Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1244
Spiller sammen med andre avogtil og når jeg kobler opp den halvakustiske så får jeg avogtil trasig feedback. En av gutta mente jeg skulle få tak i en gummiring til å plugge lydhullet og la pickup ta alt av lyd. Men hva heter disse gummiringene man ser enkelte bruker på halvakustiske? Klarer ikke finne noe, og når jeg ikke vet hva det kalles så blir det vanskelig å få hjelp fra min gode venn google.

Vi har et svært dårlig rom vi spiller i, der vi pga plass blir stående i dårlige posisjoner i forhold til feedback, virker som om mic'n jeg bruker til sang plukker opp lyden fra gitaren/lydhullet. For feedbacken kommer gjerne i partier med litt trøkk. Har justert opp og ned på volum på gitaren, justert på forsterker og finner ikke ut av dette og er litt slitsomt å måtte snu seg delvis vekk fra mikrofonen i harde partier - ofte er det jo vokal der også.

Noen som har en ide om hva denne gummiringen heter?

Orker ikke dille med ennå flere mic'er nå pga kostnaden. Får bruke det vi har av utstyr. Men det må da gå an å plugge lydhullet uten å måtte ty til gaffa?
"Soundhole cover"
Håper du finner ut størrelsen på lydhølet da, så du får bestilt riktig
Virker som det stort sett bare er så søke soundhole cover eller feedback reducer, så finner du det du leter etter
Jeg har ikke bestilt fra amazon før, så egentlig ville jeg tatt en kikk på ebay også- veit UPS ofte blir frukt med amazon, og de har noen helvetes gebyrer og masse stress
Uten Filter
Trådstarter
Tusen takk
Var greit flau for meg den der altså.