Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1395
Enemy of the snut
Hver dag ca kl 06 søker det nevnte virusprogrammet gjennom maskinen for å se etter malware/adware/virus.

Noen som vet hvordan jeg kan sette en .exe-fil på hvitelista til programmet? Fila det er snakk om er en crack til et spill men filen inneholder ingen virus, maskinen jobber-og oppfører seg som normalt.

Har noen andre tips til gode virusprogram? Helst gratis men om de som er lettest å bruke koster finnes det jo alltids crack til eller så finner man en lisensnøkkel på internett med mindre man finner en key-generator.

Håper på positive og raske svar da jeg er ganske lei av at programmet jeg bruker nå mener filen inneholder virus, så jeg håper på å finne et bra program som ikke er for tungvindt å bruke men jeg må uansett sette meg inn i programmet (hvis jeg ikke har brukt det tidligere)

Kan noen anbefale et minst like bra program som My AntiVirus? Har brukt AVG, Avast og ESET tidligere men dette er snakk om hvertfall 9-10 år tilbake i tid.. Har googlet "best virus program 2017" hvor jeg fikk opp noen lister, men er usikker på hva jeg skal laste ned ettersom jeg ønsker å cracke programmet..

Seriøst, er det ingen av de 83 personene som har sett denne tråden (til nå) som ikke har et eneste bra program å anbefale?

Så fort noen kan komme med navnet på programmet og begrunnelse på hvorfor jeg bør bruke det så kommer jeg til å bytte program med en gang!
Sist endret av Tytjepelk; 3. desember 2017 kl. 13:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har svært gode erfaringer med gratis versjonen av Avast, bruker den på alle mine bærbare enheter som ikke allerede er på min Norton lisens.
Avast er enkel å bruke og er det programmet jeg har endt opp med etter å ha prøvd masse annet rart.
Bruker Norton på enheter som er med på tur, mobiler og nettbrett og Mac, enkelt å låse enheter hvis de blir borte..

Til ditt bruk tror jeg Avast vil passe bra, det er enkelt å bruke og så vidt jeg har erfart ikke vanskelig å lage unntak for filer du VIL kjøre.
Avast er vel også det programmet som det er minst forskjell på gratis og betal versjon. Avast har også støtte for "Rescue Disk" som vil kunne redde deg hvis du likevell har vært uheldig...

De aller fleste har tillgang til "gratis" fullversjon antivirus;
Mange nettbanker tillbyr Antivirus, feks DNB tillbyr McAfee Multi Access, og Sparebank1 tillbyr Norman Security Suite.
Canal Digital tillbyr F-Secure.
Telenor Bredbånd tillbyr Norton Internet Security.
Eidsiva Bredbånd tillbyr Panda Antivirus.
Tror nok grunnen til at du ikke får svar på "My Antivirus" er fordi ingen har hørt om det. Tok meg en god del googling for å finne ut at det faktisk var et ekte antivirusprogram og ikke malware. Kanskje det kunne være en ide å installere noe som resten av verden har hørt om? AVG?

Det å cracke antivirus er omtrent like lurt som å samle kondomer med sikkerhetsnål. Ikke gjør det.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Jeg har svært gode erfaringer med gratis versjonen av Avast, bruker den på alle mine bærbare enheter som ikke allerede er på min Norton lisens.
Avast er enkel å bruke og er det programmet jeg har endt opp med etter å ha prøvd masse annet rart.
Bruker Norton på enheter som er med på tur, mobiler og nettbrett og Mac, enkelt å låse enheter hvis de blir borte..

Til ditt bruk tror jeg Avast vil passe bra, det er enkelt å bruke og så vidt jeg har erfart ikke vanskelig å lage unntak for filer du VIL kjøre.
Avast er vel også det programmet som det er minst forskjell på gratis og betal versjon. Avast har også støtte for "Rescue Disk" som vil kunne redde deg hvis du likevell har vært uheldig...

De aller fleste har tillgang til "gratis" fullversjon antivirus;
Mange nettbanker tillbyr Antivirus, feks DNB tillbyr McAfee Multi Access, og Sparebank1 tillbyr Norman Security Suite.
Canal Digital tillbyr F-Secure.
Telenor Bredbånd tillbyr Norton Internet Security.
Eidsiva Bredbånd tillbyr Panda Antivirus.
Vis hele sitatet...
Jeg har benyttet Avast tidligere og var fornøyd, men jeg fikk et virus da som Avast ikke fant eller kunne fjerne. Det var vel egentlig bare irritasjonen i det øyeblikket som gjorde at jeg gikk over til et annet program:P

Vet ikke om du misforstår meg, men programmet jeg bruker nå finner filen som programmet mener inneholder virus men det er kun ved skanning av maskinen. Jeg får kjøre programmet uten problem men nå er det jo også slik at mange virusprogrammer finner fila og mener det er virus, men det skal jo være mulig å bare velge at programmet skal ignorere filen?

Men det letteste blir å gå over til Avast igjen
Takk for svar!

Sitat av meitemark Vis innlegg
Tror nok grunnen til at du ikke får svar på "My Antivirus" er fordi ingen har hørt om det. Tok meg en god del googling for å finne ut at det faktisk var et ekte antivirusprogram og ikke malware. Kanskje det kunne være en ide å installere noe som resten av verden har hørt om? AVG?

Det å cracke antivirus er omtrent like lurt som å samle kondomer med sikkerhetsnål. Ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Jeg går for Avast Free

Og du har helt rett; å cracke et virusprogram er IKKE lurt. Men finner man derimot en lisensnøkkel som er gyldig er problemet løst uansett
Sist endret av Tytjepelk; 3. desember 2017 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Liker bitdefender jeg.
Sitat av SosialNinja Vis innlegg
Jeg har benyttet Avast tidligere og var fornøyd, men jeg fikk et virus da som Avast ikke fant eller kunne fjerne. Det var vel egentlig bare irritasjonen i det øyeblikket som gjorde at jeg gikk over til et annet program:P
Vis hele sitatet...
Det problemet har du med 99% av alle antivirus program.
Comodo Antivirus blokkerer allt som ikke er rapportert/sjekket av Comodo. Men da vil du heller ikke klare å tvangskjøre programmer