Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1757
Hei.
Jeg lager en hjemmeside i www.wix.com. Siden er ferdig å ble fin! Siste lille finish er at jeg trenger ett ganske avansert ordreskjema/kontaktsjema. Har prøvd appene på Wix og en annen ordreskjemabygger på internett, men opplever at disse tjenestene ikke får det profesjonelle utrykket jeg er ute etter.

Derfor lurer jeg på om det er noen her inne som har erfaring med noen som kan lage et avansert ordreskjema for meg.
Funksjoner jeg er ute etter:
*Sende skjema tilbake til utfyller som vedlegg/dokument til epost, med eget sporbart nummer.
*Kunne laste opp bilder.
*Kunne laste opp dokumenter.
*Kunne sende tilbake vedlegg/dokument bassert på hvilket produkt som velges i ordreskjema.
*Kunne gi ett prisoverslag for tjenestene kunden har valgt i orgreskjema.

Vet det er mange glupe hoder her og jeg drukner i søkeresultater på google. Alle svar settes pris på, men foretrekker svar fra folk og fe med erfaring.

Mvh JHJ
Hvor mye ser du for deg å betale for det?
Går det å endre php koden ? Slike "ferdig" produkter begrenser deg alltid. Vet ikke men ser for meg at dette ikke kan brukes til så mye mere enn å vise en webside, men mer avansert enn hva App-market har er det nok ikke mulighet for..

En må dessverre betale for kvalitet...
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvor mye ser du for deg å betale for det?
Vis hele sitatet...
Er det ikke like greit at de som har kunnskapene gir et anslagsvis beløp. Dersom TS ikke har noen særlig forkunnskap er det jo nærmest umulig å tippe hva en må ut med.

Mener ikke dermed at det er irrelevant å vite sånn ca hva TS ønsker å betale. Men la oss si at dette anslagsvis medfører en kostnad på 15-25000(tatt fra luften) så bør man jo kunne si dette. TS kan jo så avgjøre om dette er for mye. Prosjektet må jo uansett diskuteres nærmere per. tlf eller epost osv. før man starter.
Sitat av murloc Vis innlegg
Er det ikke like greit at de som har kunnskapene gir et anslagsvis beløp. Dersom TS ikke har noen særlig forkunnskap er det jo nærmest umulig å tippe hva en må ut med.

Mener ikke dermed at det er irrelevant å vite sånn ca hva TS ønsker å betale. Men la oss si at dette anslagsvis medfører en kostnad på 15-25000(tatt fra luften) så bør man jo kunne si dette. TS kan jo så avgjøre om dette er for mye. Prosjektet må jo uansett diskuteres nærmere per. tlf eller epost osv. før man starter.
Vis hele sitatet...
15-25k er nok sikkert en fornuftig pris for profesjonelle aktører, men jeg vil tro at det er mulig å få det langt billigere hvis han for eksempel hadde fått en hobbykoder her på bruket til å gjøre det for ham.

Uansett hvor seriøs/rutinert leverandør du velger, så er det absolutt viktigste å lage en svært detaljert kravspesifikasjon, slik at både oppdragsgiver og programmerer er klar over omfang, forventet leveringsdato, funksjonalitet etc.

Alle endringer i kravspesifikasjonen underveis bør også avtales skriftlig.
Hei takk for svar så langt. På Wix.com kan man sette inn HTML5 koder, som jeg tror er ett godt verktøy. Jeg ser også for meg at jeg også kan vidresende kunden til en ny adresse når de trykker på knappen bestill nå for og så fylle inn ordrespesifikasjoner i skjema (ny webside).

Pris er irrelevant på dette tidspunktet, jeg har god kunnskap fra tidligere prosjekter og vil lage god dokumentasjon til bedriften som skal lage det.

Jeg var kansje ikke helt klar på hva jeg ønsket svar på, jeg ønsker å vite om noen har erfaring med bedrifter (små og store) som er gode få å lage disse ordreskjemaene. Neste steg vil være å ta kontakt med de, legge frem prosjektet for så å innhente priser. Er det noen her på forumet som er gode på dette og har lyst på en liten jobb er de også velkommen til å ta kontakt.

Takk til dere som også forespeilet en pris, litt off topic, men veldig nyttig informasjon.
Sitat av Stellatassen Vis innlegg
Hei takk for svar så langt. På Wix.com kan man sette inn HTML5 koder, som jeg tror er ett godt verktøy. Jeg ser også for meg at jeg også kan vidresende kunden til en ny adresse når de trykker på knappen bestill nå for og så fylle inn ordrespesifikasjoner i skjema (ny webside).

Pris er irrelevant på dette tidspunktet, jeg har god kunnskap fra tidligere prosjekter og vil lage god dokumentasjon til bedriften som skal lage det.

Jeg var kansje ikke helt klar på hva jeg ønsket svar på, jeg ønsker å vite om noen har erfaring med bedrifter (små og store) som er gode få å lage disse ordreskjemaene. Neste steg vil være å ta kontakt med de, legge frem prosjektet for så å innhente priser. Er det noen her på forumet som er gode på dette og har lyst på en liten jobb er de også velkommen til å ta kontakt.

Takk til dere som også forespeilet en pris, litt off topic, men veldig nyttig informasjon.
Vis hele sitatet...
HTML5 er ikke "kode" i den forstand. HTML er ett markup språk, som brukes for å definere dokumenter. Man har jo selvsagt Javascript, men tingene du forespeiler her kan ikke gjøres 100% på klient siden, og må da løses via en backend i ett språk som f.eks PHP eller ASP.net. Så vidt jeg vet lar ikke Wix deg laste opp slikt. Så da må du leie en server for denne biten, og eventuellt kjøre en POST fra en form på siden din mot denne serveren, eller eventuellt bare ha hele formen i en iframe.

Wix er og blir ett "leketøy". Skal du ha en skikkelig web plattform som er fleksibel, må du nok over på en skikkelig CMS plattform, eller få utviklet noe eget.
Sitat av djxfade Vis innlegg
HTML5 er ikke "kode" i den forstand. HTML er ett markup språk, som brukes for å definere dokumenter. Man har jo selvsagt Javascript, men tingene du forespeiler her kan ikke gjøres 100% på klient siden, og må da løses via en backend i ett språk som f.eks PHP eller ASP.net. Så vidt jeg vet lar ikke Wix deg laste opp slikt. Så da må du leie en server for denne biten, og eventuellt kjøre en POST fra en form på siden din mot denne serveren, eller eventuellt bare ha hele formen i en iframe.

Wix er og blir ett "leketøy". Skal du ha en skikkelig web plattform som er fleksibel, må du nok over på en skikkelig CMS plattform, eller få utviklet noe eget.
Vis hele sitatet...
Dette er sikkert ting bedriften som lager ordreskjema også vet og kan hjelpe meg med. Jeg skal få laget en "Proff" hjemmeside senere, men en hjemmeside på den størrelsen jeg har laget ville blitt alt for dyrt nå i oppstartsfasen.

Du kjenner ikke til noen bedrifter som kan lage disse ordreskjemaene med de funksjonene jeg har beskrevet ?

Funksjoner jeg er ute etter:
*Sende skjema tilbake til utfyller som vedlegg/dokument til epost, med eget sporbart nummer.
*Kunne laste opp bilder.
*Kunne laste opp dokumenter.
*Kunne sende tilbake vedlegg/dokument bassert på hvilket produkt som velges i ordreskjema.
*Kunne gi ett prisoverslag for tjenestene kunden har valgt i ordreskjema.
Sist endret av Stellatassen; 29. september 2015 kl. 14:08.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du skaffer deg eit webhotell hos ein fornuftig tilbyder, t.d. host1, og bruker nokre timar på å lese deg opp på t.d. wordpress eller drupal kan du få opp det du er ute etter rimeleg kjapt. Det er ca. ingen bedrifter som spesialiserer seg på så enkle forms som du skildrar - det er eit timesprosjekt, og ein ting som du utmerka godt kan finne ein inder til å gjere på ei tilfeldig freelancer-webside. Å betale eit norsk firma for det gjev lite eller inga meining.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvor mye ser du for deg å betale for det?
Vis hele sitatet...
Det finner jeg ut av når jeg kan innhente tilbud fra seriøse aktører. Regner med at prisen må settes etter hvor stor jobben er, så om du vet om noen flinke folk så list dem gjerne opp her

Sitat av thundercat Vis innlegg
Går det å endre php koden ? Slike "ferdig" produkter begrenser deg alltid. Vet ikke men ser for meg at dette ikke kan brukes til så mye mere enn å vise en webside, men mer avansert enn hva App-market har er det nok ikke mulighet for..

En må dessverre betale for kvalitet...
Vis hele sitatet...
Jeg er forbredt på å betale for det ! nå er jeg i fasen hvor jeg skal finne aktører som kan bygge slike ordreskjemaer vet du om noen, så list de gjerne opp under.

Takk for svar
Sist endret av Stellatassen; 29. september 2015 kl. 16:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sikkerhetsklarert
Tør påstå at "alle" som kan litt om webutvikling kan greie dette. Såvidt jeg ser så er dette bare et slags "dynamisk" bestilingsskjema, der resultatet varierer avhengig av hva som velges av brukeren.

Tegn opp prosessene du ønsker i et flytskjema, så er det lettere å se omfanget.

Som slashdot var inne på, så finner du helt sikkert noen som vil ta dette for en billig penge. Har selv brukt hatchwise.com for å ta deler av jobber jeg ikke har hatt tid til selv. Hatchwise er mer designbasert, men det finnes tilsvarende for webutvikling.