Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 9914
hei folks akkurat kjøpt meg ipad og er kjempe fornøyd, jeg skal til syden om 2 uker og sitte i fly i 6timer.
Spørsmålet mitt er hvordan skal få film på ipaden sånn at jeg får sett film på flyet?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Da må du først laste ned filmen på pc/macen din, for så å legge den over til iPaden din. Filmen legges først i iTunes, før du legger den over til iPaden. Hvis jeg husker riktig må filmen være i .mp4, .mov eller .m4v -format
Kommer ann på hvilket format filmen er i.
Dersom filmen er i et formet du kan importere i iTunes, så kan du overføre den til iPadden via iTunes på samme måte som du overfører musikk.

Dersom filmen er i et format som iTunes ikke liker, finnes det mange apps på appstore som lar deg se filmer i ulike formater.
Flere av disse appsene har metoder for å overføre en film fra datamaskinen til iPadden uten iTunes.

Hvilket format er filmene i? typ, filendelse som f.eks. ".avi", ".mov", ".mp4"
Trådstarter
14 1
jeg er ikke så flink me pc osv, men jeg skal få til og overføre forskjelige filmer, men kordan bytter jeg format?
Eller må jeg kanskje laste ned filmen i de forskjelige formatene?
Det enkleste vil nok være å laste ned VLC appen på iPaden som er gratis.
Etter det åpner du appen, trykker på "Wifi server" eller noe. Da vil den gi deg en IP adresse du taster inn i nettleseren din. Når du har kommet inn på siden er det bare å dra filmene dine over fra PC og inn i nettleseren.

VLC tar "det meste" av format. Har hatt mange slags filmer på iPaden uten at VLC har nektet å spille av.
Last ned avplayer på ipaden koster noen få kr men den spiller det meste formater
Trådstarter
14 1
hva er mest anbefalt av dere som er litt mer rutinert enn det jeg er?
Det enkleste og billigste ville jo vært å lasta ned VLC siden den er gratis. Er du ikke fornøyd kan du prøve AVplayer som Putas anbefalte.

Jeg synes dog VLC appen fungerer glimrende. Jeg vet ikke hvor mye ekstra funksjoner AVplayer har, men det får du bare se om det er verdt kronene.
Jeg hadde lasta ned VLC først og fremst. Har enda tilgode å laste opp filer den ikke leser, ei heller koster den noenting.
Trådstarter
14 1
så flott, tusen takk!

noen bra filmer å anbefale? hadde vært utrolig bra om du kunne gitt meg linken til noe som jeg bare kan putte rett på ipaden!
Sist endret av dropnew; 15. juni 2014 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jailbreak og legg inn moviebox. Tar 20 min og du slipper å kuke med å konvertering osv.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Jailbreak og legg inn moviebox. Tar 20 min og du slipper å kuke med å konvertering osv.
Vis hele sitatet...
Da er du avhengig av å ha nett som er lite kurant på fly og ferie.
Jeg vil heller anbefale å laste ned Freemake Video Converter som lar konvertere videoene før du leger dem på iPaden.