Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3578
Ble tatt for å røyke hasj en stund tilbake, og fikk nå brev og sannsynligvis bot i posten.


Problemet er at det var min mor som fant brevet, da jeg befinner meg i utlandet frem til jul.


Jeg ønsker ikke at hun åpner brevet og ser hva som står der. Da hun ringte og spurte hvorfor jeg hadde et brev fra politiet klarte jeg for én gangs skyld ikke å være rask nok og finne på en god forklaring, og hun mistenker nok at det ikke er noe bra.

Derfor må jeg få tak i brevet og samtidig fjerne mistanke om at det er noe ille.

Det er ikke fullstendig krise for meg om jeg må være ærlig med muttern, men det er noe jeg vil helst unngå.



Jeg har ikke billappen, ellers skulle jeg bedt en kompis komme innom og hente brevet og forklare at det egentlig skulle vært deres bot fordi de ba meg skynde meg til ett eller annet. Da hadde jeg blitt kvitt brevet og fjernet mistanke om at jeg hadde gjort noe (kriminelt).


Har noen av dere freaks lignende forslag? F.eks. at en bekjent kommer og henter brevet og forklarer at det som står der egentlig er ment for dem, og at det er noe mer uskyldig enn å røyke marijuana i offentligheten.
Du har anmeldt noe så det er sikkert bare en henleggelse kan jo funke.
Ved mindre de da faktisk åpner det og ser hva det er.
be moren din sende det videre til deg og si du ikke aner hva det kan være, enten det eller at du har fått bot for offentlig drikking eller noe annet som ikke er så alvorlig, og si at det egentlig er til en kompis hvis morra di åpner det fyngerer bare om morra di fremdeles har borrelås på skoa om du skjønner hva jeg mener
Crimea River
Alec's Avatar
Offtopic men om jeg skynder et sted fordi en venn ber om det så er det fortsatt min skyld om jeg blir tatt i å kjøre for fort og ingen andre enn meg er rette vedkommende for en eventuell bot

Du kommer bare til å grave deg lengere ned når du ljuger om dette. Et forslag er å si at du ble redd og bekymret når du hørte det kom brev fra politiet, men det er jo bare fra da du og en kompis ba om å få utlevert politiattest over nett med en fillegrunn for å se om det var mulig uten noen som ba om det.

For eksempel:
Når jeg måtte ha politiattest til jobben min så krevde politiet et dokument fra arbeidsgiver hvor det står at de trenger det og det skal i utgangspunktet være litt "strengt" for å få det, men om man velger de rette feltene når man ber om det så går den rett igjennom og man får attesten tilsendt i posten. For mange som lurer på om de har noe de evt har glemt å rullebladet så er det en fin måte å sjekke det uten å måtte reise helt til politistasjonen.

Men igjen, ting vil bare bli verre, fordi plutselig får du spørsmål om hva som er i attesten, eller om din mor har klart å tyde tekst på innsiden som klart viser at det ikke er snakk om en politiattest. Vær heller ærlig å si at du prøvde hasj, at du ble tatt og at det ikke var noe for deg. Selv om det er en bagatell som ikke burde vært ulovlig så unngå å bagatellisere det, da sporer man av og skaper nye diskusjoner.

Andre forslag:
Si at det er en bot fordi du var frekk mot en politimann
Si det var en bot fordi du tissa på gata
Sist endret av Alec; 18. august 2017 kl. 09:50.
Sitat av Alec Vis innlegg
Si at det er en bot fordi du var frekk mot en politimann
Si det var en bot fordi du tissa på gata
Vis hele sitatet...
Støtter de her to forslagene! Offentlig drikking har jeg selv brukt som unnskyldning til foreldre.

Ikke prøv å dra en løgn før du vet om moren din har åpna brevet eller ikke doe, så slipper du å gjør ting verre en det allerede er.
Sist endret av Fofi; 18. august 2017 kl. 18:31.
Forslaget om å videresende brevet var jo bra! Samme med henleggelse av at du har blitt frastjålet noe, som kan være hva som helst. Det er jo din post fra politiet, så da er det jo naturlig å spørre om å få det videresendt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Fikk en bot på 5000 kroner for bruk av og besittelse av en mindre mengde hasj. Når det gjelder besittelse så hadde jeg en halvrøyka joint, kan umulig ha vært mer enn et halvt gram. Når det gjelder bruk så fersket de meg ikke mens jeg røyket, men jeg kan ha innrømmet det. Jeg var dritings da de tok meg og sa bare ja til alt som virket rimelig der og da, for å få mndre stress.

Men allikevel - FEM FUCKINGS TUSEN? Det er ikke rimelig!

Se på han her, fikk bare 2 lapper: http://www.itromso.no/nyheter/2017/0...t-14237099.ece


Hva foreslår dere at jeg gjør? Blir ikke stort bedre av at jeg befinner meg i USA frem til jul (utveksling).
Anonym bruker
"Tykk Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har de ikke bevis (beslag/blod- eller urinprøver), vedtar du ikke forelegget.

Du skriver det ble belaglagt en halv joint, og den kommer de nok til å bruke som bevis så du kan egentlig bare vedta forelegget og legge dette bak deg som en dyr lærepenge.
Anonym bruker
"Hoppende Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nekt å vedta forelegget. Hvis de bare har "innrømmelsen" til en full fyr som ikke skjønte hva politiet vaste om, men ikke har blod- eller urinprøver så spørs det om de gidder å ta deg til retten. De kommer ikke til å gå full CSI på den spliffen...