Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 4071
Takk for tipset =).
Skal prøve det etterpå og se om det hjelper noe
carlo: lenge siden du har kjørt en BIOS oppdatering? maange HK som bøgger litt i win2k hvis man bruker en gammel BIOS..

hos meg hakker GTA også av og til, av og til kjører det helt smooth, men noen ganger er det som sirup... har et MSI GF2 Ti 64 DDR, 500 Athlon (whuhu..) og 3hundreogno RAM.. kjører GTA med Daemon-tools..

i begynnelsen hakka det skikkelig mye, men da jeg tweaka litt på Direct3D'en ble det mye bedre! ikke bra nok, though...

har et annet sykt problem også: en skygge (vet ikke om det blir rette forklaringa) henger igjen hele tiden, sånn som når du vifter med et stjerneskudd så ser du hvordan mønster du har laga osv.. sånn henger bildet igjen hos meg! noen andre med samme problem?
for folk med geforce

the slowdown problem.

Go to 'display', then to 'settings', to to 'additional properties' under the geforce tab.
change your 3d antialiasing settings to manual, and then select off.

Next, go to Direct3d settings, and change Mipmap detail level to Blend, or High Image quality.

Apply your changes and the play the game. you should see a big increase in your frame rate!!
Vis hele sitatet...
vil også anbefale å regge dere på gta3forums.com for å kunne bruke Troubleshooting & Optimization forumet.
Hehe.. La inn den XP Patchen som ble anbefalt her på forumet,
så nå virker alt helt fint på gta3. Jeg kjører jo bare 640x480 men det går helt fint ingen hakking eller no.
Så mitt Geforce 2 MX 400 kort som er no dritt duger vist til noe.
Extermini : takk for tipset men det hjalp ingen ting for meg =(
Jeg har en kammerat som har innstalert xp på nytt for å spille gta3, han har lagt inn de fixene som skal legges inn og har gjort det akkurat likt som meg der det går ganske bra. Problemet er at spillet fryser seg med en gang i spillet, og detter ut i windows når han skal sette seg inni den første bilen på spillet. Noen som har vært borti noe av det samme, og vet hva han bør gjøre?
jeg lurer på en ting. hvorfor klarer alle å lage spill som virker, untatt rockstar?
Opprinnelig postet av frittjaaff
jeg lurer på en ting. hvorfor klarer alle å lage spill som virker, untatt rockstar?
Vis hele sitatet...
De hoppet over beta-testingen.
Opprinnelig postet av Extermini
Hmm. det eneste som jeg har problemer med er at jeg ikke får tekst i spillet. Det eneste jeg ser er firkanter. Grafisk sett så funker spillet. Men det er kjipt uten teksten. Kan jo ikke skifte oppløsning eller kontroller pågrunn av det
Vis hele sitatet...
Jeg har samme problemet. Du skulle ikke tilfeldigvis ha Myth releasen?
Any tips, det er irriterende. hater det faktisk!!!
Kan det ikke ha noe med saken å gjøre at Alle radio-stasjonene manler (for det gjør de vel i Ripp-Versjonen?)
Og at spillet ikke får til å lese de?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kjører GTA 3 i 800x600x32 på en Duron 950, med 512 MB ram, og 64 MB Kyro II kort, og det hakker så lite at du vil ikke merke det... jeg kjører med alle instillinger på bunn, og veiw-distance på 4 eller noe sånt, men det er helt greit å spille likevel... grafikken er konge uansett
Vel, jeg sliter mest....

Win Me (suxx0r)
Amd Athlon 1.1ghz
384 133mhz SDram
Ge Force 2 Mx 200
Deamon toolz

640x480 er oppløsningen min, kjører med det desidert laveste på alle punktene (synsrekkevidde, lydkvalitet og bildekvalitet), hakket ørlite ved første øya (kjenner ikke navnene), ved andre øya er det til tider ekstremt, og ved den siste øya er det en blanding av de to første... En test man kan ta er å kjøre fra første til andre øya via broen, da legger man fort merke til hakking hvis man tenker over det...

[Edit: satt inn en parantes]
du kan prøve og taste inn 'eatsoup' hvis det var riktig fra min side, da skifter været til tåke og det betyr mindre å behandle for skjermkortet siden man ikke ser langt når det er tåke.. du kan prøve det regn lager mye lag
Ville prøvd å gå inn i options og tatt av "Trails", den tar opp ganske mye systemkraft. Og du kan prøve å sette ned hvor langt du kan se(husker ikke hva den het).
Og det virker ikke som GTA3 er skikkelig programert til Windows2000, har hørt om flere problemer med hakking i 2k med topp maskiner, bruk 98, det eneste som duger(hvis ikke må du ha dobbelt så mye ram til GTA3).

EDIT: ops, en måned for sent
Sist endret av Xarion; 12. juni 2002 kl. 22:15.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
aner ikke om dette er sagt tidligere, men hakkingen skal vist trappe ned om du smeller ned minst mulig oppløsning på skrivebord og slike ting som du ikke har bruk for når du spiller....
Opprinnelig postet av polle
aner ikke om dette er sagt tidligere, men hakkingen skal vist trappe ned om du smeller ned minst mulig oppløsning på skrivebord og slike ting som du ikke har bruk for når du spiller....
Vis hele sitatet...
Mjaha... Tar og hiver ned på 1024 x 768 da, kanskje jeg kan drive andre øya smooth...

> Noen som vet om grafikkortet mitt fungerer som en flaskehals for pc'en!? Jeg mener, har greie komponenter utenom...
Opprinnelig postet av blaZin^


Jeg har samme problemet. Du skulle ikke tilfeldigvis ha Myth releasen?
Any tips, det er irriterende. hater det faktisk!!!
Vis hele sitatet...
Dette er et windows problem. Se på gta3forums.com så finner dere en patch fra MS. Orker ikke finne fram den nå.
Jeg har prøvd GTA3 i : WinXp, Win2K server, Win2K og det hakker like mye i alle sammen...

jeg tror det kan ha noe med cd-romen å gjøre...

En kamerat av meg har samme release som meg og samme maskin og hos han hakker det ikke... Jeg har en gammel DVD spiller og han har en 40xcdrom.
Han har oxo RAID, men det skal ikke ha så mye å si....

Speq : T-Bird 1,4 , GF2 Pro64Mb, 512 MB.
Rockstar suxx0r... Slik går det når de for faen ikke gidder å teste spillene skikkelig. Noen nevnte noe om en beta testing... Tenk de som har betalt flere hundre kroner for et spill som ikke fungerer skikkelig på respektabel oppløsning... feen...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Nå har jeg hørt no om at man ikke skal kjøre spill på så forferdelig høy oppløsning, men det har jeg ærlig talt ikke peiling på i hele tatt.
jeg kjører det totalt smuud på en p41.9 geforce3 i 1280x1024x32 med max på alt. hakker ikke en drit, opplevde litt i førsten men det tror jeg kommer av at jeg bruker daemon tools. men nå går det altså brillefint.
Opprinnelig postet av sorath
jeg kjører det totalt smuud på en p41.9 geforce3 i 1280x1024x32 med max på alt. hakker ikke en drit, opplevde litt i førsten men det tror jeg kommer av at jeg bruker daemon tools. men nå går det altså brillefint.
Vis hele sitatet...
Har du brent ut på cd? Eller bruker du et annet monter prog?
Vel vel, det funker 100% for meg.
1400 MHz, GeForce4, 256 mb RAM, høyeste oppløsning, høyeste detalj level. Ingen problemer.

Edit: Uten patches eller andre fixerier vel og merke.
Opprinnelig postet av sorath
.. men det tror jeg kommer av at jeg bruker daemon tools.
Vis hele sitatet...
Better than thou.
Trådstarter
Det er jo ganske klart at det er skjermkort som er problemet. Faen så hypp på et nytt as.. Funker though ganske bra hvis dere bruker løsningen på http://www.gouranga.com/news.htm
Sjekk posten som heter "Speed Up GTA3 PC". Funka jævlig bra for meg.
[offtopic] hvor langt er dere kommet i gta?
jeg har criminal rating: cleaner 1454 ..

har gjort ferdig det meste i 3dje byen har noen mission igjen i andre ..

[edit] så ikke % greia .. jeg har 77% completed. [/edit]

[/offtopic]
Sist endret av sorath; 13. juni 2002 kl. 22:40.
Jeg mekka 35% av spillet på PlayStation 2, på den tiden hadde jeg rukket å bli så gruelig lei av spillet. Har ikke spilt det siden desember.
Tror jeg har 68% ferdig, har kommet til siste mission, men har ikek giddet å prøve så mye.
Sist endret av Skulleye; 14. juni 2002 kl. 23:28.
det står i readme'n følgende:

Hard Disk Defrag
If you are experiencing short, periodic slowdowns whilst driving, Grand
Theft Auto III may be having trouble retrieving data at a fast enough
rate from your hard disk. It is recommended that you run your systems
Defragmentation utility regularly to allow optimum speed in the game’s
performance.
Better than thou.
Trådstarter
Jeg hadde formatert ca. to timer før jeg la in GTA3, men jeg hadde akkuratt samme shitty ytelsen. Følg veiledningen i posten min over, det funker som en drøm.
sorath: Tredje byen?
<kverulere>Byen heter Liberty City, og er delt opp i tre bydeler som ligger på hver sin øy.</kverulere>
hehe. jaja, jeg spiller, leser ikke.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
vet ikke om dette er tatt opp.. orker virkelig ikke lese 81 poster menne her er hvordan jeg fiksa hakkingen...

jeg har ikke cdbrenner.. så jeg mounta gta3 som en virtuell cdrom.. dvs den kjører fra hd.. jeg skjønte ikke hvorfor i helvete folk maste om hakking.. jeg hadda aldri opplevd noe hakking i det hele tatt.
så formaterte jeg hd'en og kjørte gta fra en cd en kompiss hadde brent ut.. og da hakka det som bare det, men med en gang jeg mekka iso igjen og kjørte via den, så gikk det bananglatt igjen.

just my 10 cent, my 2 cent are free
virker som om noen opplevde motsatt. jeg opplevde det samme som deg, nso.
Erre mulig å spille saken uten cd a? Tenker på en NO-CD crack... Det ville vel vært det ideelle
Jeg har 73% og har criminal raiting executioner 3551

stx: sett på gamecopyworld.com ? (har ikke sett selv)