Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 6203
TL;DR: Nederst.

Jeg har brukt GET så lenge det har hett GET, og jeg har aldri hatt noen problemer. Dette er kanskje litt å ta i, TV-boksen har jo streika en gang grunnet overoppheting. Men alt i alt har telefoni, internett og TV fungert utmerket.

Men.

I dag snakka jeg med kollegaene på jobben i lunsjen, noe som tilsier at jeg fikk snakket med alle samtidig. Og _alle_ har hatt problemer med GET, og GET er bare drit i deres øyne.
Vanlige feil blant "alle" som bruker GET:
-Internett er ustabilt
-Dårlig fart
-TV-boksen funker ikke
-Dårlig TV-boks (ubegripelig i mine øyne, fins ikke noen bedre PVR-boks i mine øyne)
-Dårlig kundeservice.

Jeg har aldri hatt et problem med noen av delene, og poenget jeg skal fram til er et spørsmål:
[CENTER]Har noen her noen gang hatt så mye problemer med GET at de har vurdert å bytte leverandør?[/CENTER]
Har hatt get de siste 6 årene. Ingen problemer. Et modem tok kvelden en gang. Fikk nytt dagen etter...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Har hatt Get til Tv, prøver å bytte over til get på internettet også.

Har opplevd:
-Ikkefungerende boks (måtte resette/ta ut kortet)
-Litt ustabilt nett på prøveperioden
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Tv boksen funker greit hos meg, alt går som det skal med den. Internett på den andre siden er så og si ubrukelig, WIFI er VELDIG ustabilt, kan så vidt skype, men når man bruker kabel så er alt helt perfekt. Hastigheten er veldig dårlig, har betalt for en bedre linje enn det jeg har fått.

Konklusjon: Bedre enn Telenor.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Hjemme, så har vi Get på tv og internett. Tv fungerer utmerket, men internett er helt på trynet. Routeren må restartes flere ganger hver dag, til tross for flere klager til Get.
som alt annet med internett. Enkelte leverandører har problemer i enkelte områder. I disse områdene vil mange oppleve store problemer med denne leverandøren. Men dette betyr ikke at de har problemer nasjonalt. Som oftest er det teknologien og/eller kablene som er dårlige der dere bor.

I så fall kan å bytte teknologi hjelpe. Kanskje å bytte over til ADSL eller fiber?
Jeg sitter med GET, jeg er helt ubegripelig misfornøyd med hvordan det fungerer, det er ustabilt som et hav, internett driver å detter ut hele tiden, men tven fungerer som den skal, har også en hustelefon tilknyttet abonn. med tv, internett og telefoni. Jeg som trodde CanalDigital var dårlig på stabil internett, for meg nesten til å ønske jeg hadde det fortsatt.
Når dere snakker om erfaringer så kan dere nevne postnummer. Da er det lettere å vite hvor GET har/ikke har problemer.
Min lokale leverandør av kabel-tv begynte for en stund siden som GET-partner og jeg kan ikke si meg annet enn fornøyd med PVR-dekoderen iallefall. Enkle og ok menyer, filmleie fungerer som en drøm (skulle kanskje vært noe enklere oversikt?), opptak/avspilling etc. går knirkefritt for min del. Nå skal det sies at i forhold til de søppeldekoderne leverandøren min hadde før, som knapt nok var dugelig til noe som helst, så var "oppgraderingen" for min del enorm.

Internett leverer de ikke her. Kundeservicen til GET tør jeg ikke si noe på da mine spørsmål rettes til lokal leverandør.
A madman with a box
mabala's Avatar
Har ikke hatt problemer med Tv, men internett kan være veldig ustabilt av og til
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hjemme, så har vi Get på tv og internett. Tv fungerer utmerket, men internett er helt på trynet. Routeren må restartes flere ganger hver dag, til tross for flere klager til Get.
Vis hele sitatet...
Kjøp ny router?
Har jobbet på kundeservice hos get i 1 år. Det at du må restarte ruteren flere ganger om dagen er et ruterproblem, ikke get sin feil.

Nå er det da slik som en annen sa her, at det er noen områder som er mer ustabile enn andre. Bor du for eksempel i de store byene er get utrolig stabilt. I distriktene kan det være mer ustabilt, men dette gjelder alle leverandører.

Et lite tips vil være å ringe kundeservice fortelle om problemet, så sender kundebehandleren en teknikker(get dekker teknikkerkostander så fremt det er get som har feilen og det er det i 90% av tilfellene) og teknikker skrur opp signalet i koblingsboksen ell. Vær rolig og fattet og innhent så mye informasjon som mulig før du ringer slik at kundebehandleren virkelig forsr problemet. Noen kundebehandlere er rett og slett helt hjerneskada, men da kan man bare spør om å få snakke med en annen.

Håper du får løst problemet og lykke til
Nå skal det sies at Get er i utviklingsfasen fra coax til fiber. De følger ikke altibox sin stil (fiber helt inn til husveggen), men de strekker fiber til gatene og coax fra der. Dette vil si at Get (med mindre dem følger etter altibox) vil aldri nå samme hastighet som konkurrenter med hel fiber.

De som ikke har blitt oppgradert til fiber i stamnett vil hverken ha stabil tv eller internett, da disse hastighetene krever en del mer enn hva en kabel fra 70-80 tallet klarer å prestere.

Det er heller ikke enkelt for alle og hvermansen å se om de har fiber strukket i gatene.
Jeg bestilte Get her om dagen, da ADSL over kobberlinje er for ustabilt i området (0656). Da jeg mottok utstyret, kunne jeg ikke se finne noen måte å konfigurere routermodemet Get leverte. Jeg ringte inn om dette, og fikk beskjed om at det ikke var mulig.
Get vil altså styre hvordan nettverket ditt er satt opp. Jeg sa opp med èn gang. Jeg kan derfor ikke anbefale Get som internettleverandør. Det fungerer riktignok bra på TV, bortsett fra at TV-boksen må restartes en gang i uken.
Tror du har misforstått litt. Get leverer ikke rutere, kun modem, og ja det er riktig at du ikke kan konfigurere modemet. Men det forventes at du enten kjøper en ruter fra get eller privat for å sette opp nettverket ditt.
Så lenge man bor i et område med nye kabler er get bra.

Bodde tidligere i et område med gamle getkabler i gata og der var det helt på trynet. Hjelper lite å ha ny coax fra veggen og til dekoder/modem når kablene fra huset og videre ut nesten er irret over.

Nå har jeg flyttet til et nytt boligfelt der kobberkablene dems er intakte og det er meget stabilt.
Sitat av astroblack Vis innlegg
Tror du har misforstått litt. Get leverer ikke rutere, kun modem, og ja det er riktig at du ikke kan konfigurere modemet. Men det forventes at du enten kjøper en ruter fra get eller privat for å sette opp nettverket ditt.
Vis hele sitatet...
Da burde du ta en ny titt på produktene Deres. Dere leverer nå Cisco-routermodem, som er ferdigoppsatt. Her følger det ikke med brukernavn og passord for å konfigurere, da Deres egen tekniske avdeling påstod det var for usikkert å la kundene selv sette opp nettverket.
Brukernavn er admn/admin og det fikk du vel hvis du spurte?
jeg har selv GET og har problemer med:
Ustabilt Internett måtte flytte modemet frem og tilbake mellom dekoder og utak i veggen. for å reparer problemet måtte jeg har tekniker på min regning hjem til meg.
Mister tv i ny og ne, har skjedd bare et par ganger.
Vær gang jeg skrur på GET dekoder så søker den etter oppdatering tar en evighet-_-'
Sitat av Patrick Vis innlegg
De som ikke har blitt oppgradert til fiber i stamnett vil hverken ha stabil tv eller internett, da disse hastighetene krever en del mer enn hva en kabel fra 70-80 tallet klarer å prestere.
Vis hele sitatet...
At man ikke har fiber betyr ikke at nettet er ustabilt. Men i fremtiden når datatrafikken blir større og større vil kravet til båndbredde økes, og derfor er fiber en fremtidsrettet løsning som det er fornuftig å konvertere til allerede i dag. Du vil også kunne få høyere hastigheter på fiber-nett, men dette har igjen ingenting med stabilitet på nettverket å gjøre.
Kabelnettet som get bruker har teoretisk kapasitet på 1gbps. Så blir en god stund før dette blir utdatert. Hastighetene på get sitt nett går heller ikke ned hvis det er for mange påloggede brukere sik adslteknologien fungerer,
Sitat av prenix Vis innlegg
Da burde du ta en ny titt på produktene Deres. Dere leverer nå Cisco-routermodem, som er ferdigoppsatt. Her følger det ikke med brukernavn og passord for å konfigurere, da Deres egen tekniske avdeling påstod det var for usikkert å la kundene selv sette opp nettverket.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg liten tro på. Det er vel en vanlig ruter, og den er din eiendel. De kan ikke nekte deg å endre på innstillinger.
Kan skrive under på alle utsagt her; GET leverer alright TV-tilbud. Det funker alltid, opptaksfunksjonen fungerer som den skal og livet er fint. Internett, derimot, var søppel. Bor midt i Oslo, men til tross for det hadde vi så store problemer med ustabilt nett og GET ikke så noen annen løsning enn å gi oss et halvt år gratis. Å faktisk fikse problemet ga de en lang faen i. Nå har de, utrolig nok, ordnet opp i sakene og vi får den hastigheten vi skal ha. Har ikke merket nedetid på lang stund. Bør nevnes at vi bruker egenkjøpt router. Den vi fikk tilsendt falt bokstavlig talt fra hverandre og en router er liksom ikke noe man piller så mye borti. Kina-kvalitet lang vei
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Dette har jeg liten tro på. Det er vel en vanlig ruter, og den er din eiendel. De kan ikke nekte deg å endre på innstillinger.
Vis hele sitatet...

Enig med deg her. Tror nok det en kommunikasjonsbrist mellom kundebehandler og kunde. Routeren du du får fra get kan du gjøre som du vil med. Du kan sette opp nettverket som du vil. Modemet derimot er på forhånd satt opp og kunde skal ikke ha mulighet til å tukle med innstillinger.

Så at kundebehandler har nektet deg å konfigurere nettverketner nok en stor misforståelse, hvor du sikkert har sagt modem når du har ment router.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg savner GET! Bodde på løkka (0553) og hadde Get med bra hastighet på internett og utrolig bra kvalitet på tv-signaler med hdr-box og alt. Nå har jeg flyttet. Bor på Løren (0585) hvor jeg har Altibox. DET er søppel.

Drit i de som klager på Get. Det er Altibox man må klage på. SØPPEL
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Har nå fått Getnett i tillegg, så tenkte jeg kunne oppdatere om hvordan Get er i mitt område (Drøbak):

-grei hastighet (betaler for 30-5, får 27,25-5,25)
-rimelig stabilt (5-25 i Ping)
-god kundeservice (tar bare en stund før de svarer, men fortsatt bedre en Telenor sin)
Jeg forgudet GET når jeg bodde i Oslo (0350). I mine øyne finnes det ingen bedre PVR boks. Internett falt ut hele tiden, men da restartet jeg min egen trådløse ruter så det er ikke GET sin feil (denne tror jeg kan være vanlig blandt folk).

Nå skal jeg flytte til hus i Drammen hvor jeg vet at GET har digitalsignaler, men tidligere eier klaget over ustabilt internett, men stabile tv-signaler. Han hadde kablet internett så det lover ikke godt
Sitat av metooism Vis innlegg
Jeg savner GET! Bodde på løkka (0553) og hadde Get med bra hastighet på internett og utrolig bra kvalitet på tv-signaler med hdr-box og alt. Nå har jeg flyttet. Bor på Løren (0585) hvor jeg har Altibox. DET er søppel.

Drit i de som klager på Get. Det er Altibox man må klage på. SØPPEL
Vis hele sitatet...
Jaha? Jeg har altibox og har ikke hatt noen problemer
Jøss. Motstridende erfaringer. Det har jeg ikke sett før.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av metooism Vis innlegg
Jeg savner GET! Bodde på løkka (0553) og hadde Get med bra hastighet på internett og utrolig bra kvalitet på tv-signaler med hdr-box og alt. Nå har jeg flyttet. Bor på Løren (0585) hvor jeg har Altibox. DET er søppel.

Drit i de som klager på Get. Det er Altibox man må klage på. SØPPEL
Vis hele sitatet...
Hva er det som gjør Altibox så ille? Etter min erfaring så er det helt fantastisk.
Har Get på TV-en. Aldri hatt problemer med dem, og har også hatt dem siden tidenes morgen. Når jeg nylig kjøpte ny TV, stilte de med ny mottaker med HD-støtte uten kostnad. Byttet bare den jeg allerede hadde på nærmeste Spaceworld.

▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av wanna-b Vis innlegg
I mine øyne finnes det ingen bedre PVR boks.
Vis hele sitatet...
Den man ikke kan søke etter programnavn på, og som ikke viser hvilken kanal man er på, samt sesong og episode på serier når man trykker på info-knappen?
Tv, HD PVR boksen er genial syntes jeg enkelt, oversiktlig, kan bruke bare GET sin kontroll til både tv og boksen.

Har aldri måtte ringe Kundeservice så det er vel bare et pluss

Tidligere i en leilighet jeg leide, hadde de jeg leide av GET trådløst nett, det hang hele tiden... Var håpløst..
Sitat av eXerisjon Vis innlegg
Tv, HD PVR boksen er genial syntes jeg enkelt, oversiktlig, kan bruke bare GET sin kontroll til både tv og boksen.
Vis hele sitatet...
Men man kan fortsatt ikke søke etter programnavn ved å skrive det inn bokstav for bokstav, og det viser fortsatt ikke kanal og sesong/episode når man trykker på "i"?
Har hatt store problemer med Get ja. Men som noen sier, så kan det hende at det bare er rundt her jeg bor. Dårlig service. Vi kjøpte den "beste" pakka, med bra ruter og sånn, men så gikk vi 5 meter unna den, så funka ikke det trådløse lenger. Det er bare noen av tinga.

Bytta ganske fort over til NextGenTel. Noe som funker, men ikke er optimalt. Men det tror jeg ikke noe rundt her er..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Har hatt store problemer med Get ja. Men som noen sier, så kan det hende at det bare er rundt her jeg bor. Dårlig service. Vi kjøpte den "beste" pakka, med bra ruter og sånn, men så gikk vi 5 meter unna den, så funka ikke det trådløse lenger. Det er bare noen av tinga.

Bytta ganske fort over til NextGenTel. Noe som funker, men ikke er optimalt. Men det tror jeg ikke noe rundt her er..
Vis hele sitatet...
Det med trådløse er nok pga. At andre nett rundt bruker samme channel, opplevde selv bedre rekkevidde og 1mb/s bedre ytelse på nettet etter channel bytte
Har selv GET internett + tv etter å ha flyttet til inn i borettslag.
Har lite å utsette - har mistet nett ca 1 gang annenhver mnd(der det ikke er ruteren som er problemet) i 6 mnd, men fullt levelig, siden det har vært 1 minutt uten nett i slengen.

Kundeservicen har jeg heller ingenting å utsette på - får svar innen rimelig tid, og de som sitter der gjør jobben sin.

Det skal sies at det er ingen ISPer som alle elsker - det sekundet du mister internett og verdenen din raser sammen, blir alt plutselig slemt og dumt; inkludert de stakkars menneskene som skal hjelpe deg fordi du ikke klarer å trykke på WLAN-bryteren din.

Alt i alt, fornøyd. Og jeg jobber tilogmed for en annen ISP.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Men man kan fortsatt ikke søke etter programnavn ved å skrive det inn bokstav for bokstav, og det viser fortsatt ikke kanal og sesong/episode når man trykker på "i"?
Vis hele sitatet...

Såvidt jeg kan huske så viser den både kanalnavn og nummer når man trykker på "i". Sesong/episode avhenger vel av hvor dem kopierer infoen sin fra. Sikker på at du ikke snakker om altibox? Synes de har en mye verre brukeropplevelse. Bl.a. Kan du ikke hoppe til kanaler i kanallista ved å trykke på kanal-nr på fjernkontrollen. Ikke er det noen snarvei for å gå tilbake til forrige sette kanal heller (såvdt meg bekjent).
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Såvidt jeg kan huske så viser den både kanalnavn og nummer når man trykker på "i". Sesong/episode avhenger vel av hvor dem kopierer infoen sin fra. Sikker på at du ikke snakker om altibox? Synes de har en mye verre brukeropplevelse. Bl.a. Kan du ikke hoppe til kanaler i kanallista ved å trykke på kanal-nr på fjernkontrollen. Ikke er det noen snarvei for å gå tilbake til forrige sette kanal heller (såvdt meg bekjent).
Vis hele sitatet...
En kan skifte kanal ved å trykke inn kanalnummeret på fjernkontrollen, for å hoppe tilbake til forrige kanal du så på trykker du på "back"
Har den dyreste linja fra Get og kan ikke klage, de gangene det har vært no feil har teknikkene vært på saken før jeg overhodet har rukket å ringe inn og melde om feilen
Sitat av Trrunde Vis innlegg
En kan skifte kanal ved å trykke inn kanalnummeret på fjernkontrollen, for å hoppe tilbake til forrige kanal du så på trykker du på "back"
Vis hele sitatet...
Da tror jeg det er etter en oppdatering! Du kan ikke endre kanal med nummertastene mens du blar i tv-guiden/kanalmenyen?
Har hatt GET i flere årog nå har jeg altibox.
Positivt ved get er tv-boksen, mens internettet var elendig i borettslaget.

Hos altibox er det omvendt, ingenting å klage på internettet, men tv-boksen er latterlig dårlig etter min mening
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
Har hatt GET i flere årog nå har jeg altibox.
Positivt ved get er tv-boksen, mens internettet var elendig i borettslaget.

Hos altibox er det omvendt, ingenting å klage på internettet, men tv-boksen er latterlig dårlig etter min mening
Vis hele sitatet...
Bingo, det er min mening og. De som har altibox, men ikke hatt muligheten til å sammenligne med get, de vet ikke hva dem går glipp av...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Såvidt jeg kan huske så viser den både kanalnavn og nummer når man trykker på "i". Sesong/episode avhenger vel av hvor dem kopierer infoen sin fra. Sikker på at du ikke snakker om altibox? Synes de har en mye verre brukeropplevelse. Bl.a. Kan du ikke hoppe til kanaler i kanallista ved å trykke på kanal-nr på fjernkontrollen. Ikke er det noen snarvei for å gå tilbake til forrige sette kanal heller (såvdt meg bekjent).
Vis hele sitatet...
Har aldri sett sesong/episode i info-teksten for programmer på en Get-boks.
Har 30/2 linje og trådløst inn på rommet mitt har jeg aldri opplevd mer en 15 ned en sjelden gang. I gjennomsnitt ligger det vel på 4, ofte 2,5-.Nesten helt ny router i tillegg.... Kan nettverkskort eller wlan adapter være noe som ødelegger hastigheten? Eller er det annen grunn??? Med kabel fungerer det greit. Noen som vet om det er mulig og installere et modem på et annet rom enn der det er i utgangspunktet?
Jeg har hatt Get noen år nå. er storfornøyd. De leverer det de skal ++. Eneste som har hendt her, er at hdd i pvr boksen streika. Fikk ny ganske raskt. Internettet har eg ingenting å utsette på. Fungerer knall. Jeg har Get superbredbånd L, og får det eg betaler for.