Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1465
Har en 997mb som er ganske blurry, ikke bare på tekst men hele bildet. Noen som vet hvordan man fikser det, eventuelt resetter alle innstillinger på den(om det skulle hjelpe..) har forsøkt google, men finner ikke svar der.

edit; bruker den til counter strike 1.6 - der er den ikke blurry...
Sist endret av Zotify; 1. september 2017 kl. 21:12.
CRT?!? 18" skjerm på 18kg?
Sjekk at du kjører riktig oppløsning og frekvens:
1920 x 1440 at 64 Hz
Får den faktisk bare opp til 1280 x 1024

CRT er en klassiker vettu

edit; fikk den i 1920 nå, men det var enda verre.
Sist endret av Zotify; 1. september 2017 kl. 21:52.
Har selv lignende problem med en av mine 2 skjermer, på den ene som i hovedsak er en pc skjerm så er alt krystallklart, mens den andre skjermen som i hovedsak er tv skjerm (også Samsung) er blurry og har helt andre farger og kontraster.

Har selv prøvd å justere oppløsningen men det blir til at jeg får store svarte rammer rundt bildet på skjermen eller zooma så langt inn at jeg kun ser litt av startbaren.

ClearType fungerte til en viss grad på teksten, fikk gjort den litt tydligere, men ting er fortsatt veldig blurry.
"Øko-Terrorist"
CRT skjermer blir slitne etterhvert, de kan til en viss grad "freshes" opp litt men det involverer åpning av kassen og fikling med elektronikk som kan holde på nok spenning til lett å ta livet av deg i lang tid etter at det er koblet fra. Krever også litt elektrokunnskap.
Sist endret av tr80r; 2. september 2017 kl. 02:25.
Det er en setting som heter SRBH(?) eller av noe slag, har ikke skjermen på nå så får ikke sett men da skjermen litt mørkere men ikke så blurry da. Så kan vel bruke gammasutra i tillegg eventuelt. Men prøvde å laste ned driveren til skjermen også, fikk ikke til å innstallere pga "check monitor cd driver or disk" Vil det hjelpe med driveren tro?

Sitat av tr80r Vis innlegg
CRT skjermer blir slitne etterhvert, de kan til en viss grad "freshes" opp litt men det involverer åpning av kassen og fikling med elektronikk som kan holde på nok spenning til lett å ta livet av deg i lang tid etter at det er koblet fra. Krever også litt elektrokunnskap.
Vis hele sitatet...
Vil ikke tro skjermen begynner å dø, for da hadde den vel vært blurry i counter strike også?
Sist endret av Zotify; 2. september 2017 kl. 09:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har samme skjermen selv, du må prøve å bytte hz. Prøv 1024x768 @ 116 hz i windows. Ikke brukt skjermen på 1 mnd siden jeg sluttet med cs 1.6 helt nu trur jeg hehe :P

I windows xp så må jeg laste ned driver til skjermen.
Sist endret av Ukjentridder; 2. september 2017 kl. 17:16.
Nå får jeg den ikke i mer enn 85hz...

Har et amd/ati skjermkort. Noen innstillinger som er verdt å sjekke ut? Jeg fikk den i 100 hz igår. Selv når jeg "forcer" 1.6 i launch options så blir det bare 85. Noen som har innspill?
Sist endret av Zotify; 2. september 2017 kl. 20:55.