Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1017
Hver gang jeg røyker meg skikkelig opp på Weed (Amnesia, tror jeg) så ender det ofte med at jeg sovner i sofaen med pcen på fanget.

Samtidig så blir jeg utrolig trøtt og sovner så og si hele tiden i opptil 1. døgnet etterpå. 2. Døgn Forblir jeg ekstremt trøtt og sover veldig mye (men ikke like mye som på 1. Døgn). Men kan fortsatt være noen timer oppe og fungere.

Er dette en kjent bivirkning? Evt. Andre innspill?
Sist endret av Defending; 3. desember 2020 kl. 16:16.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja hvis du røyker sjeldent, og bra saker / mye når du først røyker kan du få en "hangover" som dette.

Man får litt av samme hangovern om man røyker daglig også men da er man så vant til å være fjern og bakfjern at forskjellen ikke føles så godt.
Betyr vel at du har veldig lite energi. Amnesia er ikke akkurat sovemedisin. Har lite erfaring med Amnesia fordi jeg aldri har fått noe bra når jeg har kjøpt det, så jeg har gitt opp Amnesia selv om mange mener det verdens beste hverdags-strain. Men at man skal sovne tror jeg ikke noe på.

Hadde en periode en gang hvor jeg nesten ikke kunne røyke fordi jeg mistet all energi. Den åpenbare løsningen var å fylle på med nye sunne aktiviteter og bra mat og vips så var formen tilbake.
Du har nok bare røyket mye indica (man kan aldri stole helt på dealere). Når jeg røyket sjeldent fikk jeg også effekter som slapphet neste dag.
Vet du hvem som har dyrket poten eller har den bare navnet amnesia fra selger? Hvis det er det siste så er det stor sannsynlighet for at ikke det egentlig er amnesia haze men en potent indica strain. Veldig mange oppgir feil strain eller bruker navn som folk har hørt før. Veldig vanlig og kalle weed for amnesia eller silver haze (haze=sativa kush= indica) selvom det kanskje er noe helt annet, da det er lettere og dyrke mye bra kush enn haze. Det er litt som at mange kaller ulike typer hasj for "critical" feks.

Men jeg husker at jeg selv ble slik du nevner de første gangene jeg skaffet meg egen roykings og ble ordentlig fjern en dag, er fortsatt litt sånn men jeg merker det kun når jeg har hatt pause og begynner igjen. Uten om det så er jeg alltid mer trøtt en folk som ikke røyker. En blir vandt til det men det er et par triks man kan bruke for å redusere problemet.

Det aller viktigste for å unngå mye bakfjernhet, syns jeg er å ikke røyke nattings RETT før man sovner, men heller en time eller to før man legger seg. Det er også veldig mye hjelp i å spise tidlig etter man våkner neste dag, da går det fortere over. Siste tips er å få i seg koffein. Drikker som regel en energidrikk hver dag og en kaffe hver morgen(er kronisk stein) dette hjelper meg å forskyve trettheten slik at den kommer rundt leggetid istedenfor midt på dagen
Sist endret av Bluesky_; 3. desember 2020 kl. 17:56.