner deg i?
Vis hele sitatet...
Sier ikke noe nærmere enn akershus. Når jeg ringte fikk jeg det som eneste svar :/
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Danke, får ringe Get å høre om de har noe å si om hva jeg kan gjøre.



Sjekket, høyeste hastighet de tilbyr i området= 5-1
Ta det versus 10-2 eller 20-2... Get er det beste i området, og det eneste over 10 MB/S
Vis hele sitatet...
Mb/s*
Det er Megabits per sekund.
Med 10 Mb/s, får du 1,25 MB i sekundet.
Med 20 Mb/s, får du 2,5 MB i sekundet.

Megabit delt med åtte = Megabyte
Megabyte ganget med åtte = Megabit.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Sier ikke noe nærmere enn akershus. Når jeg ringte fikk jeg det som eneste svar :/
Vis hele sitatet...
Bor selv i Akershus, nærmere Lillestrøm området, så om du bor rundt der burde det hvertfall ikke vært noe problem.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Huztle Vis innlegg
Bor selv i Akershus, nærmere Lillestrøm området, så om du bor rundt der burde det hvertfall ikke vært noe problem.
Vis hele sitatet...
Du er en god stund unna.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Du er en god stund unna.
Vis hele sitatet...
Okay. Burde egentlig ikke vært noe problem, og sansynligvis får du i det minste bedre enn det du får fra Telenor nå.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Huztle Vis innlegg
Okay. Burde egentlig ikke vært noe problem, og sansynligvis får du i det minste bedre enn det du får fra Telenor nå.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg er ute etter
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Ok! Skjønner nå hva folk mener med ustabilt, for en halvtime igår fikk jeg bare 2/0.1 O.o
Men etterpå føk det rett opp igjen, til det vanlige 10/2. Sjekken til rutern meldte også at dette var det laveste det noensinne har nådd.
Hei

Noen som vet hvordan Get er i Stavanger/Sandnes ??? Tenker og enten gå for 50/5 eller 100/10. Hva vil dere anbefale en sin bruker nettet til CSS, Facebook og itt streaming av tv serier og sånn ???
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Hei

Noen som vet hvordan Get er i Stavanger/Sandnes ??? Tenker og enten gå for 50/5 eller 100/10. Hva vil dere anbefale en sin bruker nettet til CSS, Facebook og itt streaming av tv serier og sånn ???
Vis hele sitatet...
I stavanger området får du jo Lyse sitt 60/60 megabyte per sekund

Koster ca 2-3-400 i månen om du har telefoni og tv(altibox) med i pakka
Sitat av colabox Vis innlegg
I stavanger området får du jo Lyse sitt 60/60 megabyte per sekund

Koster ca 2-3-400 i månen om du har telefoni og tv(altibox) med i pakka
Vis hele sitatet...
Blokka har valgt Get Så må nesten da velge get :P
Get er ganske bra hvis du ikke ønsker å betale noe for internett. Vi er foreløpig inne i vår femte måned uten betaling pga. svært ustabilt nett.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Hei

Noen som vet hvordan Get er i Stavanger/Sandnes ??? Tenker og enten gå for 50/5 eller 100/10. Hva vil dere anbefale en sin bruker nettet til CSS, Facebook og itt streaming av tv serier og sånn ???
Vis hele sitatet...
50/5 eller 100/10 bare for CS:S, facebook og streaming!?

Jeg klarte alt det (med mer) på en 5/0.3 linje!
Hmm håpte du leste riktig Counter Strike Sorce Men vil ha et godt nett så jeg slipper og bruke et år for og laste ned et spill. Har Ice mobilt bredbånd nå og er ikke fornøyd :P
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Hmm håpte du leste riktig Counter Strike Sorce Men vil ha et godt nett så jeg slipper og bruke et år for og laste ned et spill. Har Ice mobilt bredbånd nå og er ikke fornøyd :P
Vis hele sitatet...
Ok, point, og ja, CS:S = Counter strike source, dette bruker ikke mye av nettet, streaming kommer til å ta mye mer!

Men det med nedlastning er jo ikke store problemet, er jo bare å la det nedlaste, men hvis jeg får nedlasta TF2 på 7 timer på ett 5/0.3 nett klarer vel ett 20/2 nett å nedlaste det fortere, så du trenger nok ikke gå så høyt som 50/5
Hmm Ja tror nok jeg enten går for 50/5 eller 100/10 bare for og være sikker. Og iallefall når jeg har penger nok til det
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Hvis du føler at du har penger til det, kjør på, men flaskehalsen din blir nok enten nettverkskortet eller Pcen selv.
Er totalt usikker nå
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hvis du føler at du har penger til det, kjør på, men flaskehalsen din blir nok enten nettverkskortet eller Pcen selv.
Vis hele sitatet...
De aller fleste har vel strengt tatt gigabit den da idag? og ALLE har hvertfall 100mbit nettverks kort... ?
jeg synes supporten hoss get var forferdelig men jeg fikk de 100/10 jeg betalte for en liten periode ^^ vil kansje si at det er litt ustabilt men ellers var det greit
Jeg har get, hjemme er det helt forferdelig. GIkk hele jula uten internet og det er veldig ustabilt. Bor i østfold, vet ikke hvordan det er andre steder men har ett veldig dårlig forhold til get. Selvom jeg har 10mb/s så henger det seg opp osv
At GET er ustabilt er i såfall variende, som nevnt har jeg hatt utrolig stabilt nett uten som helst nedetid i løpet av drøyt halvt år.
Av de forskjellige jeg har prøvd over tid, Telenor, Get, ICE, Canal Digital og Altibox (Skagerak fiber), må jeg si at Get og ICE er de dårligste, ICE på "første" og Get på "andre".
Canal digital er og voldsomt utstabilt.
Har best erfaringer med 1. Telenor, 2. Altibox (Skagerak fiber)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Noen som vet om noen som har Fibernett i Drøbaksområdet? Har lett rundt på google men finner ikke noe...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis du logger deg inn med adresse på bredbåndsguiden så får du opp alle leverandører som kan levere til deg (som har registrert kapasitet i det gitte området).

Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Av de forskjellige jeg har prøvd over tid, Telenor, Get, ICE, Canal Digital og Altibox (Skagerak fiber), må jeg si at Get og ICE er de dårligste, ICE på "første" og Get på "andre".
Canal digital er og voldsomt utstabilt.
Har best erfaringer med 1. Telenor, 2. Altibox (Skagerak fiber)
Vis hele sitatet...
Problemet med cable-leverandørene er ofte at de oversubscriber på sentralene som fy.

Jeg har hatt kabelmodem siden 2000 i tromsø, i starten var det bare en sentral på hele øyen, dette førte til mye ustabilitet men bedret seg etter noen år.

Når det kommer til xDSL leverandører er jo problemet avstanden, dette kan man ikke gjøre noe med dersom man ikke bor i et område som er høyt tiltrengt en ny sentral som er nærmere, hvorpå man kan ta kontakt med selskapet som leverer xDSL og høre om de ser profitt dersom de får flere kunder i det gitte området.

Fiber er jo såklart overlegent da avstand har å si jack shit, derimot er det ofte en lur arbeider som finner ut at han skal grave akkurat der fiberen er, så må du vente på sveisere i noen uker.
Skjekk om homebase leverer der du bor, billigt og bra nett! =)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Hmm, ser ikke at det er noen med fiber i området :/
synes at telenor sitt bredånd fungerer fint her i oslo. er ikke så veldig ustabilt, og de få gangene det er nedetid er det ofte sentrale problemer med telenor.

har ikke prøvd bredbåndet til Get men digital-tv'en funker ganske bra.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Ok, intet fiber hittil, og homebase leverer ikke hit....


Da blir det nok Get med opplastningspakke...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Nå er Get bestilt, og i full fart her nå.

Får 20-2.04 i hastigheter, og alt er konge hittil, har dog litt høyere Ping på enkelte servere, men det er ikke ett så veldig alvorlig problem.

Kan skrive i fremtiden om det er verdt det eller ei i drøbaksområdet.

EDIT; fødselsåret mitt i posts XD
Sist endret av Freddy_fred5; 25. mai 2012 kl. 16:38.
Jeg kjører Get M20, har HDPVR-boks som modem og kjører en god NetGear trådløs, og jeg får det jeg betaler for.