Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1764
Hey, jeg driver å styrer litt rundt med Plex, og tenkte jeg skulle få dette opp å gå.

Greia er at rtorrent kjører som en spesifik bruker, og denne brukeren ene og alene har tilgang på de greiene som rtorrent laster ned, men nå når plex skal på banen må plex også ha tilgang på dette.
Hvordan kan jeg gi brukeren Plex tilgang på innholdet uten at det går utover brukeren rtorrent kjører som?
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Hey, jeg driver å styrer litt rundt med Plex, og tenkte jeg skulle få dette opp å gå.

Greia er at rtorrent kjører som en spesifik bruker, og denne brukeren ene og alene har tilgang på de greiene som rtorrent laster ned, men nå når plex skal på banen må plex også ha tilgang på dette.
Hvordan kan jeg gi brukeren Plex tilgang på innholdet uten at det går utover brukeren rtorrent kjører som?
Vis hele sitatet...
Er det problem å sette opp tilgang ifra Plex til nedlasningsmappen ? hm.. forklar hva som er problemet?
Det er fler måter å gjøre dette på. En god måte er å gi rettigheter til mappen / mappene til en gruppe (altså grupperettigheter) og så la brukerne som skal ha tilgang være medlem av den gruppen. En bruker kan være medlem av mange grupper...
Nesting er vel strengt tatt overkill for hjemmebruk.

Sett opp full pupp på share rettigheter for everyone og begrens med ntfs rettigheter. Full access på torrent kontoen og admin, read og execute på plex.
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Jeg brukte gruppe-metoden, det fungerte veldig greit.

Takk for hjelpa