Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 791
Anonym bruker
"Analog Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pga tidligere liv der jeg var uansvarlig og uten jobb så har jeg fått på meg noen betalingsanmerkninger disse er nå under betalig. Men trenger nå en bil forsikring, men selv med forhåndsbetaling for ett år nekter de og gi meg forsikring.

Er det lov?
En privat bedrift kan vel gjøre som de vil. Er ingen folkerett å ha bilforsikring. Registrere den på noen andre kanskje?
De fleste selskaper kan forsikre deg hvis man forhåndsbetaler for et år. Burde være null stress, men det er som han over sier opp til hvert enenkelt selskap å vurdere om de vil ta risikoen med å forsikre deg.

Hvis du f.eks har prøvd å svindle til deg forsikringspenger og blitt tatt er det en annen sak. Da blir du svartelistet
Sist endret av Heimdall-; 20. november 2023 kl. 20:16.
Du kan jo starte med å være ærlig. Høres jo ut som noe mer enn uskyldige betalingsanmerkninger.
Etter forsikringsavtaleloven § 3-10 (skadeforsikring) og § 12-12 (personforsikring) kan et forsikringsselskap ikke nekte noen på vanlige vilkår å tegne en forsikring som selskapet ellers tilbyr allmennheten uten saklig grunn.
Vis hele sitatet...
Har opplevd at enkelte selskaper er gniene på dette.
Fikk napp hos gjensidige etter avslag hos If, Tryg, Nemi og Codan.
Sist endret av Bill_Gates; 20. november 2023 kl. 21:25.
Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
Har opplevd at enkelte selskaper er gniene på dette.
Fikk napp hos gjensidige etter avslag hos If, Tryg, Nemi og Codan.
Vis hele sitatet...
Vil de ikke forsikre deg så kommer de seg unna den regelen der. F.eks med å sette opp prisen såpass at du aldri vil akseptere.

Det er åpenbart noe ts ikke forteller her, som gjør at ingen selskap vil forsikre hans bil enda med forhåndsbetaling.
Er det her snakk om en alminnelig bil og kun betalingsanmerkninger? Eller at du ikke har betalt forsikringa du skylder fra før?
Sist endret av ketoDaddy; 20. november 2023 kl. 22:04.
Har du sjekket kun med ett forsikringsselskap ? Eller har du ringt rundt til flere ?

Jeg hadde mange betalingsanmerkninger på meg etter og ha gått på trynet og rota til alt en periode.

Måtte ringe rundt til flere selskaper når jeg fikk tatt meg sammen og kommet på bena til ett selskap ga meg en sjanse og godtok meg.
Fikk da litt spesielle vilkår der hvor jeg samtykket at forsikringen kunne bli sagt opp om jeg gikk 14 dager over fristen for innbetaling før de fikk betalt..mener det var Eika eller Storebrand jeg fikk ordnet hos på den tiden.