Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1589
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg har vært uten subutex en liten uke nå. Har trappet forsiktig ned.
Jeg lurer på om noen her har erfaring med hvor lenge etter man har seponert subutex at morfin har en virkning i form av eufori? Jeg har tidligere vært uten subutex 1-2 døgn uten å merke noe til 60 mg morfin
Anonym bruker
"Fortvilet Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gjort det samme, bare omvendt. Tok 60-90 mg morfin (oxy) daglig i en ganske lang periode. Når jeg skaffet meg Subutex tok det over en uke, kanskje 10 dager, før jeg fikk effekt av det. Men tok ikke Subutex hver dag heller. Så kanskje en drøy ukes tid gjelder i ditt tifelle også?
Jeg tar 8 MG subutex daglig, men trenger bare å vente rundt 48 timer før jeg får effekt av andre ting, riktignok i høye doser da
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som vet hvor lenge man må være uten subutex før toleransen for opiater er lik null?
Jeg ville nok ventet 4 dager - det er hvertfall da abstinensene er verst hos meg.
Sist endret av Not Normal; 4. desember 2020 kl. 11:40.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar folkens

Vil ta morfin for euforiens skyld. Jeg har tatt så lite sub den siste tiden at abstinensene er ganske milde. Jeg tar litt temgesic da. Får man abstinenser på 0,4-0,6 mg temgesic?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svar folkens

Vil ta morfin for euforiens skyld. Jeg har tatt så lite sub den siste tiden at abstinensene er ganske milde. Jeg tar litt temgesic da. Får man abstinenser på 0,4-0,6 mg temgesic?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig får du det hvis du tar det lenge nok. Temgesic vil fortsatt blokkere en del effekt fra morfin hvis du ikke venter lenge nok
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okei, kraftige abstinenser da eller? Hvor lenge burde man være uten temgesic før man få eufori av morfin?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okei, kraftige abstinenser da eller? Hvor lenge burde man være uten temgesic før man få eufori av morfin?
Vis hele sitatet...
Det er individuelt hvordan du reagerer på det. Min erfaring er at det blir litt verre for hver gang man går av opiater. Man blir lissom ekstra var på symptomene. Men du dør ikke. Jeg vet ikke hvor mye og hvor lenge du har brukt.

Men skal du ha god effekt av morfin så vent så lenge som mulig, til abstinensene er godt i gang hvis du orker. Da føles det ekstra digg å bli frisk

Edit: ser du skriver du har vært uten sub i en uke. Hva med å ta et godt valg å bare holde ut å drite i morfinen? Opiatavhengihet ekke noe liv i lengden. Veit det ikke er det du spør om men jeg tillater meg selv å moralisere litt
Sist endret av NodSquad; 4. desember 2020 kl. 16:26.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har vært uten subutex en uke og gått på en lav dose temgesic i noen dager litt fra og til. Noen dager ingenting og noen dager 0,2 mg. Jeg vil kanskje kjenne mer abstinenser når jeg er HELT uten temgesic over flere dager?

Jeg har 6 tabletter morfin
På 10 mg og har ikke tilgang på fler. Så jeg vil ha mest mulig utbytte av dem jeg har
Anonym bruker
"Fortvilet Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har vært uten subutex en uke og gått på en lav dose temgesic i noen dager litt fra og til. Noen dager ingenting og noen dager 0,2 mg. Jeg vil kanskje kjenne mer abstinenser når jeg er HELT uten temgesic over flere dager?

Jeg har 6 tabletter morfin
På 10 mg og har ikke tilgang på fler. Så jeg vil ha mest mulig utbytte av dem jeg har
Vis hele sitatet...
For best utbytte drikker du ett glass grapefruktjuice og 500mg Paracet før du tar dem, er det deopttabletter tygger du dem, og spis litt mat en time senere. Kaffe og litt alkohol (en øl eller to) gir også bedre effekt.

Men vær forsiktig når du blander opiater og alkohol, ikke drikk mye.
Bueprenorfin er ute etter 7 dager, men hvor vidt du kommer til å få eufori og rus av andre preparater kommer ann på hvor lenge du har brukt subben og hvor mye du har fylt reseptorene dine fra før.

Hold deg i noen mnd.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar

Jeg har brukt subutex i 5-6 år fast. 2-3 mg siste månedene og 1-2 mg temgesic siste 2 mnd. 0,4-0,6 mg siste uken. Vært uten noen dager nå og kjenner abstinenser men er nesten overbevist om at det er mye psykisk og innbilning pga den lave dosen?

Kriblinger i bena, klam, kvalm, løs mage, oppkast osv. kan dette virkelig være abstinenser etter å ha stått på en såpass lav dose??

Tror ikke jeg klarer å spare morfinen i flere mnd.. håper jeg får effekt av dem til jul
Abstinenser kan være så mangt. Mine sikkre tegn er gjesping, frossrier og rennende nese.

Jeg skjønner deg godt mtp julen. Bueprenorfin er deprimerende i lengden, og avogtil trenger man ett avbrekk!!

Du har brukt forholdsvis lave doser da, så det finnes en mulighet. Kommer mye ann på hvordan du har tenkt å innta oxy også.
Sist endret av Alf; 6. desember 2020 kl. 06:58.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er rene morfin-tabletter à 10 mg. De er små, så det går kanskje å skyte de uten å filtrere de?
ALTID filtrer det du skal skyte. Tilogmed subben.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da gjør jeg det.

Lurer på en ting til, om noen vet: kommer abstinensene fortere jo lavere dose sub/tem man tar?
24 timer for min del på doser mellom 2-5 mg.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva slags abstinenser opplever dere som tar så lite som 0,6-ish temgesic? Keg er overrasket over hvor kjipt det føltes fysisk og psykisk